Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Roco toch...

Gestart door the_gold, 12 februari 2020, 12:50:04 PM

bellejt

mailtje met vraag is toch gratis ? Dat doe ik steeds op voorhand want met enkele webshops ook al gehad dat mijn centen gewoon na 2 weken teruggestort worden. Vragen staat vrij en refeseren is er soms bij.

stoomlokje

#16
Heb bij Roco ook onderdelen ( kardanschale ) in bestelling staan sinds oktober 2017 ,
Een enkele keer een paar stuks gehad , de rest nog altijd op aan't wachten.
vroeger hetzelfde voorgehad met de spoorbiels voor de flexrails, en polarisatieset's voor de wissels, jaren op gewacht , nooit ook maar 1 stuk geleverd door Roco , later waren de artikels uit katalogus verdwenen . ( 2 jaar na mijn bestelling )
Mij moet je niet meer wijsmaken dat ze snel onderdelen leveren.
Trouwens dezelfde slechte ervaring met Piko.
Ik heb hiervan de bewijzen.

Brunel

Heb je dan eerst gekeken of het onderdeel nog leverbaar is? Naar mijn ervaring klopt de informatie op de website daarover prima.

Is het onderdeel leverbaar en je bestelt bij Roco zelf, dan is het er naar mijn ervaring binnen twee weken. Als je via een winkel bestelt, dan ben je eerder afhankelijk van de winkelier dan van Roco. Genoeg winkeliers die bestellingen voor onderdelen maanden opsparen.

Als het onderdeel voorlopig niet meer leverbaar is, dan houdt het op, totdat Roco eventueel herproduceert. Genoeg winkeliers die je dat alleen niet vertellen, zodat het onderdeel ellenlang in bestelling kan blijven staan.

Eind vorig jaar in een grotere bestelling onder andere twee containers besteld. Bleek bij aankomst in de verkeerde schaal. Zelf een fout gemaakt. Containers teruggestuurd en binnen enkele weken het geld weer retour. Jaren geleden verkeerde onderdeel gekregen. Vervelend, maar na een mailtje kreeg ik het juiste onderdeel alsnog en het verkeerde kon ik houden.

the_gold

Citaat van: Brunel op 13 februari 2020, 04:49:12 AM
Heb je dan eerst gekeken of het onderdeel nog leverbaar is? Naar mijn ervaring klopt de informatie op de website daarover prima.

Indien iets niet leverbaar is dan is het ook niet mogelijk om te bestellen aangezien er dan een rood teken naast staat i.p.v groen( bij roco en piko toch)

Mijn kap was altijd beschikbaar. Tot op gisteren wanneer ze mij na 3 maanden en 1 foute kap lieten weten dat ze niet voorradig meer was. Volgens mij hadden ze het gisteren nog maar pas door ook...

Klaas Zondervan

Citaat van: Brunel op 13 februari 2020, 04:49:12 AM
Genoeg winkeliers die bestellingen voor onderdelen maanden opsparen.
Heb dat lang geleden eens voorgehad, lang voor het internet tijdperk. Ik had de motor van een Roco loc door een stomme fout opgeblazen. Bij winkelier een nieuwe besteld. Elke maand even langs de winkel om te vragen hoe het er voor stond. Standaard antwoord: die motortjes zijn in heel Europa niet meer te verkrijgen.

Tot ik een keer voor mijn werk in München moest zijn. Daar een grote modelspoorzaak binnengestapt met de vraag of ze motortje nummer zoveel hebben (ik weet het nummer nu niet meer zeker, maar had het op een briefje geschreven).
Vraagt die man: hoeveel wil je er hebben? Trekt een lade open en daar liggen ongeveer 100 van dat type. Hoezo, in heel Europa niet meer te krijgen?

Die winkelier waar ik ze had besteld, daar ben ik nooit meer geweest.

Peter

Even naar Hünerbein bellen en vragen of hij het heeft. Indien niet besteld hij het en heb je het binnen de kortste tijd. Net zoals bij Modellbahn shop Lippe trouwens. Waarom moet dat hier altijd zolang duren.
Met vriendelijke groeten
Peter

stoomlokje

#21
Brunel,
De bestelling van de biels en polarisatiesets waren in die tijd volop leverbaar volgens de website van toen, stond groen aangemerkt.
Maar als ze na 2 of 3 jaar in bestelling nog niet geleverd werden , dan veranderde natuurlijk het aanbod (soorten rails )en dan gaan ze natuurlijk dat artikel dat je al zolang besteld had , schrappen en plaatsen als NIET meer leverbaar.

loco

#22
Ik begrijp je frustratie volkomen. Zeker nadat je eerst wel een pakje hebt ontvangen, maar dan met de verkeerde kap.
Zonder iets aan je negatieve ervaring af te doen, is Roco één van de weinige firma's die een service leveren voor hun onderdelen. Ze doen ten minste moeite. Märklin is hierin bijna niet te evenaren, maar dat zal wel een uitzondering zijn (ik weet niet of je bij Märklin een kap los kunt na bestellen).
Je moet weten dat het aanbieden van deze service een serieuze meerkost betekent voor Roco. Ze moeten niet alleen alle onderdelen bijhouden, ze hebben ook iemand nodig die dit beheert. Neem maar aan dat dit een fulltime job is, en waarschijnlijk meer dan dat. Dat is dan ook de reden waarom veel firma"s deze service niet organiseren, of doen alsof. LSM is hierin een expert. Onderdelen zijn nauwelijks of niet verkrijgbaar. Zij werken nu in het totaal met 4 fulltimes die alles in goede banen moeten leiden. De rest wordt uitbesteed aan verdelers (Frankrijk, Duitsland) en aan de Chinezen. Een extra fulltime zou een serieuze meerkost betekenen.
Maar anderzijds, als je de service aanbiedt, dan moet je ze ook waarmaken. En daarin schiet Roco in jouw geval ernstig tekort. Jammer, maar hopelijk is er iemand die je kan verder helpen.