Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

das straf

Gestart door argilla, 12 februari 2020, 07:13:42 AM

Koen

Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

hoewel voor sommige hobby's gericht ingebroken en gestolen wordt (zeg maar op bestelling) Als je dan veelal pronkt met allerlei zaken overal te tonen, ook het verblijf in het buitenland wordt veelal uitgebreid bekendgemaakt op de sociale media >Enkel vergeet men dan te vermelden dat de sleutel onder de mat of tss de bloemen aaan de voordeur verborgen zit  ;D :-\
Ook hier lees je geregeld wanneer iemand weg is en naar waar en voor hoelang of hoe zet je de kat bij de melk ondanks het niet te in te breekbare huis .......voor de hobbyist  ;D

argilla

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 13 februari 2020, 11:56:34 AM
hoewel voor sommige hobby's gericht ingebroken en gestolen wordt (zeg maar op bestelling) Als je dan veelal pronkt met allerlei zaken overal te tonen, ook het verblijf in het buitenland wordt veelal uitgebreid bekendgemaakt op de sociale media >Enkel vergeet men dan te vermelden dat de sleutel onder de mat of tss de bloemen aaan de voordeur verborgen zit  ;D :-\
Ook hier lees je geregeld wanneer iemand weg is en naar waar en voor hoelang of hoe zet je de kat bij de melk ondanks het niet te in te breekbare huis .......voor de hobbyist  ;D


Dat klopt Peter. Maar is dit een excuus om zomaar te gaan inbreken bij iemand ? Het verschil tussen mijn en dijn ?? Wat niet van U is ...afblijven . Daar is geen enkel excuus voor !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter

tja jij hebt principes, ik heb principes en anderen hebben dezelfde of andere principes !

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter link=topic=30220.msg441410#msg441410ook het verblijf in het buitenland wordt veelal uitgebreid bekendgemaakt op de sociale media >

Zo ook Uw 3-daagse uitstap naar Rail Houten komend weekend!

Ik laat mijn vrouw én hond thuis,
zij blaffen en bijten beiden als de beste...!!! ;D ;D

;)

Metpetergaathetbeter

#35
ook hier is iemand thuis en er nog altijd iets dat op het laatste moment de pret kan bederven  ???

Havoc

Citaat van: argilla op 16 februari 2020, 08:28:52 AMMaar is dit een excuus om zomaar te gaan inbreken bij iemand ?

Neen, het is geen excuus. Maar het is een realiteit dat er velen zijn die niet met hun fikken van andermans goed kunnen blijven. Is altijd zo geweest en er zullen er altijd zo zijn. En je kop in het zand steken is geen optie.

Maar het is niet omdat FB, Instagram, etc hip zijn, dat je je verstand op nul moet zetten. Dieven zijn lui en hebben geen zin om gevat te worden. Als je als dief kan kiezen tussen ergens inbreken waar je weet dat er iets te halen valt want de hele collectie staat te pronken op FB en de eigenaar weg is voor een week gaan skieën omdat hij dat allemaal op zijn "sociale" media heeft gezet weken/maanden op voorhand. En dan nog eens kwistig fotootjes van zijn verblijf op Instagram zet zodat iedereen kan zien hoe hij een drankje zit te slurpen op de piste. Of het huis daarnaast met een eigenaar waarvan je niet weet of die nu bierkaartjes verzamelt of ruwe diamanten en niet 100% weet of die thuis is of niet. Wat ga je kiezen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

dat was ook mijn punt

stoomlokje

en als ze dan toch gepakt worden , poten afkappen ,zoals ze in sommige Arabische landen doen, dan doen ze dat maar 1 malig,
en niet zoals hier in dit apenland , dat ze opgepakt worden en eventjes met de vinger gewezen worden om een uurtje ( of 2 ) later al terug op straat te staan om de volgende inbraak te plannen.
Dat klinkt mogelijks wel wat cru , maar dat is nog de enige oplossing om tegen die diefstallen iets te bereiken.
Ze zullen dan wel meerdere keren nadenken alvorens tot de daad over te gaan, en er mogelijks niet mee doorgaan.
40 jaar terug konden we gewoon de deuren dag en nacht laten openstaan, maar dankzij de volkomen laksheid van onze overheid, is dat niet meer mogelijk.

Metpetergaathetbeter

40 jaar geleden werd er ook ingebroken maar toen wisten we het nog niet achter 10 ',om dezelfde redenen hebben zich in kerncentrales ongelukken voorgedaan in het verleden waar ook geen mens  weet van had toen of nu pas

Chrisrail

#40
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Dirky

Citaat van: stoomlokje op 16 februari 2020, 13:52:14 PM
en als ze dan toch gepakt worden , poten afkappen ,zoals ze in sommige Arabische landen doen, dan doen ze dat maar 1 malig,
en niet zoals hier in dit apenland , dat ze opgepakt worden en eventjes met de vinger gewezen worden om een uurtje ( of 2 ) later al terug op straat te staan om de volgende inbraak te plannen.
Dat klinkt mogelijks wel wat cru , maar dat is nog de enige oplossing om tegen die diefstallen iets te bereiken.
Ze zullen dan wel meerdere keren nadenken alvorens tot de daad over te gaan, en er mogelijks niet mee doorgaan.
40 jaar terug konden we gewoon de deuren dag en nacht laten openstaan, maar dankzij de volkomen laksheid van onze overheid, is dat niet meer mogelijk.

Gij zijt een beetje van een vreemde wereld, niet? 40 jaar geleden werd er in mijn thuis ingebroken met gelukkig niet veel schade omdat de meeste deuren openstonden. En moesten ze dan toch iedereen die iets pikt de handen afkappen vrees ik dat er nog heel weinig mensen 2 handen zullen hebben. Wie heeft er nog nooit iets gepikt? Ik sta alvast niet op die lijst want als kleine pagadder stak ik in de winkel twee autootjes van matchbox in één doosje en betaalde dus aan de kassa één autootje... wie komt er mijn handen afkappen? En dat zal wellicht niet mijn enige wapenfeit zijn!

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Chrisrail op 16 februari 2020, 14:50:31 PM

Ik denk dat dat meer gelegen was aan doofpotoperaties,
gewoon in het potje en deksel erop.  >:(
het feit dat de sociale media toen niet bestond en dan doofpotten, net als in China met dat virus onder stoelen en tafels willen verbergen, mensen van de wereld laten verdwijnen of alvast toch een beetje proberen dat te doen .....om het niet kunnen uit te brengen/wereldkundig te kunnen maken

Chrisrail

#43
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Klaas Zondervan

Citaat van: Dirky op 16 februari 2020, 14:58:11 PM
40 jaar geleden werd er in mijn thuis ingebroken met gelukkig niet veel schade omdat de meeste deuren openstonden.
Met de deuren open is het geen inbraak. :D