Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Beagán Èireannach (00)

Gestart door celtjan, 25 februari 2020, 17:42:43 PM

celtjan

Nu mijn Modulebak "Baile na Leipreachan" (Ballyleprechaun) bij de BMB 00 ModuleBaan group rijbaar en toonbaar is,
wil ik aan de slag om een gelijkaardige bak te maken die bij gelegenheid met enkele OVMV MSM Forum clubbaan op events ingepast kan worden. (verdere fine tuning en betere verlichting worden later wel nog aangepakt).
Daarvoor heb ik een bouwpakketje door onze vrienden uit het noorden laten maken en tijdens het bezoek aan de Modulebaan NL te Rail2020 het voorbije weekend in Houten bij hen opgepikt.

Nu vind ik hier op het forum niet direct de plannen meer terug om een MSM H0 Forumbaan bak te bouwen.
Ik hoop om tijdens m'n verlofperiode met St. Patrick's Day wat tijd vrij te kunnen maken om wat opmetingen te kunnen doen a.h.v. de MSM Forumbaan op de OVMV te Aalst.

De overgenomen BMB bak had ik eerst wat moeten strippen en het was er ééntje van de eerste generatie, waardoor er een aantal gaten en dergelijke niet klopten. Wat werk gehad om dit te verbeteren.
Vandaar dat ik nu voor verkies om met een volledige nieuwe bak te beginnen:
(wellicht moeten een aantal afmetingen in het bouwpakket wel wat aangepast worden)

- Naam: Beagán Èireannach (voorlopig) = Ietske Iers
- Rails: De MSM Clubbaan te Aalst is met Marklin "K" rails, Ik rij hoofdzakelijk 2-rail Peco. Ik ben er nog niet aan uit, daar het maar 
           de bedoeling is om bij 'gelegenheid' deze bak naar te laten buitenkomen.
- Doel: - Het moet vervoerbaar zijn met een kleine wagen. Dus de friezen/pannelen en BlackBox(en) moeten (de)monteerbaar zijn.
           - Deze bijdrage moet ingepast kunnen worden in de thuisbaan.
           - "Keep et simple": gewoon om aan te tonen dat zowat iedereen wel een modulebak aan kan.
             (Met mijn BMB Bak deed ik de eerste stappen in de landschapsbouw).
- Decor: - Nog wat zoeken naar een geschikte, eigen genomen achtergrondfoto. Deze van BallyLeprechaun is genomen in de
               Sperrin Mtns., Noord-Ierland. In het ergeste geval heb ik nog ietske van Peter Spare's achter de hand.
             - (nog uit te maken) met  Sculptamold, gemix'te eierkartons, Isolatieplaat bewerken,... 50 shades of green...

(mezelf kennende) , zal het terug eerder een trage start worden met een eindspurt richting najaar.
           

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marcel112

Jan,

Zou toch kunnen kiezen voor Peco 100, met Pucostrips.
Dan heb je toch je eigen gewenste Peco Rails, maar kun je toch meedoen in de totale baan als er met Marklin wordt gereden.

celtjan

Thx, zat ook al in die richting te denken na het bekijken van die baan in de Jura.

Hendrik Jan Riesebos

En toen was het augustus.
Al vorderingen?

groeten
Hendrik Jan

celtjan

Noppes. Behalve enkele aankopen ligt hier alles stil.
Er zijn momenteel andere prioriteiten aan de gang.
Na 2 maanden rijverbod is de gezondheid beter en is het sedert 3 mei op het werk vollen bak. (eerstvolgende verlofdagen voorzien halverwege de herfst). Leuven ging sowieso op de helling gestaan hebben:
De "vrije tijd" gaat momenteel hoofdzakelijk in mantelzorg op. Dus er zijn geen uitstappen in de planning voorzien.
(we houden de bubbel klein). Ben tot nu toe maar 2 keer op de club geweest om de Sam wat te ambeteren.
Ondertussen toch wel nieuwe ideetjes opgedaan & eigenlijk zou ik nog op zoek moeten gaan hoe ik het best een Round tower kan maken. > gemakkelijk te plaatsen en weg te nemen. Voorlopig lukt het niet om alle draadjes bij te houden die ik zou wensen bij te houden....
'k Moet ik nog eens met den Stoomboy gaan afspreken.
(den BMB bak is nog op logement Schoonhoven).

Nog efkens door den zuren appel bijten en hopen voor straks op beter...

Gr,
Jan