Olaerts AM80 break Memling koppelingen

Gestart door marc3105, 01 maart 2020, 22:12:57 PM

marc3105

Hallo,

Ik heb me dit weekend een AM80 break in Memling kleuren aangeschaft bij Olaerts.
Ik vind het een mooi model en wou het al een tijdje aanschaffen, DC analoog.
Uit vorige berichten had ik al gelezen dat er kunnen problemen zijn met de koppelingen.
Dit is dus ook het probleem bij mij, in nauwe bochten of bij wissels ontspoord de "loc" zou ik zeggen.
Het wielstel met de koppeling onspoord.
Zelf heb ik mijn vijltje bovengehaald om te kijken of er bramen zijn die ik kan verwijderen maar dat is niet het geval.
Ik had de koppeling met mechanisme en al eraf gehaald en de loc zo eens laten rijden. Geen problemen dan.
Het is het mechanisme van de koppeling dat volledig links of rechts blijft hangen soms.
Hoe is dit op te lossen , ik heb er al wat zitten aan vijlen of zijn er alternatieven?
Alvast bedankt.

Marc

Rangeerduivel

Citaat van: marc3105 op 01 maart 2020, 22:12:57 PM
Hoe is dit op te lossen , ik heb er al wat zitten aan vijlen of zijn er alternatieven?

Dit was op te lossen door er terug bij Olaerts mee te gaan en vooral U niet te laten afschepen met een smoes.
Als hij nieuw was heb je volgens de Europese wetgeving 2 jaar garantie.
In occasie bij een handelaar 1 jaar, en bij een partikulier niets.
Nu je er zelf aan gevijld hebt zullen ze Jou zien komen denk ik, want Olaerts heeft op dat vlak geen uitmuntende reputatie! ::)

;)

ebs2650

Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk bleken het de buffer van het tussenrijtuig te zijn die in de bocht het wielstel van het voorste rijtuig uit de rails duwde. Na verwijderen van de buffer van het tussenrijtuig was het probleem opgelost. De  radius van de bocht was blijkbaar iets te klein voor dit treinstel.

marc3105

Probleem opgelost.
Het traject van de kabeltjes aangepast aan de koppeling.