Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Peter

Steve,
Dat is tenminste een hele duidelijke uitleg. Ik begrijp niet dat er dan nog zo veel herrie over gemaakt wordt
Als iedereen die checklist bij zijn modellen steekt...... ;) ;) ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter


hapkin

Citeeren de datum van aankoop 

Al mijn locomotieven zijn ouder dan 2 jaar, en ik heb van geen enkele locomotief een aankoopbewijs
GEEN probleem, ik heb voor al mijn locomotieven wisselstukken GRATIS gekregen
Enkel verzending moeten betalen




Boemeltrein

Kijk, dit is niet mijn toploc ;D maar deze behoort aan de Merano-Set (toen 60€) Made In China!! die ik 15 jaar geleden geschonken heb aan mijn zoon om hem te besmetten met het modelspoorvirus  - dit is ongeneesbaar!!- vroeg of laat krijgt hij weer een opstoot). Het is zoals men kan zien een zeer simpele techniek, met plastic-tandwielen! maarrrr deze loc doet het nog steeds super! sleept zonder problemen, valt niet stil. Af en toe vergat zoonlief op zolder de stroom uit schakelen en reed deze loc met zijn sleep gans de nacht zijn rondjes ::) maar het is blijkbaar beresterk spul :D en dan zeg ik: het is Made in China-brol, het heeft plastic tandwielen maar hij bolt nog steeds...




ERVIN

#319
Niet alles dat uit China komt is brol hoor , om bij de modeltreinen te blijven , ik heb hier enkele Piko Traxxen bollen ( die worden toch ook gemaakt in China dacht ik??) en die hebben ook plastic tandwielen , en die mannen behoren tot mijn best rijdende en sterkste locs.  ;) Wel een grappig verhaal Gunter dat dit treintje zo heel de nacht zijn rondjes reed , die heeft dus ook al heel wat kms achter zijn kiezen ( tandwielen) zitten.  ;)
VBV heeft volgens mij gewoon een verkeerde leverancier gekozen i.v.m. de tandwielen.

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 02 december 2021, 18:10:37 PM
Niet alles dat uit China komt is brol hoor , om bij de modeltreinen te blijven , ik heb hier enkele Piko Traxxen bollen ( die worden toch ook gemaakt in China dacht ik??) en die hebben ook plastic tandwielen , en die mannen behoren tot mijn best rijdende en sterkste locs.  ;) Wel een grappig verhaal Gunter dat dit treintje zo heel de nacht zijn rondjes reed , die heeft dus ook al heel wat kms achter zijn kiezen ( tandwielen) zitten.  ;)
VBV heeft volgens mij gewoon een verkeerde leverancier gekozen i.v.m. de tandwielen.

Wij weten allemaal uit ervaring dat Mehano kwalitatief zeer hoog aangeschreven stond,
De hierboven beschreven loc is wel een product van Mehano speelgoed en geen Mehano modeltrein, (wat ondertussen opgehouden heeft te bestaan) maar het blijft zijn kwaliteit behouden.

;)

ERVIN

Om nog even off topic te gaan , Mehano bestaat nog steeds hoor Rudy , ik heb enkele weken geleden nog gemaild met hen en kreeg de dag later reeds antwoord op mijn vragen. Mehano heeft zelfs nog 77/78ers in stock die bij hen nog te koop zijn. Ook reserve onderdelen voor deze locs zijn nog verkrijgbaar ( daar ging mijn mail over)  ;)
Ook ik heb hier nog heel wat Mehano locs bollen , en zoals je het zelf aangeeft , zeer goede kwaliteit.

Olivier77

Een goede avond,
Een vraagje voor Steven.
Wat zijn of wat zit er in de nog betere bogies dat je voor 15€ stuk kunt kopen ?
En wat zijn de gratis bogies ?
Graag wat info hierover.
Mvg
Olivier (77)
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

gunmax1

#323
Citaat van: hapkin op 01 december 2021, 22:29:06 PM
We kunnen blijven lullen over deze locomotieven... maar voor de 55 is het heel simpel.
Oplossing 1 je gaat gratis nieuwe bogies afhalen
Oplossing 2 je wil nog betere bogies en betaald 15 euro per bogie ( 30 euro per loc )
En voor 10 euro worden deze opgezonden...
Eens je de eerste gemaakt hebt doe je er 30 min over om zelf de bogies te vervangen

Voor de 22, 23 en 25 krijg je gratis nieuw bolletjes en worden natuurlijk tegen betaling ook verzonden.

Voila probleem opgelost, en dan koop je gewoon NOOIT nog zo een locomotief.

Sorry niet met akkoord.
Voor een model dat 309€ nieuw heeft gekost .
Zou dit een service mogen zijn van de fabrikant.
En niet op de kosten van de koper.
Al dan niet vergeten dat de duikbril 500 € heeft gekost .




hapkin

Citeer.Wat zijn of wat zit er in de nog betere bogies dat je voor 15€ stuk kunt kopen ?
En wat zijn de gratis bogies ?

