Politie "enkel op afspraak"

Gestart door Peter, 27 februari 2020, 13:57:15 PM

Peter

Het zou om te lachen moeten/kunnen zijn maar hier in Hoboken op de Kioskplaats hangt een bericht aan
het raam van het Politie kantoor met het bericht:

Politie enkel op afspraak !

Niet echt grappig als je een probleem hebt (had er gelukkig geen) Het volgende
dichsbijzijnde kantoor is op het Antwerpen-Kiel  (4 km.) of....per GSM !! want telefooncellen zijn er niet meer :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

En maak je geen zorgen...

In het naburige politiekantoor ben je ook alleen "op afspraak" welkom.
Het wordt de standard methode om ten dienste te staan van de bevolking.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbaanHO

Deze week nog gebruik moeten maken van de politiediensten.
Iemand had de spiegel van mijn wagen afgereden zonder een briefje of iets dergelijks achter te laten, dus best laten vaststellen door de politie.
Ik heb het vastgesteld na het werk. Dichtsbijzijnde kantoor :Merksem, maar gesloten, om 16:30 ('t was 17:30).
Telefoontje naar de "blauwe lijn" (0800 nummer) : Ah mijnheer U kan terecht in het kantoor op de Noorderlaan... (ongeveer 4 km verder +/- 15 min rijden)
Dus hop daar naartoe.
Een half uurtje om door de veiligheidscontrole te geraken (systeem luchthaven)
Dan nog een half uurtje om aan de balie aan te schuiven (slechts één persoon die de balie bemande)
En dan te horen krijgen dat er een wachttijd is van anderhalf uur !!!!
Ik heb dan inderdaad een afspraak gemaakt voor de volgende dag in het kantoor van Merksem.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rangeerduivel

#3
Citaat van: modelbaanHO op 27 februari 2020, 15:08:46 PM
Deze week nog gebruik moeten maken van de politiediensten.
Iemand had de spiegel van mijn wagen afgereden zonder een briefje of iets dergelijks achter te laten, dus best laten vaststellen door de politie.

Maar ik kan je met 200% zekerheid zeggen dat je van politiezijde hierover nooit nog iets zal horen...of in het beste geval binnen afzienbare tijd een berichtje dat de zaak geseponeerd (of horizontaal geclasseerd) is!

Jammer voor jou maar daarvoor betalen wij allemaal (blijkbaar niet genoeg) belastingen... ::)

Maar zonet in de krant gelezen; Blijkbaar zijn ze niet overal gesloten... ;D
https://www.hln.be/wetenschap-planeet/dieren/verloren-gelopen-hond-geeft-zichzelf-aan-in-politiekantoor~a464aa37/

;)   

Michiel

Zelfs MET briefje... Iemand had een diepe kras over de hele lengte langs de straatkant van mijn auto gemaakt. Bordje erbij met telefoonnummer van getuige en nummerplaat van de dader. Ik meteen aangegeven bij de politie.

Een paar weken later bel ik om te horen. Onderzoek is gedaan, zaak geseponneerd. Ik vraag waarom. Na wat aandringen en zielig doen, vertelde de rechercheur dat de dader de feiten had ontkend. Klaar, geen verhaal, zaak opgedoekt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirk

Citaat van: modelbaanHO op 27 februari 2020, 15:08:46 PM
Deze week nog gebruik moeten maken van de politiediensten.
Iemand had de spiegel van mijn wagen afgereden zonder een briefje of iets dergelijks achter te laten, dus best laten vaststellen door de politie.
Ik heb het vastgesteld na het werk. Dichtsbijzijnde kantoor :Merksem, maar gesloten, om 16:30 ('t was 17:30).
Telefoontje naar de "blauwe lijn" (0800 nummer) : Ah mijnheer U kan terecht in het kantoor op de Noorderlaan... (ongeveer 4 km verder +/- 15 min rijden)
Dus hop daar naartoe.
Een half uurtje om door de veiligheidscontrole te geraken (systeem luchthaven)
Dan nog een half uurtje om aan de balie aan te schuiven (slechts één persoon die de balie bemande)
En dan te horen krijgen dat er een wachttijd is van anderhalf uur !!!!
Ik heb dan inderdaad een afspraak gemaakt voor de volgende dag in het kantoor van Merksem.

