Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Cubana

Gestart door Valentijn, 12 februari 2020, 14:25:41 PM

Jappy

Prachtig Samuel, die toonbank is erg goed geslaagd. Het baantje komt steeds meer en meer tot leven.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Pierre

Geweldig mooi weer ... ik ben er stil van. ;)
Groet Pierre.


Valentijn


Eerder toevallig vonden we op het web enkele foto's van Cubaanse seinen.  Dankzij enkele Nederlandse collega's kregen we meer informatie.
Het sein en de bijbehorende wissel wordt manueel gezet door middel van een hefboom.  Verder zie je dat geen 2 seinen exact hetzelfde zijn.  Dat geeft natuurlijk wat vrijheid om deze na te bouwen.  De eerste 3d print komt reeds goed in de buurt.  Nu nog eens kijken om deze te koppelen aan de wissel (en servo).

IMG_4975 (2) by valentijn, on Flickr
IMG_4974 (2) by valentijn, on Flickr
IMG_5172 (2) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

sdz1976

Ziet er zo al knap uit, ben benieuwd het geschilderd op de baan te zien.



Grtz,


Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Valentijn


Een verbeterde versie.  Nu nog de aandrijving.

IMG_5232 (2) by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

sdz1976

Aangezien ik nu veel tijd heb wegens het te grazen genomen zijn door een bekend quatro bolsjevieken die hun oorsprong in China hebben, ben ik verdergegaan met het detaileren van de kasten voor de sigarenwinkel.

Ik laat de plaatjes spreken.

IMG_5434 by Samuel De Zutter, on Flickr




IMG_5442 by Samuel De Zutter, on Flickr







IMG_5472 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_5460 by Samuel De Zutter, on Flickr








































































Grtz,

De Cubananen.











www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

Alloo kroket. Knap werk.

Erik.

Tothebeach

Is daar ook een bank in de buurt waar ik mijn travellercheques in kan leveren? Machtig mooi gedetailleerd!

Groet,
michel

Pierre

Prachtig mooi gedaan deze kast met sigaren en de radio. En zo gedetailleerd. Klasse. ;)
Groet Pierre.


Jappy

Amai, da's pas detaillering! Daar gaat tijd in hebben gekropen! Maar wel met mooi resultaat!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Stedahult

Doe mij zo'n doos Bolknaks!
Mvh. Steef

DFS

Knap werk! Toen in geveld lag met C. Had ik geen fut om te prullen

sdz1976

Dankuwel voor de veren mijne heren,

Natuurlijk kan dat mijn beste Michel, wel even navragen of je geen covid safepas nodig hebt etc..

We doen ons best he Pierre

Daar kruipt idd het meeste tijd in Jasper, maar is wel het allerleukste om te doen.

Uw doosje staat al klaar  Steef onder de naam Nederlandse brompot :)

Ik heb idd wel geluk dat ik de sissyversie van het virus heb en zo goed als geen last.

Aangezien we toch bezig waren en het zo leuk is om te doen, hebben we ook maar meteen de boeken voor op onze schrijver zijn boekenplanken gemaakt.

De kaften zijn grappig genoeg, fotokopies van sigarenbandjes rond wat restjes hout.
Ik ben er blij mee.

En dan zeggen nu de kijkprentjes de rest:



IMG_5476 by Samuel De Zutter, on Flickr




IMG_5488 by Samuel De Zutter, on Flickr


IMG_5491 by Samuel De Zutter, on Flickr



IMG_5495 by Samuel De Zutter, on Flickr










Grtz,

Samuel.




www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Floris

geweldig bezig weer zeg!

Valentijn


Deze week eindelijk weer eens terug kunnen gaan naar de club en zo wat verder kunnen werken aan de baan.
Twee kleine tafereeltjes:

IMG_5295 by valentijn, on Flickr

IMG_5301 by valentijn, on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana