Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Rail 2020 in de Expo Houten

Gestart door anne w, 13 februari 2020, 13:27:38 PM

55erke

Hoy
Ik ben vorig jaar voor de eerste keer eens naar rail in Houten geweest.
Ik vond het toen een mooie beurs ,  mooie banen gezien.
Daarom dat ik dit jaar terug ga  met een vriend , een dagje tussen de treinen kunnen bijbabbelen en wat rondneuzen op de verkoopstandjes , meer moet dat niet zijn voor een geslaagde dag.
Prijzen ga ik mij niet druk in maken , er zijn belangrijkere dingen in het leven.

Groetjes
Johan


Brunel

Citaat van: Klaas Zondervan op 14 februari 2020, 11:10:26 AM
Citaat van: loco op 14 februari 2020, 10:47:02 AM
Er was toen nog geen ander mediakanaal tenzij affiches, flyers en het toen enige Nederlandstalige tijdschrift.
Enige Nederlandstalige tijdschrift? Dan vergeet je de Modelbouwer van de NVM.

Miniatuurbanen bestond toen al een jaar of dertig.

Ik ga zondag even kijken.

Frank_N

#17
Citaat van: doomslu op 17 februari 2020, 20:34:01 PM
Ik weet niet welke prijzen er gehanteerd worden daar in Houten. Nederland durft al eens wat duurder te zijn dan bij ons wat consumpties betreft en vaak ook de parking.
Soms is de catering in handen van de zaaluitbater en dan kan de organisator daar niets aan doen.
Anderzijds beseffen heel wat bezoekers niet wat het afhuren van zo'n zaal kost, en reken ook maar een flink budget om al die modelspoorwegen naar daar te krijgen...

Parkeren is gratuit, in Houten, Luc. Dat compenseert toch weer wat  ;)
Eurospoor is daarbij een ander verhaal, daar gaat de teller qua inkom & parkeren pas goed lopen....
Als je daarbij optelt dat je daar eigenlijk meerdere bezoeken nodig hebt om alles te zien, en de meeste liefhebbers het na een uurtje of 3 wel voor gezien houden is het duidelijk dat deze beurs niet zo leuk is in vergelijking met Houten.
Groet van Frank

Klaas Zondervan

Citaat van: Brunel op 17 februari 2020, 22:25:49 PM
Miniatuurbanen bestond toen al een jaar of dertig.
Dat is toen opgegaan in RailHobby

Brunel

#19
In 1985 nog lang niet hoor.
Maar goed, het huidige Rail heeft weinig meer te maken met toen. Lijkt sterk op Eurospoor, behalve dat parkeren gratis is, wat kennelijk erg belangrijk is als je net een paar tientjes benzine hebt verstookt.  :o

Rangeerduivel

Lang naar uitgekeken maar nu eindelijk weer thuis, na een vermoeiende maar toch leuke vierdaagse...(do 20/02, montagedag inbegrepen)
Uitmuntende huisvesting(Hotel Postillon, Bunnink), mooie en aangename exporuimte, goede sfeer, aangename en soms leerrijke gesprekken gevoerd (ja, zelfs met Nederlanders! ;D), en veel plezier gemaakt; maar dat maak je dus zelf... ::)
Kortom, een weekend om niet te vergeten en zeker voor herhaling vatbaar!

;)

bollen neus

Das het voornaamste Rudy als ge er wat aan gehad hebt en zoals je schrijft lol  moet ge meestal zelf maken .
Den Eric.

Klaas Zondervan

Citaat van: Rangeerduivel op 24 februari 2020, 12:15:46 PM
....aangename en soms leerrijke gesprekken gevoerd (ja, zelfs met Nederlanders! ;D),
Nederlanders zijn net Belgen, er zitten slimme tussen. :D

Johnnytrein

Even hard naar zoeken als naar de spreekwoordelijk naald in een hooiberg  ;)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

mahtoska1

Ik heb zondag Rail bezocht. Voor mij was het een goede mix van top banen en module banen. Door de verkoopsstanden kon ik zeer snel doorgaan daar ik enkel op zoek was naar zaken op 1/220. Eigenlijk was 1 dag net te kort. Gelukkig was het niet te druk (dit is natuurlijk niet goed voor de organisator)
Ook veel Belgische deelnemers.

