Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Lijm

Gestart door argilla, 28 februari 2020, 17:56:08 PM

argilla

Bestaat er stroomdoorvoerende lijm ? zo ja welke , wat en hoe . Dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

steamdriven

Zal waarschijnlijk wel bestaan want mijn vrouw heeft laatst een rol geleidende kopertape gekocht voor een elektrisch circuit te bouwen als klasproject. Als je enkele stukken overlappend plakt, blijven die inderdaad stroom geleiden.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Dirky

google nekeer : Electrically Conductive Glue of elektrisch geleidende lijm

bollen neus

Voor sommige mensen is dat vree moeilijk precies, liever andere mensen het werk laten doen. Ook typisch op dit forum.
En tot zover het droge en triestige bijdragetje van mezelf.
Den Eric.

steamdriven

En wat brengt bovenstaand antwoord eigenlijk bij? Met evenveel moeite post je een antwoord op de vraag.

Ik heb weinig pedigree hier maar eerlijk gezegd: Zowat àlles is te vinden via Google. Als het op die manier moet dan heeft het forum nog weinig nut. Google is véél groter dan dit forum ooit kan zijn. Op elke vraag kan je dus wel met "Google nekeer" antwoorden. Misschien is de vraag ook interessant voor iemand anders...

Soms moet je hier op eieren lopen, heb ik de indruk, als je iets niet weet. En ik vind dat spijtig. Ik heb hier al zoveel geleerd maar merk ook dat er buitenlandse fora bestaan waar men dikwijls minder 'kattig' reageert. Wat niet wil zeggen dat ik hier ook al heel dikwijls vriendelijk bejegend ben, natuurlijk.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Rangeerduivel

Citaat van: steamdriven op 28 februari 2020, 20:03:30 PM
En wat brengt bovenstaand antwoord eigenlijk bij? Met evenveel moeite post je een antwoord op de vraag.
Op elke vraag kan je dus wel met "Google nekeer" antwoorden. Misschien is de vraag ook interessant voor iemand anders...
Soms moet je hier op eieren lopen, heb ik de indruk, als je iets niet weet.
Wat niet wil zeggen dat ik hier ook al heel dikwijls vriendelijk bejegend ben, natuurlijk.

Daarmee ben ik het volledig eens Bart,
Zulke reacties verzuren de sfeer en brengen het kameraadschappelijk gevoel op een laag pitje, en het hoeft echt niet slechter te worden...!
Bezie hoeveel gerenommeerde modelbouwers/treinliefhebbers hier reeds afgehaakt hebben, en daar zijn oa zulke verzuurde reacties niet vreemd aan.
Is het dan zo moeilijk een beetje takt te tonen en jezelf niet als oppergod te beschouwen?  >:( >:(

;)

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 28 februari 2020, 21:17:34 PM
Citaat van: steamdriven op 28 februari 2020, 20:03:30 PM
En wat brengt bovenstaand antwoord eigenlijk bij? Met evenveel moeite post je een antwoord op de vraag.
Op elke vraag kan je dus wel met "Google nekeer" antwoorden. Misschien is de vraag ook interessant voor iemand anders...
Soms moet je hier op eieren lopen, heb ik de indruk, als je iets niet weet.
Wat niet wil zeggen dat ik hier ook al heel dikwijls vriendelijk bejegend ben, natuurlijk.

Daarmee ben ik het volledig eens Bart,
Zulke reacties verzuren de sfeer en brengen het kameraadschappelijk gevoel op een laag pitje, en het hoeft echt niet slechter te worden...!
Bezie hoeveel gerenommeerde modelbouwers/treinliefhebbers hier reeds afgehaakt hebben, en daar zijn oa zulke verzuurde reacties niet vreemd aan.
Is het dan zo moeilijk een beetje takt te tonen en jezelf niet als oppergod te beschouwen?  >:( >:(

;)

Die "google nekeer" kwam van mij en heel bewust. Had Marc-Laurent de moeite gedaan om op google zijn eigen woorden "stroomdoorvoerende lijm" in te typen, had hij al het eerste deel van zijn vraag niet moeten stellen.
En wat wordt er dan verwacht? Dat er iemand een hele encyclopedie gaat neerschrijven voor elk type elektrisch geleidende lijm?

Ik blijf erbij; als je zo een algemene vraag hebt, dan google je eerst. Als je dan vragen hebt kan je die specifiek stellen en komt er wellicht een antwoord.


Rangeerduivel

Citaat van: Dirky op 28 februari 2020, 21:29:14 PM
En wat wordt er dan verwacht? Dat er iemand een hele encyclopedie gaat neerschrijven voor elk type elektrisch geleidende lijm?

Dirk,
Voor alle duidelijkheid, wij wensen hier niemand te viseren voor een ietwat slecht geformuleerd antwoord, maar wanneer men een bepaald product Googlt, is het bijna enige wat je te zien krijgt een hoop merknamen en verkoopsites, en ieder verklaart voor zich dat zijn produkt wat hij verkoopt het beste is.
Ik durf te veronderstellen dat Argilla de vraag stelde met als doel het relaas van een ervaringsdeskundige te krijgen.

Tot daar mijn welgemeende betoog...

;)

Klaas Zondervan

Ik ken alleen maar Bison Electro. Maar ik vrees dat ze dat niet meer maken. Op de site van bison.nl is het niet meer te vinden en op verkoopsites staat het als niet meer leverbaar.

Waar heb je het precies voor nodig? Misschien kun je het vervangen door een andere techniek.

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 28 februari 2020, 21:40:48 PM
Citaat van: Dirky op 28 februari 2020, 21:29:14 PM
En wat wordt er dan verwacht? Dat er iemand een hele encyclopedie gaat neerschrijven voor elk type elektrisch geleidende lijm?

Dirk,
Voor alle duidelijkheid, wij wensen hier niemand te viseren voor een ietwat slecht geformuleerd antwoord, maar wanneer men een bepaald product Googlt, is het bijna enige wat je te zien krijgt een hoop merknamen en verkoopsites, en ieder verklaart voor zich dat zijn produkt wat hij verkoopt het beste is.
Ik durf te veronderstellen dat Argilla de vraag stelde met als doel het relaas van een ervaringsdeskundige te krijgen.

Tot daar mijn welgemeende betoog...

;)

Helemaal juist Rudy en ik voel me niet geviseerd. Mijn reactie i.v.m. google werd getriggerd door deel 1 van de vraag. "Bestaat er stroomdoorvoerende lijm?"...



efl045

Alles hangt natuurlijk af wat er moet gelijmd worden en hoe goed de geleiding moet zijn, maar ik zou dat zelf mengen, bijvoorbeeld een verpulverde koolborstel mengen in 'gewone' lijm.

Gerolf

Er bestaat ook elektrisch geleidende verf, en die zal je ook wel als lijm kunnen gebruiken.
Ik vrees sowieso voor de hechtkracht van elektrisch geleidende lijm.

De vraag werd al gesteld, maar ik herhaal ze even: Wat wil je er mee doen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

Citaat van: Dirky op 28 februari 2020, 21:29:14 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 28 februari 2020, 21:17:34 PM
Citaat van: steamdriven op 28 februari 2020, 20:03:30 PM
En wat brengt bovenstaand antwoord eigenlijk bij? Met evenveel moeite post je een antwoord op de vraag.
Op elke vraag kan je dus wel met "Google nekeer" antwoorden. Misschien is de vraag ook interessant voor iemand anders...
Soms moet je hier op eieren lopen, heb ik de indruk, als je iets niet weet.
Wat niet wil zeggen dat ik hier ook al heel dikwijls vriendelijk bejegend ben, natuurlijk.

Daarmee ben ik het volledig eens Bart,
Zulke reacties verzuren de sfeer en brengen het kameraadschappelijk gevoel op een laag pitje, en het hoeft echt niet slechter te worden...!
Bezie hoeveel gerenommeerde modelbouwers/treinliefhebbers hier reeds afgehaakt hebben, en daar zijn oa zulke verzuurde reacties niet vreemd aan.
Is het dan zo moeilijk een beetje takt te tonen en jezelf niet als oppergod te beschouwen?  >:( >:(

;)

Die "google nekeer" kwam van mij en heel bewust. Had Marc-Laurent de moeite gedaan om op google zijn eigen woorden "stroomdoorvoerende lijm" in te typen, had hij al het eerste deel van zijn vraag niet moeten stellen.
En wat wordt er dan verwacht? Dat er iemand een hele encyclopedie gaat neerschrijven voor elk type elektrisch geleidende lijm?

Ik blijf erbij; als je zo een algemene vraag hebt, dan google je eerst. Als je dan vragen hebt kan je die specifiek stellen en komt er wellicht een antwoord.


Beste wat voor U logisch is en vanzelfsprekend , is het daarom niet voor anderen. U bent misschien een PC neard , geen probleem. Andere mensen hebben liever een persoonlijk antwoordt. Zoals er mensen zijn die liever een papieren versie van de krant hebben. Wat is dan Uw probleem daarmee Dirky ?

Maar wat heeft uw opmerking te maken met het item "lijm" ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Gerolf op 29 februari 2020, 09:39:17 AM
Er bestaat ook elektrisch geleidende verf, en die zal je ook wel als lijm kunnen gebruiken.
Ik vrees sowieso voor de hechtkracht van elektrisch geleidende lijm.

De vraag werd al gesteld, maar ik herhaal ze even: Wat wil je er mee doen?


soms Gerolf heb je bij de bovenleiding die lijm nodig om bv in bogen het oogje vast te lijmen aan de vorige mast. Je kan moeilijk je rijdraden meebuigen , het is geen zicht. heb de oogjes al wat dichter geknepen maar ze schuiven er toch af . Vandaar dat ik bv eerst dacht van een druppel superlijm . Echter dan isoleer je de boel  ( hebben het uit geprobeerd)  Vandaar dus  .....dank u
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Rangeerduivel op 28 februari 2020, 21:17:34 PM
Citaat van: steamdriven op 28 februari 2020, 20:03:30 PM
En wat brengt bovenstaand antwoord eigenlijk bij? Met evenveel moeite post je een antwoord op de vraag.
Op elke vraag kan je dus wel met "Google nekeer" antwoorden. Misschien is de vraag ook interessant voor iemand anders...
Soms moet je hier op eieren lopen, heb ik de indruk, als je iets niet weet.
Wat niet wil zeggen dat ik hier ook al heel dikwijls vriendelijk bejegend ben, natuurlijk.

Daarmee ben ik het volledig eens Bart,
Zulke reacties verzuren de sfeer en brengen het kameraadschappelijk gevoel op een laag pitje, en het hoeft echt niet slechter te worden...!
Bezie hoeveel gerenommeerde modelbouwers/treinliefhebbers hier reeds afgehaakt hebben, en daar zijn oa zulke verzuurde reacties niet vreemd aan.
Is het dan zo moeilijk een beetje takt te tonen en jezelf niet als oppergod te beschouwen?  >:( >:(

;)


volledig met U eens . Daarvoor is dit forum ook opgericht dacht ik ......... ;D
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15