Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Soms is het over.

Gestart door BR-59, 02 februari 2020, 16:34:06 PM

BR-59

Beste lezers,

Na lang twijfelen, wikken en wegen, heb ik besloten met de modelspoor hobby te gaan stoppen. Het heeft mij niet gebracht wat ik in eerste instantie ervan verwachtte. Je kunt eigenlijk wel stellen, dat het kaarsje langzaam is uitgegaan. Het hoofd heeft het lang willen ontkennen, maar het hart is er niet bij.
Het materiaal, wat in mijn bezit is, gaat via een bevriende relatie aan de man gebracht worden.

Ik wil u bedanken voor de gezelligheid, de kritiek, al dan niet ongezouten en de betrokkenheid.

Ik wens u dan ook al het goede in uw passie voor de hobby, welke dit dan ook moge zijn.

Ik ga eind van deze week aangeven mijn account te willen beëindigen.

Michiel

Dat is onverwacht, Bas. Maar hoedanook wens ik je veel plezier en passie voor de dingen die je leven en hart wel kunnen vullen. Het ga je goed!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

SuSke

Spijtig om te lezen Bas, maar je moet de dongen doen waar je je goed bij voelt.
Succes in de andere dingen die je hart wel kunnen bekoren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mardig23

Hoi Bas,

Jammer om dat te horen.

Ik ken u niet, en weet ook niet hoe lang u al met de hobby bezig bent, maar soms zijn er wel eens mindere momenten, waarop het allemaal meer een "werkje" is dat een hobby.
Ik heb dat over de 35 jaar dat ik met de hobby bezig ben verschillende keren gehad, maar in mijn geval kwam de "goesting" na een tijdje steeds weer terug.

Maar als het hart en het hoofd zegt dat het tijd is om te stoppen, wie ben ik dan om daar wat tegen in te brengen ;)

Misschien de account nog effe houden, kost niks, je weet maar nooit ;D
Mvg Karl

steamdriven

Ik zou ook de account nog aanhouden. Wie weet denk je er binnen enkele jaren helemaal anders over.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Ludwig

Ik heb ook periodes gekend dat de interesse minder was, heb alles jaren in dozen opgeborgen niet goed wetende wat ik er moest mee doen.
Toen een jaar of 10 geleden de microbe toch weer daar was met veel plezier mijn oude spullen terug in orde gemaakt en het plezier teruggevonden.
Jou beslisng is de jouwe maar alles wegdoen is zo definitief.
Wat je ook verder gaat doen in je vrije tijd weet ik niet maar alvast veel plezier toegewenst.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

svvander

Niets is blijvend of permanent... ik spreek uit ervaring: toen ik mijn spullen 12 jaar terug verkocht (omdat ik het een beetje moe was, omdat ik meer tijd in de kinderen wou steken, omdat...), had ik nooit gedacht dat ik nu ging herbeginnen.

Spijtig dat het zo moet Bas, maar langs de andere kant: ik ben er zeker van dat je het niet helemaal gaat loslaten.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

BR-59

Allen bedankt voor de adhesiebetuigingen.
Ik ben begonnen met het restaureren van een VW Polo classic. Dit wordt, zoals ook wel gezegd, een 'nuccle and bolt restauration'. Ik verwacht hier ruim 5 jaar over te doen. Dan hoop ik tegen mijn pensioenspeculatieve leeftijd aan te zitten en daarvan te kunnen gaan genieten in Canada, waar mijn kinderen wonen. De auto gaat dan mee. Ik wil dan veel door dit land gaan rijden met 't autootje, voor zolang de toekomende tijd is en de benzine betaalbaar.
En mocht het virus zich weer vertonen, dan zal het voor mij beteken, dat ik verder ga met spoor 0 en dan messingbouw.

chef garde

Uw nieuwe uitdagingen lijken ook best spannend, veel succes!!

Gerolf

Ik begrijp je keuze. Veel succes met de verdere projecten !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Bas,

Begrijpelijk en naar het hart luisteren is belangrijk.  Nu ik je toekomstplannen zie, kan ik alleen maar "Wauw" zeggen!!!

En als je daar rond gaat rijden, je zal treinen genoeg zien  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

jodo

bij mij heeft alles 15 jaar ingepakt gestaan en werd de modelbaan afgebroken wegens plaatsgebrek.
nu alweer 3 jaar met volle goesting terug de bouw van een baan aangevat en alle modellen die ik wou behouden nagezien en ritvaardig gemaakt.
de ballast en materiaal van andere tijdperken  dan tijdperk IV werden verkocht.

bellejt

hier ligt de bouw al 4 jaar stil maar toch geniet ik nog van de locs en wagonnetjes die in de vitrines staan in de living.Er komt wel weer een dag dat ik kan verder werken.

Koen

Tja, ik denk dat iedereen het wel eens overkomt.
Toen ik een jaar of 20 was, heb ik alles verkocht gehad. Ik ging er definitief mee stoppen. Ik had geen tijd, geen zin en geen plaats om te bouwen.
We waren net getrouwd, onze zoon was op komst ... enfin te veel redenen om op te noemen.
Na een jaar of vier betrapte ik mezelf er op dat ik weer schakelingen aan het uitbroeden was voor het aansturen van locs (toen nog niet digitaal).
En van het een is het ander gekomen want dan wil je de schakeling testen en dan koop je toch maar terug een loc. En je legt wat sporen. We zijn nu 20 jaar later en ik ben terug aan een baan aan het bouwen  ::).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren