ESU 2020

Gestart door mardig23, 07 februari 2020, 16:13:49 PM

ronny-vdv

Citaat van: Sicco op 16 oktober 2020, 17:09:16 PM
Euh.... Pullman maakt ze toch ook in onderaanneming van ESU.....
OK, ik dacht dat dit een reeks was van ESU, zoals Piko de reeks Hobby en Expert heeft  ;)
Dus, als ik het goed begrijp is Pulmann een onderafdeling van Hornby, of ben ik verkeerd?
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Nee het lijkt erop dat jij gelijk hebt, mea culpa! Ik was op het verkeerde been gezet door het veelvuldig gebruik her en der van die naam.
Het is blijkbaar wel degelijk een poging van ESU om rijtuigen en wagens onder een andere naam te verkopen, wellicht om van het 'dure snufjes' imago af te komen

Ik heb overigens twee ketelwagens en wat n-wagen van ze en het is erg mooi spul voor een gemiddelde prijs

SuSke

Op de website van ESU vindt je gewoon het antwoord:

Pullman ist eine Marke aus dem Hause ESU, mit der wir uns zum Ziel gesetzt haben, qualitativ hochwertige Modelle für verschiedene Baugrößen anzubieten. Allen Pullman-Produkten gemein ist die Ausgewogenheit zwischen feiner Detaillierung und Robustheit im Betrieb. Die passenden Vorbilder hierzu können Sie in G-Spur beispielsweise bei der berühmten Rhätischen Bahn finden. Deren charakteristische Schmalspurfahrzeuge eignen sich perfekt zur Umsetzung in die Spurweite IIm. In den kommenden Monaten möchten wir Sie daher mit einigen komplett neu konstruierten Fahrzeugen überraschen. Den Auftakt machen der Schotterwagen Fd und der ABe 4/4 II Triebwagen. In Spur I dürfen Sie sich auf die berühmte NoHAB in mehreren dänischen und deutschen Ausführungen freuen. Mit den Eilzugwagen der Bauart 1936/37 steigt Pullman in die populäre Baugröße H0 ein.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Vandaag , na 3 weken , terug in Mol-Cargo aangekomen , hij is terug naar ESU geweest , op 3 maanden tijd 2x de PCB stuk gegaan , hij had nog een V4.0 aan boord , nu heeft hij een upgrade gehad naar de V5.0 , ook zou het vliegwiel losgezeten hebben volgens het verslag dat bij de loc zat.

Dit alles was volledig gratis , ondanks hij reeds 5 maanden over zijn garantie was.
Hopelijk blijft hij het nu even goed doen als mijn andere ESU's?

Heel de containerterminal heeft nu licht. by Erwin Janssens, on Flickr

nmbssncb

Mooie foto, Erwin.
Jammer dat ik zoveel klachten lees over de ESU Engineering producten.  Het heeft mij weerhouden om het even welke ESU locomotief te kopen.

Willy
nmbs < Willy > sncb
===============

ERVIN

Het valt wel mee hoor Willy , ik heb verschillende ESU locs rijden hier , maar enkel deze is/was een zorgenkindje.

B_Modelbouw

Wat die ESU klazen betreft moet ik zeggen dat die bij mij geen probleem geven... een kleine ingreep kan soms al wonderen doen, zo is de DC / AC contact met sleper permanent gemaakt.

Persoonlijk staat deze op twee van rij kwaliteit... eerst de oude Mehano's dan de ESU's... en dan de prutswerkje van een Belgische fabrikant die ze ging om spuiten of de heljan's.

Hout vast houden... zelf nog geen problemen gehad en mijn baan is nu niet vriendelijk voor lange slepen met telkens een hoogte van een halve meter te overbruggen per rondje
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Ik heb er enkele gehad en ik moet toegeven dat het één van de beste loc's zijn die je kan aanschaffen. (in mijn geval =DCC)
Reden dat ik ze weg deed is niet de kwaliteit maar gewoon omdat ze niet (meer) in mijn kraam pasten.
Wanneer je al die privé maatschappijen die met cl.66/77 rijden moet bijhouden kan je er elke week één bijkopen!
Qua detaillering zijn ze net iets fijner dan de rest maar je moet al met een vergrootglas kijken....
Ik heb nu een Heljan die het ook zeer goed doet, heeft diezelfde funkties allemaal, behalve de rookgenerator, alleen moet ik af en toe die koperen wielen eens schoonmaken, en dat is van al mijn loc's die ik heb de enige die dat hoeft...
En ja, die vervelende kabineverlichting nietwaar...ik heb al met zwarte verf over de led geweest maar het komt er nog door!

;)

ERVIN

Maar die cabineverlichting kan je zo maken dat je die kan in/uitschakelen hé Rudy.
Heljan Class 66 vertrekkende vanop de helling , met dank aan D_Loc voor de uitstekende soundfile.  ;) ( klik op het plaatje)

Heljan Class 66 SOUND by Erwin Janssens, on Flickr

P.S : Hellingsgraad is ondertussen aangepast.  ;)

B_Modelbouw

@Rageerduivel... Heljan en die wielen is miserie, had dat ook met mijn reeks 15 maar daar zijn de wielen van vervangen. Misschien ook een optie om dit bij de Class 66/77 te doen ?

De binnenverlichting aan te passen door te dimmen en weerstandje extra bij te plaatsen indien je niet de op de print wil knoeien.

Het doorschijnen kun je voorkomen door eerst putty aan te brengen en dan te schilderen.


@Ervin... die maakt vlot snelheid vanuit een helling  ;) in ieder geval is zijn geluid wel prachtig en realistischer dan het originele modelgeluid. Als ik ooit eens toe ben mijn klazen in te regelen neem ik wel een contact met je op.

En de helling ... een beetje bolling mee gegeven ? Soms maken enkele millimeters het verschil
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Decapod

Machtige machine, heel mooi weergeven in model (ik hoor dat typische geluid hier dagelijks langs lijn 34), al blijft het een mottige loc  ::) .
Prachtig stukje aan, trouwens.

Zou dat type 98 van ESU ooit nog uitkomen?

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.