Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Dirk

Citaat van: eve op 03 december 2021, 11:54:44 AM
Citaat van: gunmax1 op 03 december 2021, 11:06:30 AM
@ hapkin .
Heb je soms aandelen bij kristof. Want bij jou blijft het steeds rozengeur en maneschijn . Ondanks alle problemen.

Zoals ik het gelezen heb is "hapkin" zowat de enige die sereen en kalm beschreven heeft wat de mogelijke probleemoplossingen zijn.

Als je nu al begint mensen aan te vallen omdat ze niet mee willen staan roepen en tieren...

Mvg, Erik. Voorlopig nog vriendelijk.

Ik sluit me aan bij deze melding, Ik denk persoonlijk dat je een mal figuur zult slaan als je daar met een spandoek gaat staan brullen.
Soms denk ik dat de treinen jongens sukkelaars zijn die de kruimels moeten samen rapen voor hun hobby. Als je 15€ teveel vindt, verkoop de loc dan, Wie laat zich nu kennen voor 15€ VBV doet toch de moeite, We spreken hier wel over speelgoed. Hoeveel mensen hier bestellen dingen van bij de chinees, ga je daar ook van je tetter maken als het na enkele keren stuk gaat? Er is een oplossing voor het probleem, moeten die bogies ook nog aan huis gebracht en erin gezet? Ik vind het er een beetje over, spandoeken, boycots, advocaten?????
Wake up guys,

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

hapkin

CiteerHeb je soms aandelen bij kristof. Want bij jou blijft het steeds rozengeur en maneschijn . Ondanks alle problemen.

Hoi Benny

Was het maar ...
Ik heb 11 locomotieven 55 , 22, 23 en 25 hiervan zijn er 2 die niet stuk zijn
2311 die door LS is gemaakt en de 5520 is een dummy
Al de rest heb ik moeten herstellen en heeft me enkel 10 euro verzending gekost.
Moet ik daarom boos zijn... denk het niet he

Stel dat in de toekomst mijn 55tigers terug problemen krijgen kan ik nog altijd voor de betalende oplossing gaan.
En wie weet komt er in de toekomst nog wel een andere oplossing...


CiteerNu 9 dec ga ik naar Ingelmunster en geloof me ze gaan daar niet aan de nieuwe patatten zijn 

Benny laat ons zeker horen wat je daar als nieuws hebt gekregen


CiteerDie twee jaar geldt niet voor een constructiefout.

Derde oplossing: alle gedupeerden spannen samen een advokaat in

Roland wie gaat hier zijn tijd insteken ... ik niet hoor.
Maar als ge u geroepen voelt ...


gunmax1

@ Dirk

Je wijst me er op dat ik hapkin aanval , maar kijk dan eerst eens in je eigen borst vriend .
Denk dat hapkin groot genoeg is om zelf daar op te reageren niet !!!!!!  ;)

Maar nu val je 80% van het forum aan .
Meeste mensen onder ons moeten voor een lok lang werken en hard werken .
Maar als u geld in overschot hebt .
Dan geven we gerust ons bankrekening door .

Vriendelijke groeten.
De treinjongens ( de sukkelaars)

hapkin

Hoi Benny

Ik voel me niet aangevallen hoor  ;D
Maar mijn punt is, laat je loc of stel maken en geniet er terug van
En dan koop je gewoon NOOIT nog zo een locomotief.
Eender wie het aanbied en hoe mooi de aanbieding ook mag zijn...

En als we dat allemaal doen, stopt dit probleem vanzelf  :-X

Boemeltrein

En natuurlijk als je met je klanten niet communiceert omtrent een veelvuldig voorkomend probleem dan verdwijnen je klanten vanzelf en dan is het probleem vanzelf opgelost maar je kan als fabrikant/leverancier er dan ook een kruis overmaken. Genoeg kapers op de kust. Kristof is zelf een door modelspoor gebeten zakenmens maar de uitermate slechte communicatie maakt klanten boos en de communicatie naar klanten toe is zwak en ondergraaft zijn reputatie. Hij is getroffen door pech maar een ondernemer mag zich daardoor niet laten kennen en dient met een deugdelijk oplossing op de proppen komen en die zal het best verder reiken dan de wettelijk garantieplicht. VBV heeft mooie modellen gebracht maar nu wordt het tijd om de boel recht te trekken en niet de klanten naar oplossingen laten zoeken. Allereerst een goed begin is, communiceer duidelijk en oprecht en verschuil je niet in de stilte, doet me trouwens denken aan een boek "de Manitoba antwoordt niet meer".

janieburton

#335
Citaat van: Dirk op 03 december 2021, 15:21:09 PM

Soms denk ik dat de treinen jongens sukkelaars zijn die de kruimels moeten samen rapen voor hun hobby.

