Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Zelfgebouwde Digitale Centrale

Gestart door PaulL, 27 februari 2020, 17:58:31 PM

PaulL

Zelfgebouwde Digitale Centrale

Ik wil jullie graag mijn zelfgebouwde DCC en MOTOROLA centrale voorstellen. Deze centrale is gebaseerd op de MDRRC II LITE van Robert Evers. Ik heb deze centrale op een printplaat van 10x11cm gebouwd en is samen met een ringkerntrafo in een mooie behuizing ingebouwd waar ik ook mooie frontjes voor de voor en achterkant voor gemaakt heb. De specificaties zijn beslist niet LITE zoals de naam misschien doet vermoeden. De centrale kan zich meten met meerdere commercieel verkrijgbare exemplaren waar dan aanmerkelijk meer voor betaald moet worden. De specificatiet zijn als volgt:



    DCC locomotief besturing (14 / 28 / 128 snelheidsstappen).

    DCC functie F1..F28

    DCC accessoire decoder bediening.

    Märklin Motorola-II loc besturing (alleen 14 stappen).

    Märklin Motorola-II functies F1..F4

    Märklin Motorola accessoire decoder bediening.

    POM Programming voor locomotieven en accessoire decoders (DCC).

    CV programmeren (DCC).

    S88 bus tot 32 S88 units.

    XpressNet interface voor bijvoorbeeld MULTIMAUS of XMC

    Bedrade netwerk connectie door middel van ENC28J60 netwerk adapter voor draadloze communicatie met WMC, Roco Z21 App of Roco WLANMaus. dit alles via WIFI

    USB seriële connectie om de LITE CENTRALE te gebruiken samen met bijvoorbeeld

    ◦ Koploper

    ◦ RocRail

    ◦ iTrain

    ◦ JMRI DecoderPro (alleen lezen / schrijven van de CV waarden)Update van software met software van ST.

    Diverse parameters in LITE instelbaar met bijv. REALTERM

    Geïntegreerde booster 4A, piekbelasting 6A

    Instelbare kortsluitbeveiliging , instelbaar tussen ca. 1A en 6A, afhankelijk van de voedingsspanning

    ACK detector

    Aansluiting hoofdrail.

    Aansluiting programmeerrail.

    Programmeerrail tijdens normaal bedrijf volledig bruikbaar als hoofdrail.

    Status LED's voor bedrijfstoestand van LITE en booster.

    Aansluiting voor "China-booster" ( L298N driver board )  om bijvoorbeeld accessoires mee aan te sturen (geen kortsluitbeveiliging, advies: via ext. voeding).

    Complete galvanische scheiding tussen LITE en BOOSTER

Voor de complete beschrijving, alle documenten en eventuele printplaat ga je naar:

www.paulspage.nl


svvander

Leuk, maar wat moet ik er mij nu juist bij voorstellen? Ga je deze zo verkopen of is het eigen gebruik of ga je tonen hoe je deze maakt?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PaulL

Het moge duidelijk zijn dat mijn homepage mijn HOBBY's beschrijft, zoals ook op de hoofdpagina vermeld staat. Dus verkoop zit er niet in. Voor de liefhebbers kan ik een printplaat beschikbaar stellen tegen een kleine vergoeding, maar de bouw zal toch echt zelf gedaan moeten worden. Dit zal echter met enige soldeer ervaring en met de door mij aangeboden handleiding geen probleem hoeven zijn. Maar ik denk dat u dat al verwacht had na het bestuderen van mijn homepage en de hier aangeboden set documenten .

Gebleken is dat reeds meerdere mensen die deze centrale gebouwd hebben hier heel gelukkig mee zijn (onder andere ik zelf).

Groet, Paul

ronaldk

@PaulL: Het is meestal zo dat men op een forum wat uitleg geeft over wat men aan het doen is. En niet alleen verwijst naar "zie mijn webzijde" voor meer informatie.  ;) Men is meestal gek op een klein verhaaltje met foto's. Dat je dan zegt van "zie voor meer informatie mijn webzijde" dan is het logischer.

Maar het is een interessant project. Ik had er al op het buurforum BNLS al meer over gelezen door verschillende personen.

Groet Ronald.