HLV11 - een beetje groter

Gestart door Dirky, 16 februari 2020, 18:23:34 PM

Dirky

Nadat ik met Patrick en Evan samengewerkt heb voor de restauratie van de locomotieven en aanhang van de collectie van Raymond Legrand, heb ik een beetje de spoor II beet te pakken.
De modelspoorhobby is bij mij niet zo heftig als bij vele anderen en ik leg er mij bij neer dat een baan er wellicht nooit komt... behalve dan in de tuin  :)

Dus ben ik vandaag, mijn vrije dag, na het maken van enkele offertes voor spoor 1 toebehoren, eventjes aan de slag gegaan met een eerste assemblagetekening voor de HLV11 op schaal 1/22.5

Dit wordt een bouw voor mij persoonlijk dus liggen de maatstaven lichtjes anders en ga ik me behelpen met veel kunststof onderdelen...

HLV11 SPUR II 20200216 by Dirky dyniMo, on Flickr

Groot is dat ding niet, amper 38cm lang...
Dromen van de GCI's die er achter moeten hangen doe ik nog niet  :)

En hopelijk krijg ik het op de sporen vóór het modelvliegseizoen weer begint...

Dirky

Ben uiteindelijk dan toch begonnen met het verzamelen/maken van de onderdelen voor dit project. Mondjesmaat zullen wel onderdelen volgen en wie weet rijdt er wel een type 11 in de tuin... :-)

IMG_20210119_095704_resized_20210119_095733972 (002) by Dirky dyniMo, on Flickr

Havoc

Dit wordt toch een live-steam? Voor minder ga je toch niet!

Zelf gedraaid die wielbanden? Ziet er heel netjes uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Dirky

Niet zelf gedraaid Johan. Kan ik voor de prijs (nog) niet doen...

en live-steam zou ik wel willen maar ik heb nog teveel andere dromen die ik wil waarmaken. Wie weet? misschien in een ander leven :-)

Dirky

Toep (2) by Dirky dyniMo, on Flickr

De loc op deze foto (Nederbrakel) lijkt in eerste instantie een type11 te zijn. Maar het lijkt alsof de cabine achteraan "open" is.

Geen 11? Wat dan wel?

Michiel

#5
Dit zou een type 5 kunnen zijn uit 1880.



groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Op het eerste zicht lijkt het mij eerder een kookfornuis, alias type 53...

;)

Havoc

Citaat van: Dirky op 04 februari 2021, 21:33:31 PMDe loc op deze foto (Nederbrakel) lijkt in eerste instantie een type11 te zijn. Maar het lijkt alsof de cabine achteraan "open" is.
Goed dat er onder staat dat er een trein te zien is. Ik had die gewoon niet gezien op die foto!

Citaat van: Rangeerduivel op 04 februari 2021, 22:50:14 PM
Op het eerste zicht lijkt het mij eerder een kookfornuis, alias type 53...
Te klein voor een 53. Op cabines moet je in die tijd net echt verder gaan. Die zagen er net als tuinhuisjes allemaal een beetje anders uit.
Met vakantie voor onbepaalde duur.