Ja, Keizer Bart maakt er iets van....
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Chrisrail

#6
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

chef garde

Besparen, besparen, besparen, ... 

Het gat in de begroting bedraagt 12 miljard, en vorig jaar werd 172 miljard doorgesluisd naar belastingparadijzen...

Metpetergaathetbeter

en flitsen brengt meer op.....dus geen verlieslatende activiteiten meer voor de politie(ook al zouden politiemensen het liever anders willen zien, maar ja onze politiekers zien liever kassa...kassa)

OlivierV

En daarom betaal ik geen boetes meer en kunnen ze mijn theezak opblazen. :)

Als je opgelicht wordt of je hebt iets voor waarbij je ze nodig hebt wordt het 95% geseponneerd/Verticaal geklasseerd, waarom zou je dan nog betalen als zij iets van jou willen? Verticaal klasseren doe ik daarmee. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

modelbaanHO

Ik heb geen aangifte gedaan in de hoop dat men op zoek zou gaan naar de dader maar wel voor de verzekering.
Aangezien ik nog omnium ben verzekerd is een attest van vaststelling nodig.

Ik moet wel zeggen dat alle politiemensen die ik gezien en gesproken heb uiterst vriendelijk en beleefd waren.
Trage reactietijd , wachttijden e.d. zijn niet (altijd) hun keuze.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirky

Op de politie schieten (niet letterlijk bedoel ik  ;)) is gemakkelijk maar zij maken de regels niet. Zoals het nu werkt is het veel efficiënter al lijkt het niet altijd zo en is het voor vele agenten ook niet zo aangenaam. Ik zag onlangs ergens een lijstje van totaal zinloze klachten/aangiften bij de politie in Stuttgart. Ja man, als ze daar hun tijd moeten mee verprutsen...
Als je ze DRINGEND nodig hebt (101) zijn ze er vlug al lijkt elke minuut een eeuwigheid te lang. Als het niet dringend is geraak je inderdaad in een systeem met wachttijden...

Dat daders niet gestraft worden ligt aan het rechtssysteem, niet aan de politie!

Mijn hoed af voor die mannen en vrouwen. Bij een inbraak in mijn wagen enkele maanden geleden waren ze snel ter plaatste en 2 uur later hadden ze de dader te pakken. Daarvoor dienen ze en als ge 't mij vraagt niet om je weggelopen hond naar huis te brengen.

rgp

Dirky,

+1

De meeste willen minder belastingen betalen, maar meer service.  Ze tonen gewoon dat ze .......... wereldvreemd zijn.

Roland

Peter

Dirk en Roland
Het draadje is en was niet negatief over de Politie bedoeld, want zij doen tenslotte maar hun werk.
Het is bedoeld aan de volgens mij,  besparingen op verkeerde plaats (Politie, brandweer , hulpverlening enz.)
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

nouja... gelukkig is mijn ervaring dat t meevalt als er echt wat aan de hand is. Liep ooit met een paar maten in Antwerpen te klieren met wat plastic speelgoedpistooltjes die we bij een tankstation gekocht hadden. Blijkbaar had iemand dat gezien en als iets serieuzer ingeschat en binnen anderhalve minuut ofzo stond er zeker 10 man politie met 3 of 4 wagens. Ze hadden vrij snel door dat het allemaal wel meeviel en waren verder bijzonder vriendelijk. Die plastic pistooltjes waren we geloof ik wel kwijt trouwens, weet nog goed hoe een van de agenten er met een dikke grijns mee rondliep RRRT RRRRT "boah das gelijk nen echten uzi!"