Weatheren in schaal N - een eerste start

Gestart door BC911, 02 maart 2020, 20:47:19 PM

BC911

Een eerste poging om een wagon die ik nog dubbel had liggen een keertje van wat vuil te voorzien.

- handrails werden eerst geel geschilderd
- daarna vooral het dak bewerkt met de airbrush
- draaistellen eveneens voorzien van een laagje met de airbrush en daarna wat accenten met de borstel
- buffers voorzien van pigment
- verder wat getest met een grijze wash over de hele wagon





Als ik zo naar de foto´s kijk is het toch een hele uitdaging om het een beetje geloofwaardig te laten overkomen in schaal N. Strepen zijn al snel veel te grof.

Verder al beseft dat je moet weten wanneer je moet stoppen. Ik zou nog weken bezig kunnen zijn met allerlei details ... ::)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

svvander

Dat laatste klopt volledig; heb ik zelf al ondervonden. Nog een beetje, nog een beetje, nog een beetje... miljaar dat was het beetje teveel. Less is more: ook hier een gouden regel.
Maar ik vind ze knap gedaan.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

SuSke

Mooi werk.

En die strepen, zie je ze ook als je wagon op de baan rond hobbelt? ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Nee, das waar Frans. Maar ik ben van het principe om het eerst zo goed mogelijk te willen doen. Toegevingen doen kan nog altijd later. Maar zoals met veel zaken is het in het begin een balans zoeken.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

steamdriven

Ik vind het een geslaagde verwering. Komt realistisch over. Mooi gedaan.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Michiel

Waauw, Bert, heel goed gedaan, hoor!  Heel overtuigend, fijn uitgevoerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1


Fretbol

Zeker een heel geslaagde vervuiling, mooi gedaan!

modelbaanHO

Ik sluit me aan bij de reeds gegeven commentaren.
Je eerste start is zeker geslaagd.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Michael

Bert knap gedaan nu maar hopen dat de workshop ook nog doorgaat.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

BC911

Ja, ik hoop het ook Michael. Zoals je kan zien ben ik al aan het oefenen  ;).

Bedankt allemaal voor de comments.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...