Dirk

Beste Dirk,

Je uitspraak is denigrerend. Misschien ben jij bij de gelukkigen die een royaal netto maandloon mogen ontvangen als werknemer of zelfstandige.

Maar jouw bovenstaande uitspraak raakt mij alhoewel ik geen loc van VBV heb, ga ik zeggen wat mijn netto maandloon is.(ik woon alleen en gelukkig moet ik geen alimentatie meer betalen)

Voor de maand november heb 1529,72€ netto ontvangen voor een full time.

Ja ik moet kruimels samenrapen voor mijn hobby.

Citaat van: Dirk op 03 december 2021, 15:21:09 PM

We spreken hier wel over speelgoed.

Dirk

Je bent toch wel zeer negatief over je hobby.

Een loc van 309€ en een "Duikbril" aan 500€ ( citaat gunmax1: Voor een model dat 309€ nieuw heeft gekost ..... dan niet vergeten dat de duikbril 500 € heeft gekost) is volgens mijn bescheiden menig geen speelgoed.

Ik kan begrijpen dat men vroeger Lima en Jouef als speelgoed bestempelde, nu in de huidige tijd is dat misschien Mehano(alhoewel die ook mooie Belgische modellen hebben gemaakt) maar dat men VBV, LS models, Trix, Märklin, Liliput, Brawa, Roco, Rivarossi, Piko als speelgoed bestempelen is een brug te ver, zelfs het huidige Lima en Jouef zijn niet meer te vergelijken met vroeger.
 

Michael

Beste forum genoten, ik ga jullie mijn eigen ervaring vertellen met de zaak VBV.

Als ik wat heb met een locomotief, treinstel of wagons heb, en ik heb er echt een flink aantal, dan mail ik naar VBV, krijg altijd keurig antwoord en 99 keer van de 100 wordt het ook netjes opgelost.

Heb ik aandelen? Was dat maar zo, ik ben tevreden met de service en het aanbod van materiaal. Vind het zonde dat hier 23 blz worden neergeschreven om te klagen. Klagen mag iedereen, maar je kan ook als Hapkin ( Steve) en mezelf doen, weinig irritatie, en uiteindelijk naar tevredenheid geholpen.

Als je niet tevreden bent neem dan contact op een nette manier op, je wordt zeker geholpen.

Communicatie is altijd een moeilijke zaak, maar koester de fabrikant die zijn nek uitsteekt en tracht ons te voorzien van mooi materiaal.

En mannen in andermans portemonnee kan je niet kijken, de één koopt met een halve winkel leeg, en de ander moet voor 1 locomotief misschien wel een jaar sparen, wie zal uiteindelijk de gelukkigste man zijn?


Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirk

OK, ik heb blijkbaar op mensen hun tenen getrapt, dat was niet de bedoeling, dus deze rectificatie:
Mijn insteek is bedoeld om dit een beetje te relativeren. Of ik denigrerend ben over de hobby? Een hobby is zo duur als je zelf wil, iedereen doet wel eens een miskoop, Niemand wordt verplicht om een loc te kopen van 500€ of meer. Ik vind ook dat als je zo'n prijs betaald voor een treintje, vishengel, postzegel, sigarenbandje, bowlingbal of wat dan ook dat je mag verwachten dat je degelijk spul geleverd krijgt. In dit geval gaat het om een loc, een model, een model dat zo mooi is dat velen de investering wilden doen. Nu blijkt dat er een productie fout is ontstaan, tandwieltjes en/of cardan bolletjes. Jammer, en de verdeler/fabrikant heeft een oplossing aangeboden. Helaas moet de klant porto kosten betalen, en dat schiet in enkelen hun verkeerde keelgat, en dat al 24 pagina's lang, en het escaleert. begonnen met meldingen, en eindigend met protest acties op beurzen, en dat is hilarisch. Ik zie echt een cartoon voor mij waar voor een beursstand een piket wprdt opgericht met brandende paletten en thermossen koffie, wollen puntmutsen en fluo hesjes, en dat voor 15€. OK, waarschijnlijk zijn er mensen die geen 15€ kunnen missen, maar ik denk dat die niet hier op dit forum rond dwalen, wel 500€ voor een loc maar geen 15€ voor porto kosten??? Dat kan ik me met mijn pensioen van 1363€ toch nog wel missen. (gelukkig is mijn huis afbetaald).
Point is, doe lijk Hapkin, ofwel betaal je de porto kosten ofwel zet je de loc(s) in de kast en kijk je er naar. Uiteindelijk heeft VBV zijn nek uitgestoken met het uitbrengen van Belgisch materiaal, en dat in toch wel prijzenswaardig.
Indien niet akkoord met mijn stelling, alle respect, mss ben ik naïef, maar rancune is niet gezond,

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Jurgen

Ik kom slechts af en toe eens kijken hier in dit draadje, maar lees de reacties wel allemaal door.

