Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Duitse spoor 1 draaischijf op maat...

Gestart door Dirky, 19 februari 2020, 19:23:40 PM

Koen

Citaat van: Dirky op 21 februari 2020, 21:29:00 PM
Citaat van: Koen op 21 februari 2020, 21:16:33 PM
Dit volg ik met argusogen. Ik heb een project op stapel liggen waarin een draaischijf in zit en niet standaard is. Ik moet alleen nog verder documenteren en een aantal bezoeken brengen aan de site in Frankrijk.

Groetjes,
Koen

zorgen dat je op elke foto een referentiemaat hebt Koen. Een vouwmeter die bijvoorbeeld "wit" is en waarvan je om de 20cm een strook van 10cm rood kleurt... Met zoiets in beeld lukt het best...

Bedankt voor de tip, Dirk. Ga ik zeker doen  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirky

Citaat van: Dirky op 22 februari 2020, 23:51:49 PM
tja, lokführer-Lukas voelt zich bedreigd...

Naar aanleiding van dit gebeuren heb ik een email gestuurd naar de admin om te zien hoe het verder kan. We zien wel...

en zonet antwoord gekregen:
De foto's worden teruggeplaatst. En letterlijk: "als lokführer Lukas nog mekkert vliegt hij van het forum".


Dirky

IMG_20200225_115453_resized_20200225_115528927 by Dirky dyniMo, on Flickr

beetje pre-shading aangebracht en nagenoeg niet zichtbaar ook breuklijnen in het beton.

Peter

Dit wordt weer een prachtig model, zoals we van je gewoon zijn. Ben alvast beniewd hoe het er afgewerkt gaat uitzien (en funktioneren)
Met vriendelijke groeten
Peter

loco

Dirk,
Ik vraag me af waarvoor die opening in de bodemplaat dient (bovenaan op de foto).

Peter

Ik vermoed dat hier een rooster in komt om het regenwater te laten weglopen. (ik kan verkeerd zijn natuurlijk)
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirky

Alle "mekaniek" van de draaibrug moet van onder bereikbaar zijn. Er kruipt iemand in die "gracht" en men draait de brug erover. Zo kan van onderaan alles bereikt worden. Bij kleinere schijven is het meeste bereikbaar van buitenuit.

Die uitleg komt uit een oude MIBA en ik vermoed dat dit wel klopt...

Koen

Wow, weer een staaltje van hoogstaande modelbouw. Knap werk, Dirk!
Ik ben benieuwd naar het vervolg  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

1op32

Schaal 1/32 omdat ze de mooiste is

efl045

Citaat van: Dirky op 26 februari 2020, 11:01:33 AM
Alle "mekaniek" van de draaibrug moet van onder bereikbaar zijn. Er kruipt iemand in die "gracht" en men draait de brug erover. Zo kan van onderaan alles bereikt worden.
Is de 'gracht' dan niet wat kort?

Dirky

Nee, bij sommige schijven is het nog korter. Soms ook gewoon een "hap" uit het beton in de opstaande wand.
De schijf hier is geen exact schaalmodel en dus berust ik me op een beetje dichterlijke vrijheid  ;)

adrievans

Citaat van: Dirky op 26 februari 2020, 11:01:33 AM
Alle "mekaniek" van de draaibrug moet van onder bereikbaar zijn. Er kruipt iemand in die "gracht" en men draait de brug erover. Zo kan van onderaan alles bereikt worden. Bij kleinere schijven is het meeste bereikbaar van buitenuit.

Die uitleg komt uit een oude MIBA en ik vermoed dat dit wel klopt...

Voor een monteur met ballen dus,je moet het maar willen,in een soort doodskist gaan liggen en hopen dat iemand met de draaibrug overweg kan!!!
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

steamdriven

Citaat van: adrievans op 02 maart 2020, 14:03:43 PM
Citaat van: Dirky op 26 februari 2020, 11:01:33 AM
Alle "mekaniek" van de draaibrug moet van onder bereikbaar zijn. Er kruipt iemand in die "gracht" en men draait de brug erover. Zo kan van onderaan alles bereikt worden. Bij kleinere schijven is het meeste bereikbaar van buitenuit.

Die uitleg komt uit een oude MIBA en ik vermoed dat dit wel klopt...

Voor een monteur met ballen dus,je moet het maar willen,in een soort doodskist gaan liggen en hopen dat iemand met de draaibrug overweg kan!!!

Zo zijn wij allemaal bij Het Spoor!  ;D
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Dirky

Nog niet veel verder gekomen dan een draaiend brug-deel en een afdekking voor de dienstput...

IMG_20200318_164413_resized_20200318_044432878 (2) by Dirky dyniMo, on Flickr