Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 200

Gestart door Michael, 21 februari 2020, 11:37:53 AM

Michiel

Een zijde heeft 1 rooster rechts, de andere zijde heeft twee roosters: links en rechts. ESU heeft de linker rooster langs de kant van beide roosters met doorlopende strepen voorzien. Mogelijk was dit in het oorspronkelijk ontwerp zo bedoeld, maar de foto van de eerste rit op 1 juni 2017 langs de kant van de twee roosters geeft geen indruk dat deze met strepen is bestickerd geweest.

https://nl-nl.facebook.com/Railmagazinenl/posts/vandaag-reed-de-lineas-513-10-zijn-eerste-rit-in-zijn-nieuwe-outfit-thanks-arnol/1128174310622170/

De foto de loc in Antwerpen van 24 mei 2017 (een week eerder dus), toen de loc net was bestickerd, is van de "verkeerde" kant met 1 rooster, en is dus niets uit te maken betreffende het doorlopen van de strepen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

#16
Om dan alle twijfel weg te nemen, met dank aan Vincent Lempereur op Flickr

Class 66 LINEAS 513-10 first travel in Belgium - Ligne 24 - gemmenich - Juin 2017 2017-06-01 17-13-41_59 mod et ret by Vincent Lempereur, on Flickr


Duidelijk 2 roosters zonder strepen.

En ik vond in 1 zoekopdracht gelijk 7 foto's van de kant met 2 roosters, allemaal zonder strepen. ;D

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Hey Michiel,

Als je op de link klinkt kom je op Antwerpen noord. pijltje naar links is de loc voor de bestickering in Kinkempois, pijltje naar rechts is de eerste rit op 01/06/2017 met de juiste rit...

Hier heb je de andere kant, ook op TWA, nog voor de eerste rit:
https://flic.kr/p/VfMJSF

En daar ging het bij Saskia dus om, de afleverstaat... ;)
Mvg Karl

Michiel

Bedankt, ik heb nooit begrepen hoe Flikker werkte. Google is makkelijker en heb hetzelfde antwoord gevonden.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PeterVG

Wat is de Piko Brossel mooi  :o
Helaas niet te zien op de Bocqlijn wat doodjammer is.
Allen massaal mailen naar het TSP aub zodat ze hem eindelijk uit de motteballen halen.
Tot mijn verbazing staat miniminibaantje Villeroux op 6 in de baantjes toptien. Dankuwel allemaal. Fijn om te weten dat het in de smaak valt ;)

59erke

#20
Citaat van: PeterVG op 27 februari 2020, 10:02:29 AM

Tot mijn verbazing staat miniminibaantje Villeroux op 6 in de baantjes toptien. Dankuwel allemaal. Fijn om te weten dat het in de smaak valt ;)


Ik vind het wel jammer dat enkel de eerste 10 van de modelspoorwegen wordt meegedeeld ipv de volledige uitslag. Het is altijd wel tof om te weten wat de lezers van uw baantje vinden ook al ben je niet bij de eerste 10. Misschien kan dit vermeld worden op het forum , Luc ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

en misschien het aantal stemmen ze kregen alleen al om eens een idee te krijgen ?

doomslu

De stemming voor de banen is een delicate zaak voor de deelnemers, vinden we.
Het lijkt me niet fijn te lezen dat jouw baan, die nota bene wel aan de hoge standaard van Modelspoormagazine voldoet (anders was ze niet gepubliceerd), laatste eindigt. Daarom geven we enkel de top 10.
De bouwers mogen ons gerust hun resultaat vragen hoor.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Tja , wedstrijden en wedstrijd uitslagen zullen altijd wel voer zijn voor discussies....Daarom dat er in het reglement als laatste staat: " over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd "....niet voor niets hé... ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

SuSke

Citaat van: doomslu op 27 februari 2020, 20:01:41 PM
De stemming voor de banen is een delicate zaak voor de deelnemers, vinden we.
Het lijkt me niet fijn te lezen dat jouw baan, die nota bene wel aan de hoge standaard van Modelspoormagazine voldoet (anders was ze niet gepubliceerd), laatste eindigt. Daarom geven we enkel de top 10.
De bouwers mogen ons gerust hun resultaat vragen hoor.

Logisch.

Hoeveelste je ook eindigt, elke deelnemer vindt zijn baantje mooier dan de meeste van zijn mededingers.
En dat is een logische reactie gewoon al omdat de bouwer weet wat hij er voor heeft moeten doen om daar te geraken en dat weet hij niet van de anderen. Ook toeschouwers en juryleden weten dat niet.
Al bij al toch ook blij met een vermelding in de top 10.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Ik heb nog niks ontvangen, 't zal iets voor maandag worden.

Die nieuwe postbedeling, ik ben er alvast geen fan van. Slechts 2 keer in de week komt de postbode langs, tenzij er een "dringende" brief bezorgd moet worden. Dat zijn dan facturen die soms nog pas enkele dagen na het verzenden in de bus zitten... Probeer dan nog maar eens op tijd te betalen.

Ach, de eerste die klaagt dat ik te laat ben zal het dan ook wel te horen krijgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 28 februari 2020, 11:27:17 AM
Ik heb nog niks ontvangen, 't zal iets voor maandag worden.

Die nieuwe postbedeling, ik ben er alvast geen fan van. Slechts 2 keer in de week komt de postbode langs, tenzij er een "dringende" brief bezorgd moet worden. Dat zijn dan facturen die soms nog pas enkele dagen na het verzenden in de bus zitten... Probeer dan nog maar eens op tijd te betalen.

Ach, de eerste die klaagt dat ik te laat ben zal het dan ook wel te horen krijgen.

Jurgen,
Ik krijg van alle instanties(electriciteit, gsm,telenet, mutualiteit enz.) geen papieren post meer in de bus.
Daar kan je zelf voor kiezen, alles komt via mijn PC in de mailbox.
Enkel op maandag het "boekske van den Aldi" en voor de rest van de week wat reclame, maar daar zit ik echt niet op te wachten, evenmin op de bruine enveloppe van de FOD elk jaar.
De MSM is reeds jaren te vinden bij een bevriende krantewinkel-dame in de buurt...op die manier gun ik haar ook nog iets, al is dat dan uiterst miniem!

;)

eddy

Zo een stemming moet men met een korrel zout nemen. De winnaar is een baantje van Het Spoor in Sint Niklaas. Die club telt meer als 100 leden,tel dan al die stemmen maar,plus de reclame bij vrienden en familie. Natuurlijk niets mis mee,maar het geeft een vertekend beeld. Als eenzame bouwer kan men nooit zo een massa stemmers bereiken.En zoals Luc al aanhaalde ,u baan heeft wel in MSN gestaan.

Metpetergaathetbeter

#28
vandaar ik zo uit nieuwsgierigheid vroeg om het aantal stemmen. Inderdaad grotere clubs kunnen"ongewild" iets hoger eindigen door hun aantal.Anderzijds mijne beste vriend mag afkomen met een baantje  en zijn fraaiere om te verkiezen dan zal helaas mijne beste vriend lager eindigen.Maar ik kan enkel voor mijzelf spreken

Metpetergaathetbeter

Je zou met een vakjury kunnen werken, maar ook daar zouden reacties opkomen, misschien ook niet helemaal onterecht,zo ja hoe moet men het dan aan boord leggen om het voor iedereen in alle eerlijkheid te kunnen gebeuren/ervaren?