Geen idee Olivier, maar ga er maar van uit dat ALS die gratis exemplaren goed waren er geen ''nog betere" ontwikkeld werden (die van 15 euro/ st)

Citeer.Sorry niet met akkoord.
Voor een model dat 309€ nieuw heeft gekost .
Zou dit een service mogen zijn van de fabrikant.
En niet op de kosten van de koper.
Al dan niet vergeten dat de duikbril 500 en heeft gekost


Ja u heeft gelijk... maar er zijn 2 mogelijkheden
1  u laat uw locomotief maken en wat u er voor wil betalen bepaald u zelf.
2  u blijft lullen dat het niet kan/mag en u heeft een prachtig model in de kast waar u dagelijks naar kan kijken maar helaas niet meer mee kan rijden...

Niet vergeten dat de garantie wettelijk bepaald is op 2 jaar en al mijn locs zijn ouder...
Ik mag dus al blij zijn dat VBV een gratis oplossing geeft...



rgp

Hapkin,

Die twee jaar geldt niet voor een constructiefout.

Derde oplossing: alle gedupeerden spannen samen en:
Schakelen een advokaat in, ofwel
Spreken af op de volgende beurs aan zijn stand met een spandoek.

Roland

krispy

#326
Citaat van: Olivier77 op 02 december 2021, 21:00:17 PM
Een goede avond,
Een vraagje voor Steven.
Wat zijn of wat zit er in de nog betere bogies dat je voor 15€ stuk kunt kopen ? 
En wat zijn de gratis bogies ?
Graag wat info hierover.
Mvg
Olivier (77)
Wat zijn of wat zit er in de nog betere bogies dat je voor 15€ stuk kunt kopen ?

Deze hebben een beter stroomafname , op alle wielen ipv twee plus de metalen zijwant zit er niet meer op en geen blokjes op de assen  , de tandwielen zijn zwarte , volgens hen betere dan de witte

de gratis zijn de originele met het metalen blokje op de assen , deze worden al zeer lang niet meer gebruikt ( stonden op de eerste reeksen zoals MSM actie )
De wielen ( assen ) zijn van beide gratis verkrijgbaar , wel verzend kosten

Ik heb mijn MSM model reeds van nieuwe bogies voorzien , qua stroomafname nu geen probleem meer , powerpack dat erinstak heb ik eruit kunnen halen , vroeger viel hij altijs stil tijden rangeren , nu ni meer

Opmerking , of de zwarte tandwielen beter zijn , ik ben niet zekers , mijn TVM5501 heeft onlangs ook een zwart tandwiel gebarsten zoals bij de witte vroeger dus .... ( gelukkig had ik nog reserve assen liggen  ;) )

wat leeftijd van de loks betreft , ik ben tevreden als ik gratis wisselstukken kan krijgen , enkel spijtig , ze zouden ze zelf gratis mogen opsturen vindt ik , maarja , ophalen op een beurs dan maar , maar nu met Covid iets moeilijker
De assen wissel is kwestie van enkele minuten , daarvoor doe ik ze zeker niet binnen of opsturen ter reparatie

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Boemeltrein

Voor ik uit België emigreerde had ik een eigen zaak, als een klant iets kocht dat nadien niet bleek te werken zoals het diende te doen mocht de klant het terugsturen, ik betaalde de portkosten en na ontvangst betaalde ik de klant de aankoopsom terug, ik stuurde dan op mijn beurt het artikel naar de importeur/fabrikant en die betaalde mijn inkoopsom met verzendkosten terug. Herstelling wordt nog amper gedaan tot spijt van sommige klanten. Fabrikanten betalen liever het artikel terug dan een hersteldienst te bekostigen.

gunmax1

Citaat van: rgp op 03 december 2021, 09:58:14 AM
Hapkin,

Die twee jaar geldt niet voor een constructiefout.

Derde oplossing: alle gedupeerden spannen samen en:
Schakelen een advokaat in, ofwel
Spreken af op de volgende beurs aan zijn stand met een spandoek.

Roland

Direct mee akkoord. Voor op de beurs te staan met de gedupeerden.
@ hapkin .
Heb je soms aandelen bij kristof. Want bij jou blijft het steeds rozengeur en maneschijn . Ondanks alle problemen.

Nu 9 dec ga ik naar Ingelmunster en geloof me ze gaan daar niet aan de nieuwe patatten zijn .  Oké meestal doet kristof wel zijn best voor een oplossing . Maar ik ga hem toch eens vragen wat hij doet naar de fabrikant toe .
Groeten  Benny

eve

Citaat van: gunmax1 op 03 december 2021, 11:06:30 AM
@ hapkin .
Heb je soms aandelen bij kristof. Want bij jou blijft het steeds rozengeur en maneschijn . Ondanks alle problemen.

Zoals ik het gelezen heb is "hapkin" zowat de enige die sereen en kalm beschreven heeft wat de mogelijke probleemoplossingen zijn.

Als je nu al begint mensen aan te vallen omdat ze niet mee willen staan roepen en tieren...

Mvg, Erik. Voorlopig nog vriendelijk.