Hier worden wel harde woorden gebruikt. Ik vraag me af of diezelfde woorden ook gebruikt worden wanneer men oog in oog staat met Van Biervliet.

Maar bon, ik ga binnenkort al mijn modellen eens testen en laten rijden. Na mijn verhuis zijn ze allemaal in hun doos verzeild geraakt en hebben ze niet meer gereden. Op verwarming na is mijn zolder klaar en kunnen ze eindelijk het daglicht weer zien en kan ik eens ondervinden of er hier veel gezeverd wordt of niet.

In het verleden ben ik altijd correct geholpen geweest bij Van Biervliet, je zal er mij dus niets negatief over horen zeggen. Net als bij Olaerts, Het Spoor, Modeltrein Paradise en alle andere officiële kanalen waar ik ooit iets gekocht heb. Bij een probleem begon het steeds met een vriendelijke mail of een bezoek aan de winkel en eindigde het met een correct afgeleverd model.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

oebr

#339
Er was hier een tijd geleden een initiatief ivm nieuwe tandwieltjes en cardanbollekes. Daar is precies niets van gekomen.

Afgezien van de reflex dat de fabrikant het probleem moet oplossen - lijkt me wiedes / het standpunt is dankzij tientallen reacties ondertussen uitermate bekend - kan het toch interessant zijn om sowieso een supering van de mechaniekjes na te streven. Eve heeft bvb al verbeterde pcb's en motoren voor Roco's gemaakt, het lijkt me wel een tof idee mochten er ook vanuit dit forum of bvb vanuit MSM verbeterde onderdelen voor de 55ers en 23ers beschikbaar komen.  Bvb in ertalon of messing.  Of misschien een gezamenlijke import van onderdeeltjes?

Nog eens: dat staat dan los van wat de fabrikant zelf doet - het gaat er om om een model aan te passen voor intensief gebruik.  Om in plaats van gezaag hier ook wat modelbouw te organiseren is er een draadje opgestart waar we de mogelijkheden op een technocratische wijze benaderen. Emotionele reacties blijven dan hier wel.

https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,32659.0.html   Technische draad

De belangrijkste reacties uit de 2 al lopende draadjes werden per quote toegevoegd.


On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Metpetergaathetbeter

#340
geduld is een mooi ding en soms moet je ook zaken vinden die (samen) gebruikt te kunnen worden,als je die niet vind dan heb je een probleem

Klaas Zondervan

Citaat van: Michael op 04 december 2021, 10:53:11 AM
Als ik wat heb met een locomotief, treinstel of wagons heb, en ik heb er echt een flink aantal, dan mail ik naar VBV, krijg altijd keurig antwoord en 99 keer van de 100 wordt het ook netjes opgelost.
En 1 keer wordt het niet opgelost?
De problemen waar het hier over gaat worden kennelijk niet zo soepel opgelost. Anders zou dit draadje niet zo'n lange baard hebben.

gekendevent

oplossing zou er blijkbaar zijn : 10.40 euro verkoopprijs roco .Als verkoper van het model van 250 euro dit teveel vind om een degelijke oplossing te vinden naar zijn klanten toe dan is dit enkel winstbejag.Klinkt mss cru maar simpele oplossing : we vervangen al de onderdelen (zelfs buiten garantie ) tegen de kostprijs van die 10.40 euro inclus verzending. Dan herstel je het vertrouwen en blijf je bestaan.

PS: weekendje rondje buitenlandse winkels gedaan waar ik vaste klant ben en super service heb en daar dit topicje ook ff doorgespeeld.Waren er niet blij mee naar mijns inziens.
oud gekende telefoon

Metpetergaathetbeter

tja helaas bedraagt de prijs 20,...euro want je hebt er voor beide onderstellen nodig, eens zien wat deze optie wel 100% voldoening geeft

ERVIN

En ook mijn laatste " intacte" 55er heeft het nu zitten. Tijdens het rijden een kloppend geluid. En dat geluid ken ik ondertussen , morgen eens kijken wat de schade is ( hoeveel er gebroken zijn) :(