Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MIBA Messe nummer 2020

Gestart door Peter, 18 februari 2020, 12:27:21 PM

Peter

Hoera
Eindelijk het nieuwe MIBA messenummer met VEEEEEL nieuwigheden die op de markt komen

Miba messe 2020 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Leuk voor de Duitsers en de geïnteresseerden in Duits modelspoor. Er staan ongetwijfeld veel boeiende zaken ik.

Onze reportage over Nürnberg, met aandacht voor België en Nederland gaat morgen naar de drukker, uiteraard samen met de andere bladzijden van ons nummer 200!  :)
Nog even geduld dus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

stoomlokje

Ik vindt het echt jammer dat hier op het forum niets gemeld wordt van de nieuwigheden die niet ( typisch ) Belgisch zijn.
Blijkbaar zullen we daarvoor naar een Duitstalig forum moeten gaan ( wat dan weer problemen met de taal meebrengt )
Ik verwachtte toch een aantal zaken te horen te krijgen van de mensen die ernaar toe geweest zijn. :(

Peter

Luc, niet enkel Duitse producenten en modellen staan in dat Messeheft. Ook Van Biervliet, Ferivan, Artitec enz staan er in
Er staat natuurlijk veel meer in dan in MSM en dat is normaal, want dat Miba nummer is een EXTRA en veel uitgebreider messe uitgave. Ik vermoed dat een MSM en TMM extra nummer niet zou renderen gezien de oplage en de hoge kosten die zo'n nummer met zich zouden meebrengen.
Wel spijtig natuurlijk.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Citaat van: Peter op 19 februari 2020, 12:50:29 PM
Luc, niet enkel Duitse producenten en modellen staan in dat Messeheft. Ook Van Biervliet, Ferivan, Artitec enz staan er in
...
Bedankt voor de toelichting, Peter.
Ik had deze uitgave nog niet in de hand.
Staan er dan ook Belgische modellen in van deze fabrikanten?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,
Van VBV staan er slechts twee foto's (een ketelwagen en ...een diesellok in de kleuren van de Rurtalbahn
Ferivan een drietal foto's van zijn tram modellen en Aritec... (nou ja) twee volle bladzijden met uitleg en foto's

Iets wat me wel opgevallen is: Er is blijkbaar veel vraag naar "dure" modelbomen. Er komen altijd maar meer producenten bij (en dan bedoel  ik niet de bomen van Heki, Noch enz.. Het spijtig Jos (Grove den) is er niet bij.
Met vriendelijke groeten
Peter

Guy Van Meroye

Uiteraard kijken de Duitsers eerst naar de eigen markt, en blikken verder Oostwaarts.
Onbegrijpelijk is dat in alle uitgaven van VGB Bahn, waaronder het speciale Messe nummer van Miba, de voor buurland Belgie belangrijkste nieuwigheid, de PIKO Brossel nergens vermeld wordt, noch in beeld noch in de tekst. Het leven door een Duitse bril? Dan toch niet zo volledig.....
Guy
 

Rangeerduivel

Citaat van: Guy Van Meroye op 20 februari 2020, 09:54:32 AM
Uiteraard kijken de Duitsers eerst naar de eigen markt, en blikken verder Oostwaarts.
Het leven door een Duitse bril? Dan toch niet zo volledig.....
Guy

Operatie Barbarossa zal voor sommigen misschien toch nog niet volledig afgelopen zijn hé Guy...! :-\ ;D

https://nl.wikipedia.org/wiki/Operatie_Barbarossa

;)

ACFI

Citaat van: Guy Van Meroye op 20 februari 2020, 09:54:32 AM
Uiteraard kijken de Duitsers eerst naar de eigen markt, en blikken verder Oostwaarts.
Onbegrijpelijk is dat in alle uitgaven van VGB Bahn, waaronder het speciale Messe nummer van Miba, de voor buurland Belgie belangrijkste nieuwigheid, de PIKO Brossel nergens vermeld wordt, noch in beeld noch in de tekst. Het leven door een Duitse bril? Dan toch niet zo volledig.....
Guy
Nochthans deden andere Duitsers het beter. In het lang interview van Xtrain24 over de Piko neuheiten zijn de brossels er expliciet in beeld gebracht.
https://youtu.be/FtIUW74zyJE
.

En dat men naar Oost-Europa kijkt is ook verstaanbaar. Economisch gaat het daar jaar na jaar beter, een ludmilla dieselloc is aan quasi alle landen geleverd door de USSR, dus kan je met weinig investering in al die landen aan de man brengen.

ACFI.