Fleischmann Profi double switch

Gestart door PhantomRC, 18 februari 2020, 14:19:32 PM

PhantomRC

Hallo,

Ik ben hier rustig bezig met het uittekenen van een 4tal modulen in HO en met Fleischmann Profi sporen.
Dit gebeurt aan de hand van RailModeller Pro met diens geleverde databank aan sporen. In feite zou ik eerstdaags willen overgaan tot het plaatsen van mijn eerste sporen.

Nu wil ik twee kruisingen invoegen voor de overgang tussen 4 sporen namelijk:

Fleischmann 6166 (E) (Double slip switch, left, remote controlled, 210/200mm, 18°. Radius: 647mm) en 6167 (E) (Double slip switch, right, remote controlled, 200/210mm, 18°. Radius: 647mm) in combinatie met een 6160 (Crossing, 105mm, 36°) en verderop twee turnouts.

Nu stel ik vast dat de double slips (6166 (E) en 6167 (E) niet meer verkrijgbaar zijn bij Fleischmann maar wel de 6165 en de 6164 double slips.

Mijn vraag kan ik die 6166 & 6167 nu vervangen door de 6165 & 6164? Wat verschil is er dan tussen beide versies?
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

ERVIN

Ik vermoed dat de 6166 & 6167 de engelse wissels zijn met electrische aandrijving , en dat de 6164 & 6165 er zonder electrische aandrijving zijn , dus van deze twee laatste moet je dan nog apart een aandrijving kopen , voor de rest zijn die identiek hoor.

Klaas Zondervan

Correct, een beetje zoeken met google leert dat 6164 en 6165 handwissels zijn en 6166 en 6167 elektrisch. Verder identiek.
Op de site van fleischmann.de staan de handwissels als uitverkocht en de elektrische zijn daar onbekend.

PhantomRC

Bedank aan beiden voor de informatie ... ik kan nu verder  ;)
Mijn kennis qua elektriciteit/electronica is zo goed als ... NUL :-( ... allé ja ... op 21/12/2019 schat ik het op 15% ... ik vorder :-) :-) :-)
Lid van niks. :-)

B_Modelbouw

Probleem zal het vinden van de Fleischmann Profi rails worden...
Fleischmann stopt met H0 en er zijn al verschillende onderdelen niet meer voorradig
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Herwig

#5
Vorig jaar was er toch bericht dat Roco de ex-Fleischmann H0-Profi-sporen, plus de H0-Profi-koppelingen, verder zou uitbrengen .
Of was dit dan een loze belofte ?

ebs2650

Ter info : Fleischmann.de heeft vorig jaar op een vraag van mij geantwoord dat ze de H0  profi sporen zullen blijven produceren.

Nu een jaar verder zullen we gelijkdelijk aan zien of ze hun belofte nakomen. De winkeliers geraken door hun voorraad heen en zullen moeten bijbestellen. Benieuwd.