Mijn top favoriet was Docks Ceinture proto 87.

SuSke

#25
Zondag ook langsgekomen maar met een matig gevoel naar huis gegaan - de "herkenningsfactor" lag vrij hoog maar dat is onwaarschijnlijk het gevolg van het veelvuldig bezoeken van tentoonstelling om steeds weer dat ene baantje te vinden voor de eigen tentoonstelling.
Het was er eigenlijk helemaal niet druk, de eerste keer dat ik op amper 100m lopen van de ingang stond. Misschien het gevolg van het aangekondigde winderige weer of zat carnaval er voor iets tussen??

Ik vermoed dat "Docks Ceinture" van zowat het gehele publiek de grote lieveling was/is.
Ik kende de baan al van pakweg 5 jaar geleden op Ramma,  toen er nog maar een klein hoekje klaar was, maar de hoogstaande afwerking en te verwachten omvang was toen al duidelijk zichtbaar.
Over de Eerste 10 banen vertrekkend vanuit de linkerkant naast de ingang werd ruim 2 uur gedaan.
De rest werd verdeeld over de andere banen, de verkoopsstanden en geklets met iedereen die mij wel kent of ik ken.

Al met al toch met een paar leuke kleinigheden naar huis getrokken, waaronder toch wel wat gerief om "Den Overslag" nog wat op te leuken.

Foto's komen later, die moet ik nog opladen  :-[

Edit: Foto's kan je vinden op de meest voor de hand liggende plek: mijn Flickr!!-album - https://www.flickr.com/photos/140394905@N08/albums/72157713241513968
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

D_Loc

Ik ben er vrijdag geweest en heb enkele video's gemaakt:

- MSKK - Thuringerbahn
- MSG Driebergen - Nederlandse modelspoorbaan
- MSC De Kempen - Scherpenheuvel-Zichem
- AMSAC - Tilff (Lemur)

Zat nog te twijfelen om zondag ook nog even te gaan maar het slechte weer en een lekkage in mijn huis heeft mij doen besluiten om niet te gaan.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Frank_N

#27
Citaat van: D_Loc op 24 februari 2020, 21:31:44 PM
Ik ben er vrijdag geweest en heb enkele video's gemaakt:

Zat nog te twijfelen om zondag ook nog even te gaan maar het slechte weer en een lekkage in mijn huis heeft mij doen besluiten om niet te gaan.

Hartelijk dank, voor het delen van de schitterende reportage van hoge kwaliteit!!, Dirk ;)
Mijn plan was zondag ook te geen maar ben door het slechte weer thuis gebleven.. :-[
Groet van Frank

D_Loc

Citaat van: Frank_N op 24 februari 2020, 22:10:27 PM
Hartelijk dank, voor het delen van de schitterende reportage van hoge kwaliteit!!, Dirk ;)
Mijn plan was zondag ook te geen maar ben door het slechte weer thuis gebleven.. :-[
Graag gedaan  ;)
Ik had zondag eventueel nog wat meer willen filmen maar dat is er dus niet meer van gekomen.

De Franse baan "Docks Ceinture" had ik ook gefilmd maar de verlichting van die baan zorgt voor storende strepen/golven in de opnames dus ga daar geen tijd aan besteden om er een nette video van te maken.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Citaat van: D_Loc op 25 februari 2020, 21:50:14 PM
...

De Franse baan "Docks Ceinture" had ik ook gefilmd maar de verlichting van die baan zorgt voor storende strepen/golven in de opnames dus ga daar geen tijd aan besteden om er een nette video van te maken.
Jammer...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *