Gratis openbaar vervoer in Groot Hertogdom Luxemburg

Gestart door Michael, 29 februari 2020, 18:48:34 PM

Michael

Vanaf middernacht dus over een paar uurtjes wordt het openbaar vervoer in Luxemburg gratis.
Komende jaren wil men nog flink investeren in het openbaar vervoer en wil men de benzine prijzen verhogen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe


mark7758

Nee, Die is Luxemburg ontvlucht.
Iedereen gaat naar Luxemburg voor het gratis treinreizen en hij is al weer naar Belgie verhuist. :)
Rare jongens. Die Belgen.  8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: mark7758 op 29 februari 2020, 20:29:30 PM
Nee, Die is Luxemburg ontvlucht.
Iedereen gaat naar Luxemburg voor het gratis treinreizen en hij is al weer naar Belgie verhuist. :)
Rare jongens. Die Belgen.  8) 8)
Ja, ik weet het. Mark heeft helemaal gelijk.
Allez, we gaan eens op reis moeten naar Luxemburg hé.  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

59erke

Wij gaan jaarlijks enkele dagen naar Luxemburg en maken dan regelmatig gebruik van het openbaar vervoer. Ik moet wel zeggen dat België een puntje kan zuigen aan het Luxemburgs openbaar vervoer. Zeer luxueuze bussen zelfs op de kleinere lijnen. En een ticket voor 2 euro waarbij kinderen tot 18 gratis reizen is ook mooi meegenomen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

steamdriven

Citaat van: 59erke op 29 februari 2020, 21:15:29 PM
Ik moet wel zeggen dat België een puntje kan zuigen aan het Luxemburgs openbaar vervoer. Zeer luxueuze bussen zelfs op de kleinere lijnen. En een ticket voor 2 euro waarbij kinderen tot 18 gratis reizen is ook mooi meegenomen.

Het is allemaal gewoon een kwestie van visie en politiek beleid natuurlijk. Hier in ons land is duidelijk gekozen om de compleet andere richting uit te gaan. Zonder mij aan politiek te willen wagen denk ik wel dat we op gebied van openbaar vervoer binnen enkele jaren de Europese paria zullen zijn. En dat zullen we dan ook op andere domeinen voelen.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rangeerduivel

Citaat van: steamdriven op 29 februari 2020, 21:23:42 PM
dat we op gebied van openbaar vervoer binnen enkele jaren de Europese paria zullen zijn...

Op politiek vlak zijn wij dat al Bart! ::)

;)

D_Loc

Ik heb nog een compleet carnet met 5 treinkaartjes   ::)
Maar bewaren wordt misschien wel een collectors item ;D
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk