Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Roco toch...

Gestart door the_gold, 12 februari 2020, 12:50:04 PM

the_gold

22/11/2018 bestelde ik een kap (5403) vlottende cabine via de roco webshop.
Ik ontving rond eind december het pakket, bleek de verkeerde kap er in te zitten.
Het label op de verpakking klopte wel en stond met 'sncb nmbs 5403' aangeduid.
Het ging namelijk om een Oostenrijkse e-loc die dus duidelijk niet vergeleken kan worden met een Belgische dieselloc...

Na via verschillende manieren contact op te nemen heb ik eindelijk antwoord gehad en kon ik de kap terug opsturen.
Ik heb er uit frustratie een A4 met een foto van de juiste kap in de doos bij gestopt zodat ze zeker niet konden missen.
We zijn terug een tijdje verder waarop ik terug de vraag stel aan roco hoe het zit met mijn bestelling, ik kreeg de vraag terug om graag te laten weten welke kap ik nu namelijk wou. Ik heb nochtans het juiste artikelnummer gegeven uit hun gegevensbank + nog die foto in de doos met het artikelnummer.
De respons volgde dat ik mijn artikel kon verwachten op korte tijd bij mij thuis.

Nu terug een tijdje verder te zijn en niets meer te horen stelde ik opnieuw dezelfde vraag, en kreeg ik als antwoord dat het artikel niet meer voorradig is en ik mijn betaling terug krijg...hopelijk nog voor het einde van het jaar  ::)

Roco...dit was de laatste keer dat ik een artikel, laat staan een loc koop bij jullie.

Jullie al zoiets mee gemaakt?

bellejt

kappen komen regelmatig te koop op ebay duitsland of oostenrijk.Veel makkelijker dan bij roco zelf.Kleine onderdelen geven ze wel goede service.Raar

bollen neus

Neen nog nooit meegemaakt, heb enorm veel onderdelen liggen maar klaarblijkelijk ben ik "te duur" (alé volgens de "allesbeterwetende mannen" met dank dus hiervoor) Dus tja bestellen bij Roco dan hé.
Den Eric.

Rangeerduivel

Ik heb een Roco .5403 zwevende cabine in nieuwstaat.
Staat wel een puntje voor het nr!!
Als jij jouw geld terugkrijgt van Roco kunnen wij eventueel tot een akkoord komen in de vorm van een ruil met ofwel een andere zwev.cab. kap of de hele loc met iets anders (Belgisch) van dezelfde waarde....
Als je interesse hebt doe maar een PM.

;)
Al zou deze post dan beter thuis horen in de rubriek "Ruilbeurs(je)"

Klaas Zondervan

Het zal misschien afhangen van waar die stukken vandaan komen. Ik heb zelf twee keer onderdelen rechtstreeks bij Roco besteld en dat ging helemaal goed. Zaten in doosjes met opschrift van zowel Roco als Fleischmann en ze kwamen bij Lippe vandaan. Blijkbaar fungeert Lippe als centraal onderdelenmagazijn voor Roco en Fleischmann. Maar het kan zijn dat bepaalde dingen bij Roco zelf vandaan moeten komen

efl045

Citaat van: the_gold op 12 februari 2020, 12:50:04 PM
Roco...dit was de laatste keer dat ik een artikel, laat staan een loc koop bij jullie.

Jullie al zoiets mee gemaakt?
Dat iemand daarvoor geen locs meer koopt? Neen, nog nooit meegemaakt...
Daar zullen ze bij Roco wel van wakker liggen zeker?
Je fopt er alleen je eigen mee denk ik...

Peter

#6
Je kan ook altijd bij ETS Emmen proberen. Kan je de meeste onderdelen van diverse merken bezorgen tegen een redelijke prijs
Uitstekende service trouwens

https://www.etsemmen.nl/
Met vriendelijke groeten
Peter

bellejt

of op een beurs.Liggen dikwijls nieuwe kappen tegen spotprijzen.

jodo

heb niet zo lang geleden een cardan besteld van Roco via Hunerbein en deze kon ik na 14 dagen gaan afhalen in de winkel te Aachen.
geen problemen ondervonden.

the_gold

Citaat van: efl045 op 12 februari 2020, 13:40:32 PM
Citaat van: the_gold op 12 februari 2020, 12:50:04 PM
Roco...dit was de laatste keer dat ik een artikel, laat staan een loc koop bij jullie.

Jullie al zoiets mee gemaakt?
Dat iemand daarvoor geen locs meer koopt? Neen, nog nooit meegemaakt...
Daar zullen ze bij Roco wel van wakker liggen zeker?
Je fopt er alleen je eigen mee denk ik...

Ik heb het over hun service, blijkbaar eenmaal als het geld binnen is telt een correcte service niet meer. Voor mij eerder principekwestie.
Ik ben blij dat jullie nog geen slechte ervaringen hebben, maar ik hoop dat jullie ook mijn teleurstelling na 3 maand en 20 tal mails snappen. Ik ben blij dat ik mijn geld terug krijg.

Klaas Zondervan

Het probleem is waarschijnlijk dat er bij zo'n firma een dame zit die niet precies weet waar ze op moet letten.
Heb ook eens bij Piko vervangende wielstellen besteld. Heb er het loctype G1206 bij genoemd en het onderdeelnummer. Vraagt die tante toch nog het artikelnummer van de loc terwijl het onderdeelnummer voor alle uitvoeringen van de G1206 precies hetzelfde is.

efl045

Citaat van: the_gold op 12 februari 2020, 16:20:32 PM
ik hoop dat jullie ook mijn teleurstelling na 3 maand en 20 tal mails snappen
Ik snap dat zeker, maar ben er even zeker van dat wat jij nu voor hebt met Roco bij iedere fabrikant van om het even wat kan gebeuren, en dan kan je niks meer kopen, zelfs niet alleen treintjes...

bellejt

op hun website staat die ook in rood blokje als niet leverbaar.Bij een andere firma wel 

https://modellbahnmarkt24.de/Roco-Ersatzteile/ROCO-140432-Gehaeuse-kpl-52624-SNCB-5403::385010.html

Mss daar eens vragen en anders ruilen

the_gold

Tuurlijk, klopt helemaal wat je zegt.
Maar als ik ergens een slechte ervaring heb stopt het meestal bij mij. Vorig jaar was het een BR186 van piko met lakschade en gebroken onderdelen via hun webshop...dit komt allemaal wel goed maar ik denk dat niemand daar op zit te wachten of ik ben gewoon een pechvogel  ;)

the_gold

Citaat van: bellejt op 12 februari 2020, 16:45:53 PM
op hun website staat die ook in rood blokje als niet leverbaar.Bij een andere firma wel 

https://modellbahnmarkt24.de/Roco-Ersatzteile/ROCO-140432-Gehaeuse-kpl-52624-SNCB-5403::385010.html

Mss daar eens vragen en anders ruilen

Toen wel, maar blijkbaar zijn die webshop's niet altijd up-to date en hoor je vaak pas na betaling dat het object niet meer beschikbaar is.

Ik zal het niet meer riskeren en wacht wel wat af  :)