Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Reeks 19 LS Models

Gestart door belgianrailways, 20 februari 2020, 16:21:26 PM

mardig23

Citaat van: doomslu op 09 april 2020, 14:25:13 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 09 april 2020, 14:18:36 PM
Ze zullen het nooit leren, het is "REEKS 19"! ::)
Type's zijn stoomloc's... ??? ???

;)
Ik heb het aangepast.  ;)

... en ... types zijn stoomlocs is ook niet geheel waar hé Rudy.  8)

Misschien ineens 19² van maken, want de HLE19 is nog een andere loc dan wat LS nu gaat uitbrengen, niet?
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 09 april 2020, 18:38:28 PM
Misschien ineens 19² van maken, want de HLE19 is nog een andere loc dan wat LS nu gaat uitbrengen, niet?

Verklaar U nader Karl, dat er een 18 en een 18² zijn heb ik weet van, maar een eerdere 19...
Voor zover ik weet is het gewoon een doornummering omdat er meer dan 100 stuks 18² zijn,
dus is dat een gewone 19, die behalve de nummering geen haar scheelt van de 18².
Of heb ik iets gemist...?

;)

rgp

Hallo,

Idd 192. 30?jaar geleden is de 2160 omgebouwd naar de 1901.
Ik ben niet zeker dat het de 2160 was, maarben zeker dat het een 21/27 was

Dus karl heeft gelijk.

Roland

Metpetergaathetbeter

https://www.flickr.com/photos/37340827@N06/4036312497                         2130 was de nr. voorheen en daarna ook zeker ?

Dreha

Bij die 2130 waren de DC-motoren vervangen door 3-fasige asynchrone motoren.
Dit om testen uit te voeren en ervaringen op te doen voor latere locomotieven, want de 11/12/21/27 reeks waren de laatste locomotieven met DC-motoren net als de AM86 (duikbrillen).
Vanaf dan enkel nog 3-fasige motoren en frequentieomvormers voor de sturing, de AM96 waren de eerste dacht ik.

mardig23

Voila ze, het is verklaard zonder al te veel moeite.

Blijkbaar ben ik niet de enige nummerkesgek hier.

En het was inderdaad de 2130.

https://nl.wikipedia.org/wiki/NMBS_HLE_2130

Mvg Karl

B_Modelbouw

En dan kun je de vraag stellen ... bestaat een reeks niet uit meerdere ?
Gezien de 1901 eerder een prototype was.

Om dan geheel correct te zijn ... de reeks 18 is dan ook de reeks 18" , waarom niet gewoon doornummeren.
Oké vroeger had je meerspanningslocs in de 10 reeksen, en de locs met één spanningssyteem (3kV) in de 20 reeksen. Al gaat dat ook al niet geheel op met de 25.5.

Dan maar zoals de treinstellen op datum. Maar is dat dan het jaartal van de bestelling, de levering, het eerste gebruik,...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Dvroonen

De 19 heeft een automatische koppeling en de 18 niet dat is het enige verschil
 

Dvroonen

Hallo Mardig 23
U hebt natuurlijk gelijk als u zegt dat het een mooi model is .
Maar het is als bij veel zaken, als er iets fout is wat andere mensen niet opvalt maar jij weet het dan kijk je altijd naar de fout en zo heb ik bij dat model .
                   Beste groeten Danny