55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Metpetergaathetbeter

en waren dat andere dan degenen die ervoor inzaten ? Mits het de nieuwe waren lijkt mij niet echt verbetering iets waar velen voor vreesden

gunmax1

Heb dit met mijn 55 ook gehad .
Vandaag ook problemen met mijn am 86 duikbril.
Reed tot gisteren perfect zijn rondjes .
Nu hoor je de motor draaien en het stel blijft staan cardan of tandwielen ??
Dus goedkoop spul die er inzit inport China!!!!!!!!
Heeft er iemand al hetzelfde probleem ondervonden .

Groeten Benny

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

gunmax1

Citaat van: doomslu op 01 december 2021, 08:35:44 AM
Benny, contacteer Van Biervliet.
het Luc,  gisteren nog rap mailtje verstuurd naar Christof ben benieuwd naar de reactie.

Boemeltrein

Ik heb even in één ruk dit draadje gelezen. :'(
Ik stel me de vraag, heeft men bij VBV geen kwaliteitscontrole gedaan? Bv. enkele locs op de rolbaan kilometers laten rijden om te zien hoe het model het technisch uithoudt alvorens het op de markt te brengen?
En als je als fabrikant vaststelt dat de ene loc na de andere terug naar hem komt met steeds dezelfde problemen of klanten steeds dezelfde vervangstukken vragen, doe je dan geen terugroepactie (voor herstelling) zoals menig fabrikant?
Het probleem van het cardankopje kan toch gemakkelijk opgelost worden door een metalen variant zoals bij de "concurrentie".
Voor het tandwielen-assen-probleem van de 55-ers vrees ik dat men de gesplitste assen zal moeten laten vallen en men moet uitkijken naar een waardig vervanger met wiel-isolatie en waarschijnlijk metalen tandwielen.
Ik begrijp ook VBV, het is om te huilen, je brengt een product waarna blijkt dat dit geplaagd wordt door mankementen en de vervanging doet je winstmarge smelten als sneeuw onder de zon of je duikelt de verliezen in.
Om imagoschade te voorkomen vrees ik dat VBV wel met een degelijke oplossing op te proppen zal moeten komen zodat dit debacle snel vergeten kan worden. Als VBV dit kan doen zullen veel bezitters van deze pechmodellen dit met de gekende mantel van modelspoorliefde toedekken.

Metpetergaathetbeter

het komt voor zowel bij loc's die al een tijdje/al lang rijden(weinig/veel belast) alsook bij treinen die lang stilstonden, er zit niet direct een logica in wanneer problemen opduiken als ze (al) opduiken

eerder werden soortgelijke oplossingen voorgesteld maar anderen dachten er anders over

Rangeerduivel

Hallo Gunter,
Om op jouw eerste vraag te beantwoorden, waarschijnlijk wel, maar het is reeds meermaals gebleken dat de problemen zich niet voordoen bij nieuwe of zo goed als nieuwe locs, maar bij locs die al een tijdje meegaan.
Sommigen nemen na een tijd opgeborgen te zitten hun loc uit de doos en stellen dan vast dat het beestje niet meer of gebrekkig rijdt...
dus lijkt het mij geen slijtage van onderdelen, maar eerder een gebrekkig kwaliteitsbehoud, zoiets als sommige kunststoffen die niet tegen ultraviolet licht bestand zijn, een soort afbreken van produktbestanddelen of hoe je het ook wil noemen.
Daarbovenop lijkt het mij ook dat VBv (die hier gegarandeerd mee leest) de kat uit de boom aan het kijken is, de gedupeerde klant is zelf een oplossing aan het uitdokteren in de vorm van 3D printing oid...wij wachten maar af!
Er wordt wel een oplossing door VBv geboden door het (gratis) vervangen van onderdelen, maar die onderdelen zijn kwalitatief gelijk aan de origineel gemonteerde, dus roeien tegen de stroom in laat maar zeggen.
Daar komt bovenop dat de (gedupeerde) klant zelf moet instaan voor het naar Ingelmunster brengen van het materiaal, daar VBv geen verzendkosten in de garantie aanbiedt, wat de heren modelspoorders zeer tegen de borst stuit, maar ze vergeten dat bij een terugroepactie van je wagen, het heen en terugrijden naar de garage, ook niet vergoed wordt, wat soms evenveel of meer kost...
Maar die mantel dekt geen treinproblemen dicht nietwaar.. :-\

;)

Floris

die brekende tandwielen zijn veroudering van t plastic, kun je vantevoren slecht zien aankomen, tenzij je de hele serie locs laat maken en dan eerst tien jaar in t magazijn legt. Beetje zoals zinkpest. "Jamaar goedkope brol uit China" is daar wat te simpel gezegd, want dat soort ellende komt overal voor.

Metpetergaathetbeter

#308
Maar blijkbaar schijnen er wel te zijn (LSModels)die daar ook loc's halen/laten maken die wel met goede(duurdere) onderdelen voorzien zijn misschien iets duurder in aankoop met hopen meer plezier/voldoening met de blijvende kwaliteit.

