Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Roco reeks 60

Gestart door Houdini, 22 februari 2020, 06:10:10 AM

Houdini

Blijkbaar zijn er 60ers van roco met zinkpest.
Zijn er hier nog die dit probleem hebben (gehad)?

Peter

heb je de aankoop rekening nog voor de waarborg, want als je deze foto naar Roco zou sturen zullen
ze aan de sporen op de wielen zien dat deze lok al heeft gereden.
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Nooit gereden of nauwelijks gereden. Zelfs indien de loc 1000 km had gereden mag zinkpest niet voorkomen. Het is de eerste keer dat ik ervan hoor dat dit voorkomt bij een reeks 60 van Roco. Zijn er nog andere gevallen van Roco gekend.
Hoe je dit met Roco moet oplossen weet ik niet. Hopelijk komt het goed.

Peter

Peter,
Als je geen bewijs van aankoop meer hebt kan je niet bewijzen dat het binnen de waarborg periode valt en dan draai je zelf op voor de kosten
Heb het meegemaakt met een nieuwe Roco 204, gekocht op een beurs, dus zonder kassaticket, en ondank de lok een half jaar oud was kreeg ik GEEN gratis onderdeel
Met vriendelijke groeten
Peter

Houdini

#4
(...)

Jurgen

Citaat van: Houdini op 22 februari 2020, 10:23:44 AM
Op het forum ben ik dus de eerste/enige die dit voor heeft?

Je bent in alle geval de eerste die het via dit forum laat weten.

Maar iemand moet de eerste zijn hé.

Ik heb het model zelf niet, hoewel ik vaak getwijfeld heb toen ze gedumpt werden door Roco. Nu heb ik er geen spijt van.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

Proto 60ers met zinkpest van Roco zijn op dit forum niet nieuw. Jaren terug werd de kwaal reeds geneld. Alleen heb ik geen idee in welk gesprek het voor kwam.

nmbssncb

Zie mijn bericht: klik

Contacteer Roco: roco@roco.cc.  Het is het proberen waard.


Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

bellejt

ik heb hier een reeks 60 nmbs liggen (6006) en die heeft voorlopig dat probleem niet echter breken de draagplaatjes van onderdeel 127239 af.Dat onderdeel is niet te bestellen.Is er een ander gelijkaardig nummer ?

Klaas Zondervan

Johnny, wat bedoel je precies met draagplaatjes? Het onderdeel wat je noemt is de complete tandwielkast van het draaistel. Het zou wel erg toevallig zijn als er een ander onderdeel is met dezelfde afmetingen maar met een ander nummer.

De constructie van het draaistel van de 60 lijkt wel veel op die van andere draaistellocs van Roco. Komt dit zinkpestprobleem dan niet voor bij andere locs?

bellejt

die draagplaatjes zijn de vleugeltjes die op de buitenste plaatjes zitten.Die breken snel af.Denk niet dat het zinkpest is want niks aan te zien verder.Heb ze herlijmt met gewone superglue versterkt met zwarte superlijm.

Houdini

#11
Geen idee of dit probleem zich npg bij andere locs stelt, maar ik vermoed van wel, toch overal waar ze dezelfde onderdelen hebben gebruikt.

bellejt

is dus hetzelfde onderdeel waar hier de draagvleugeltjes afbreken.Helaas nergens te vinden en zelfs bij roco staat het niet verkrijgbaar.Eigenlijk schandalig voor zo een merk.De reden waarom ik ook tegenwoordig liever naar brawa ga als hetzelfde model te krijgen is.Nog nooit problemen met dat merk gehad.

Thommy

Komt op fb groepen ook wel af en toe voor. En er is geen slag in te slaan welke wel en welke niet.
Eigenlijk is die reeks 60 gewoon vervloekt. De KMB was ook van datte, echter zijn er ook die er nooit last hebben van gekregen, ik heb er nog waar niets mee is. Maar had er ook waar de kunststof gebarsten was door het uitzetten
Greetz

Thommy

bellejt

mss is er wel iemand die zich geroepen vind om die onderdelen in 3D te printen.Zou super zijn en zelfs steviger dan die roco stukken.