Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM 200

Gestart door Michael, 21 februari 2020, 11:37:53 AM

Michael

Nog een weekje te gaan voordat MSM 200 wordt bezorgd, benieuwd wat de redactie nu weer in petto heeft.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Ik vermoed een beetje nieuws uit Neurenberg. Echte specials zitten er dit jaar niet in voor mij.
Mvg


755philippe

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Ik kreeg net een mailtje dat deze editie gaat verschijnen en er staan enkele foto's bij van modellen die in Nürnberg te bewonderen waren.
Groot is mijn verbazing dat de ESU Class 66 van Lineas een enorme fout heeft in zijn schildering , de lijnen op de lok lopen door de roosters heen!!?? Ik hoop dat dat nog rechtgezet is als hij één van de dagen/weken gaat uitkomen , anders..... :'(

PeterVG

Anders ... is dit recht te zetten met een airbrush. De roosters zijn bruinzwart en inderdaad niet bestreept. Lijkt me een leuk projectje om de loc te verbeteren.

Fretbol



Op deze foto genomen in Nürnberg lopen de lijnen niet door de roosters???

Chrisrail

#6
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ERVIN

#7
Inderdaad  ,aan 1 zijde heeft hij dat niet , aan de andere zijde wel.
@PeterVG , ja dat zou een leuk projectje zijn  ,maar een loc van meer dan 400€ mag zulk een fout gewoon niet hebben , ik wacht af tot hij er is , dan bekijk ik het , heeft hij die fout dan laat ik hem aan mij voorbij gaan.

ESU-Lineas by Erwin Janssens, on Flickr

bekie

Volgens mij mogen er geen strepen lopen over de roosters. De foto van Ervin is niet conform de werkelijkheid? Je kan ze natuurlijk altijd verwijderen of camoufleren.
 

Jurgen

Ach, in't slechtste geval kan je nog altijd die van Märklin kopen!


Ik hoop alvast dat de postbode op tijd is deze maand en ik mijn magazine deze week mag ontvangen. Met de nieuwe manier van postverdeling is dat altijd een raadsel wanneer je iets zal ontvangen...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stoomlokje

#10
Ervin,
De echte Lineas class 66 513-10 heeft ook doorlopende lijnen op het 2é rooster, langs beide zijden, zo was de aflever-staat.
Foto's hiervan zijn op het I-net te bekijken. foto van 10-04-2019 ( rhemkes )
Zodus heeft ESU , door dit lok-nummer te gebruiken géén fout gemaakt.

Saskia

svvander

Op welke foto Saskia? Ik vind er genen enkele waar de lijnen op doorlopen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

#12
De 513-10 is opgeleverd in Lineas kleuren in 2017 met zwarte roosters zonder lijnen.


Dit is voor zover ik weet 1 van de allereerste foto's van de loc ooit genomen in Lineaskleuren op Antwerpen-noord:

https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000001&lang=en&file=emd_2003851310_82&action=image#title


Die loc heb ik van helemaal in het begin op Antwerpen-Noord opgevolgd, en ik heb die nooit met strepen op de roosters gezien, aan geen van beide kanten trouwens.
Maar als je de foto hier even plaats Saskia, zal ik weeral wat slimmer geworden zijn ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 25 februari 2020, 07:58:17 AM
Op welke foto Saskia? Ik vind er genen enkele waar de lijnen op doorlopen.

Feit is dat de loc langs de ene zijde 2 roosters heeft en de andere zijde 1 rooster, en daar lopen de lijnen wel door op de plaats waar men ook een rooster verwacht.
Citaat van: stoomlokje op 25 februari 2020, 00:37:17 AM
De echte Lineas class 66 513-10 heeft ook doorlopende lijnen op het 2é rooster, langs beide zijden, zo was de aflever-staat.
(net als bij het lezen; een mens leest dikwijls niet wat er staat maar wat hij verwacht dat er zal staan!)
Da's hier waarschijnlijk de oorzaak van het misverstand... :-\

;)

stoomlokje

Ervin ,
Op googl eventjes zoeken in de foto's onder " class 66 Lineas " en dan de foto die ik gemeld heb.
Op zich geloof ik dat rangeerduivel gelijk heeft , dat er een verschil is tussen de linker en rechter zijde.

Saskia