Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bewaren van docu op PC

Gestart door Koen, 07 februari 2020, 09:59:48 AM

Koen

Ik heb een reeks over de mooiste treinreizen opgenomen via de Proximus decoder. Aangezien dit niet blijvend is, zoek ik een manier om deze documentaires op een PC te krijgen vanuit de decoder.
Heeft er iemand weet of dit kan en zo ja, hoe?

Alvast vzs
Nooit te oud om te leren

svvander

Normaal gezien kan je Proximus overal bekijken (dus ook op je pc).
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tve_install/particulieren/support/televisie/tv-op-uw-gsm-of-computer/van-start-met-de-tv-op-gsm-of-computer/hoe-krijgt-u-tv-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html

Het is misschien niet de meest mooie of evidente manier: afspelen en oppakken via een andere software en het dan bewaren?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Martin Welberg

Denk dat je met een screen capture software moet gaan werken.

Dirkh

Er bestaan kleine hdmi naar usb convertors, wel opletten dat je een capture device gebruikt. Meestal is daar ook software bij om op te nemen en indien niet  kan je ook vlc gebruiken om op te nemen op de pc. gewoon de hdmi uitgang van de decoder aansluiten op die adaptor en je kan opnemen.
Niet de hdmi van de laptop gebruiken want dat is een uitgang.

even zoeken naar video capture device en je vind er al vanaf 20€. Ik weet wel niet hoe goed die kwaliteit is.


Dirkh

Even correctie  die met hdmi aansluiting zijn duurder.

Koen

Bedankt voor de info.

@Martin,
Ga ik zeker gebruiken. Ik heb voor online programma's dat in het verleden met succes gebruikt.

@Dirk,
Ik heb mij hierover geïnformeerd. Blijkbaar zou het signaal op de HDMI gecodeerd zijn en dus niet zomaar te gebruiken om te "capturen".

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

Citaat van: svvander op 07 februari 2020, 12:51:50 PM
Inderdaad, zijn gescrambled.

Ik ga straks eens kijken of ik de docu's kan bekijken via de PC. Als dat lukt, is mijn probleem opgelost.
Bedankt voor de suggesties.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Martin Welberg

Citaat van: svvander op 07 februari 2020, 12:51:50 PM
Inderdaad, zijn gescrambled.

Grappig, dan zou je monitor of tv dus weer een decoder moeten hebben....denk dat je er weinig problemen mee hebt om het signaal met HDMI en een bv elgato cam link je computer in te blaffen..


Koen

Bedankt Martin  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Dirkh

Even bij ex collega's geinformeerd (leveren de software en materiaal voor proximus) en blijkbaar zit er een HDCP beveiliging in het signaal waardoor de content enkel wordt weergegeven op toestellen dit de HDCP standaard ondersteunen.
Bovenstaand toestel heeft dat niet en gaat dus ook niet werken.
Een mogelijke oplossing is om een HDMI splitter te gebruiken dit het signaal verdeeld maar dan zonder de HDCP beveiliging. Maar dan moet je de correcte splitter vinden en het resultaat is niet gegarandeerd.

Koen

Niet eenvoudig dus.
Met een screen capture werken lijkt mij dan de beste optie (als ik de documentaire tenminste op PC afgespeeld krijg ).

Alvast bedankt om hierachter te informeren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loco

Koen
Ik heb deze week een sreenrecoder gebruikt en ben heel tevreden van de gratis versie van Flashback Express Recoder. Doet alles wat je nodig hebt. Zeer gebruiksvriendelijk.

Koen

Dag Peter,

Ik heb een aangekocht screen capture programma dat ik al jaren gebruik. Helaas laat de technologie ons in de steek. Bij Proximus is het enkel mogelijk om nieuwe opnames op PC te zien. Oudere programma's blijken dat niet toe te laten. En je kan het al raden hé. Deze documentaires zijn oudere opnames  ???. Pech dus.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren