Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU 2020

Gestart door mardig23, 07 februari 2020, 16:13:49 PM

mardig23

Net gehoord via Haasrode:

De ESU class66 Lineas zou voor mei dit jaar zijn. ;D ;D ;D

De ESU class66 RailFeeding is deze week geleverd.
Mvg Karl

ERVIN

Voor mei pas?? pfff nog zo lang wachten.
Bedankt voor de info Karl.  ;)

mardig23

Bwa, valt nog mee, had tussendoor opgevangen dat het pas volgend jaar zou zijn dus ik ben blij met mei...

Kunnen we de RRF Antwerpen er nog tussen schuiven ::)

Mvg Karl

SuSke

Dat is wel iets om over na te denken - die Lineas class 66 toch  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

 ;D ;D Nu snap ik het pas.  ;D

oebr

't blijft wat uit de aandacht, maar toch die er even op vestigen:

de lp5 is uit en hoewel iets duurder dan de voorganger zeker aan te raden voor wie met oudere types lok
op de baan zit. De nieuwste generatie heeft een verbeterde pwm, met een rustiger gedrag van oude motoren als belofte,
en er kan voortaan tot 1.5 ampère geleverd worden zodat die stroomvreters tevreden gesteld kunnen worden zonder dat de decoder het begeeft.

Dus in principe zouden oude Roco's (bvb de 20 en de 62- en Hamo's ( bvb de 55 ) met deze decodertjes uitgerust kunnen worden. Binnenkort eens uittesten, ik zal het resultaat zeker melden.



NEW!   59620   LokPilot 5 DCC, 8-pin NEM652, gauge H0 ,0       
NEW!   59622   LokPilot 5 DCC, PLUX22 NEM658, gauge H0 ,0       
NEW!   59626   LokPilot 5 DCC, 6-pin NEM651, gauge H0 ,0       
NEW!   59629   LokPilot 5 DCC, 21MTC NEM660, gauge H0 ,0       
NEW!   59659   LokPilot 5 DCC, 21MTC MKL, gauge H0 ,0

NEW!   59610   LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4, 8-pin NEM652, gauge H0 ,0       
NEW!   59612   LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4, PLUX22 NEM658, gauge H0 ,0       
NEW!   59616   LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4, 6-pin NEM651, gauge H0 ,0       
NEW!   59619   LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4, 21MTC NEM660, gauge H0 ,0       
NEW!   59649   LokPilot 5 DCC/MM/SX/M4, 21MTC MKL, gauge H0 ,0

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ERVIN

Ik heb in mijn nieuwste ESU Class 66 van HSL zulk een decoder zitten , een hele verbetering t.o.v. de vorige generatie , een heel soepele loop van de loc en de sound is nog beter dan de voorgangers.  ;)

En uit goede bron zou de Lineas Class 66 er half maart al zijn.  ;)

PeterVG

De vraag werd al eens gesteld maar nog geen antwoord. Het stoomlocje Type 98 van de NMBS stond de voorbije 2 jaar in de nieuwtjesfolder van ESU. Tot op heden geen nieuws, project afgevoerd?

PeterVG

De invoerder wist te melden dat de NMBS Type 98 tijdens het najaar in de planning zit.

Rangeerduivel

#9
Citaat van: PeterVG op 14 februari 2020, 14:31:16 PM
De invoerder wist te melden dat de NMBS Type 98 tijdens het najaar in de planning zit.

Er zijn er blijkbaar meerdere die uit hetzelfde vaatje tappen!
Eerst was hij voorzien voor eind 2018, daarna verschoven naar juli 2019, nu een dik jaar erbij...

Dat is dan ook de reden dat ik eind verleden jaar mijn reservering heb geannuleerd.
Ik heb onvoldoende GEDULD!!! ::)
Ik heb toen een "Duitser,, BR94 van Fleischmann gekocht (+/-100€) en die omgebouwd/gespoten naar de Belgische versie;

Het modelbouw-plezier dat ik aan de verbouwing gehad heb is de kostprijs van de Esu (529€) meer dan waard, en je steekt er voor die prijs gemakkelijk een ESU V5.0 sounddecoder in!

;)

ronny-vdv

#10
Hier de herfstnieuwigheden van ESU.
http://tsdbvba.be/handleidingen/ESU-herfst20.pdf?fbclid=IwAR3Wuscr1qsxleO_l4Ib9tw1N2I7ZRyXORQly4GDxLjM0pyl9Ja_BSCmw_8

Leuk zijn de containerwagens Sdggmrs, al stel ik mij de vraag of deze wel door ESU gemaakt worden en niet door Kombimodell zoals bij Rocky-Rail?  :o

Ook stel ik mij de vraag of de steunbalken voorzien zijn van bevestigingspinnen voor de containers. Want dit kan men niet zien op de foto.


Bij Rocky-Rail zie je dit wel.


Is er iemand die duidelijkheid kan scheppen? ;)
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Pullman, zoals alle wagens en rijtuigen van ESU. Zie het logo onderaan de pagina met de draagwagens in de link die je zelf geeft  ;D

SuSke

#12
Dat zijn zelfs mooie wagens om gewoon "leeg" te laten meelopen. Alleen spijtig dat het karren van bijna 40cm lang zijn, die krijg ik niet in mijn bakskes. :(
De prijs valt al bij al nog mee, een equivalent van €45,00 per wageneenheid (of nog anders €225,00/m wagon  ::) 8))
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ronny-vdv

Citaat van: Sicco op 16 oktober 2020, 16:30:03 PM
Pullman, zoals alle wagens en rijtuigen van ESU. Zie het logo onderaan de pagina met de draagwagens in de link die je zelf geeft  ;D
Een logo wilt niks zeggen. Ze kunnen de wagens toch in onderaanneming laten maken onder hun merknaam?
Dit doet Rocky-Rail toch ook, niet?
Mvg,

ronny-vdv

Sicco

Euh.... Pullman maakt ze toch ook in onderaanneming van ESU.....