Wel een beetje goedkoop om het op Chinese rommel te steken. Je kunt (verkeerde) keuzes maken in functie van wat iets mag kosten in het produktieproces. Of men wil zelf zo'n proces opstarten om goedkoper te gaan produceren en dan ja kan het al eens verkeerd gaan lopen of moet ik zeggen (niet meer) rijden

Zinkpest is dan eerder een probleem dat niet zo zeer optreedt wegens het gebuik van goedkope materialen maar eerder een slecht of verkeerd produktieproces

Murphy

Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2021, 12:22:31 PM
Daar komt bovenop dat de (gedupeerde) klant zelf moet instaan voor het naar Ingelmunster brengen van het materiaal, daar VBv geen verzendkosten in de garantie aanbiedt, wat de heren modelspoorders zeer tegen de borst stuit, maar ze vergeten dat bij een terugroepactie van je wagen, het heen en terugrijden naar de garage, ook niet vergoed wordt.

Ok, Rudy.
Maar de garage waar ik naartoe moet ligt wel niet in Ingelmunster hé.
( Wetteren - Melle 6,7km )
( Wetteren - Ingelmunster 56km )
En denk dat er toch modelspoorders zijn die van heel wat verder moeten komen.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Rangeerduivel

Citaat van: Murphy op 01 december 2021, 17:49:49 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 01 december 2021, 12:22:31 PM
Daar komt bovenop dat de (gedupeerde) klant zelf moet instaan voor het naar Ingelmunster brengen van het materiaal, daar VBv geen verzendkosten in de garantie aanbiedt, wat de heren modelspoorders zeer tegen de borst stuit, maar ze vergeten dat bij een terugroepactie van je wagen, het heen en terugrijden naar de garage, ook niet vergoed wordt.

Ok, Rudy.
Maar de garage waar ik naartoe moet ligt wel niet in Ingelmunster hé.
( Wetteren - Melle 6,7km )
( Wetteren - Ingelmunster 56km )
En denk dat er toch modelspoorders zijn die van heel wat verder moeten komen.

Niet iedereen koopt ook zijn auto in Wetteren - Melle he Chris, ik heb die van mij in Maasmechelen gekocht terwijl ik (nog) in Wanzele woonde...(140km enkel)
Ik wil maar zeggen, je hoeft niet zo ver te rijden, opsturen met bvb Bpost kan vanaf 5,5 euro, en kom nu niet af met "kan verloren gaan", voor1 euro meer is verzending verzekerd.

;)

gekendevent

de ganse affaire komt erop neer dat de produkteur/maker met geen enkele deftige oplossing komt en toch brakke produkten blijft verkopen.Het is niet aan anderen een degelijke blijvende oplossing te zoeken maar aan de maker om dit voor enkel luttele euro's degelijk op te lossen.Besluit is dat men onbekwaam is maar zich toch blijft verrijken of men gewoon enkel geld wil verdienen zonder inspanningen te doen.Dan klink ik hier mss cru maar zo is het reeds enkele jaren bezig zonder degelijke kosteloze oplossing voor de koper.Men koopt geen dure modellen om in de kast te zetten.Een zichzelf respecterende verkoper zou meteen hulp inschakelen (die hier zelfs reeds geboden is ) om dit voor eens en altijd op te lossen en het vertrouwen te herstellen.

oud gekende telefoon

Rangeerduivel

Citaat van: gekendevent op 01 december 2021, 18:12:22 PM
de ganse affaire komt erop neer dat de produkteur/maker met geen enkele deftige oplossing komt en toch brakke produkten blijft verkopen.Het is niet aan anderen een degelijke blijvende oplossing te zoeken maar aan de maker om dit voor enkel luttele euro's degelijk op te lossen.Besluit is dat men onbekwaam is maar zich toch blijft verrijken of men gewoon enkel geld wil verdienen zonder inspanningen te doen.Dan klink ik hier mss cru maar zo is het reeds enkele jaren bezig zonder degelijke kosteloze oplossing voor de koper.Men koopt geen dure modellen om in de kast te zetten.Een zichzelf respecterende verkoper zou meteen hulp inschakelen (die hier zelfs reeds geboden is ) om dit voor eens en altijd op te lossen en het vertrouwen te herstellen.

Daar ben ik het dan weer WEL mee eens.

;)

ACFI

Heeft er al iemand klacht ingediend bij de economische inspectie? Ipv hier tientallen bladzijden vol te pennen.

Als het gaat om een gekende constructiefout en men blijft het product toch verkopen, dan maakt de verkoper zich schuldig aan bedrieglijke praktijken. Je mag een product met bekende problemen niet blijven verkopen tenzij dit uitdrukkelijk wordt vermeld in de verkoopsovereenkomst. Bijv bij beschadigde toestellen of refurbished.

ACFI.

hapkin

We kunnen blijven lullen over deze locomotieven... maar voor de 55 is het heel simpel.
Oplossing 1 je gaat gratis nieuwe bogies afhalen
Oplossing 2 je wil nog betere bogies en betaald 15 euro per bogie ( 30 euro per loc )
En voor 10 euro worden deze opgezonden...
Eens je de eerste gemaakt hebt doe je er 30 min over om zelf de bogies te vervangen

Voor de 22, 23 en 25 krijg je gratis nieuw bolletjes en worden natuurlijk tegen betaling ook verzonden

Voila probleem opgelost, en dan koop je gewoon NOOIT nog zo een locomotief.