Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Cubana

Gestart door Valentijn, 12 februari 2020, 14:25:41 PM

Paulogic

Nu nog een Kuifje of een Janssens&Jansens als bestuurder en het is volledig Sam.

Ref : Obelix op Schrotplatz, toch?
mvg,
Paul(ogic)

Valentijn


Ondertussen zijn we reeds aardig opgeschoten met de onderbouw en kan er reeds een treintje rond tuffen.

Dit zijn 2 modules welke eenvoudig met enkele bouten en moeren aan elkaar verankerd worden.  Een electrisch 240v snoer vervolledigd de setup.
Baanspanning wordt via Samuel zijn magneetmethode doorgegeven van de ene naar de andere module.  Na afwerking van de scenerie zal hier niets meer van te merken zijn.

IMG_0156[1] by valentijn, on Flickr

De modules zelf bestaan uit de ondergrond voor het landschap en de scenerie, de achtergrond, de luifel en de verlichting.

De rails zijn reeds uitgelegd en en tijdelijk gefixeerd.

https://youtu.be/-HU7zx6lYaw

Wachten nu op de electronica om de terugmelders en de wisselsturing in elkaar te solderen.  Dan kunnen we het automatsch rijden gaan testen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

stoomloc

Zal opnieuw een knap baantje worden.

Ben benieuw naar de andere oldtimers die op de baan zullen paraderen (?) ;)

Valentijn


Zelf in tijden van lockdown blijft er niet veel tijd over om aan de hobby te werken.

In dit gebouwtje worden de tabaksbladeren verder gedroogd.  Je vindt ze in Cuba terug in allerlei groottes en uit allerlei materialen.

Aan deze is nog werk.

IMG_0429[1] by valentijn, on Flickr


Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Gerolf

Citaat van: Valentijn op 23 maart 2020, 10:01:46 AMAan deze is nog werk.

Dat is waar, maar hij is al wel erg leuk  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

En Valentijns vrouw nu maar zoeken achter die haren van de borstel...  ;D ;D

Mooi gemaakt
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Ze kreeg een stofzuiger in de plaats  :D


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Valentijn

Voor ik verder aan het gebouwtje kan werken, moet ik deze ook van een inhoud voorzien: gedroogde tabaksbladeren.
De tabaksbladeren worden eerst buiten te drogen gehangen en verhuizen later naar dit gebouw voor een nog verdere droging.

De bladeren worden uitgeknipt uit een vel bruin papier. 
Op deze worden met een fijn puntige stift nerven getekend. 
Een drietal bladeren worden dan samengebonden. 
Deze bundels worden dan over een houten tak gehangen om te drogen.

IMG_0474 by valentijn , on Flickr
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

mahtoska1

Zeer mooi gemaakt! Dat zal wel een geduld werkje geweest zijn...

Valentijn


Merci Pieter
Snel werken gaat niet, maar eigenlijk valt het nogal mee met een glaasje bier erbij  ;)


Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Valentijn

Een stukje verder gewerkt aan het gebouwtje om de tabaksbladeren te drogen.
Eerst werd deze binnenin voorzien van bladeren.  Deze zijn weer gemaakt volgens de eerder beschreven methode.

IMG_0581 (Groot) by valentijn, on Flickr

Dan kon ook het dak aan de andere zijde gesloten worden. Waarna het gebouw enkele kleurtjes kreeg.  Verdere verwering zal gebeuren na inpassing op de baan.  Alleen moeten we hier nog enkele maanden op wachten tot na de lockdown.

IMG_0600 (Groot) by valentijn, on Flickr

Nog enkele foto's van de bouw.
IMG_0168 by valentijn, on Flickr
IMG_0181 (Groot) by valentijn, on Flickr
IMG_0432 by valentijn, on Flickr


Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Paulogic

Toch alweer goed gevonden Valentijn..

ps : Ik vermoed echter toch een kleine Wieeeet planterij hoor...
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

Tijdens de laatste grote beurs die nog doorging (rail) kwam ik een plastic trammeke tegen met plastic wielletjes dan nog.
Ik zach er echter onmiddellijk een Cubaans trammetje in, en danzij Marc tramt had ik ook al snel een geschikt onderstel, waarvoor mijn eeuwige dank !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Heb het ding gesloopt en stukken weggezaaagt om bankjes te kunnen zetten, verzwaart met wiellood , geschilderd en van lichtekes en een decoder voorzien.


95663155_225703642063285_3837171911649918976_n by Samuel De Zutter, on Flickr








95922885_713687799440113_5623726355137953792_n by Samuel De Zutter, on Flickr








95592223_169200987766680_3167821505044152320_n by Samuel De Zutter, on Flickr




95852567_568527540458295_6975462553006637056_n by Samuel De Zutter, on Flickr



























Grtz,


Samel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw