Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

ramdani

Citaat van: OlivierV op 13 maart 2021, 14:56:40 PM
Vandaag een antwoord gekregen, maar het was geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag was nochtans duidelijk. Informatie vragen over de status van de verbeterde vervangonderdelen voor de 55ers en de klassieke e-locs met elk hun verschillend probleem.
Enige wat ik terug krijg is gejammer dat ik mijn vraag/mail hier ook publiek zet, maar dus geen antwoord.

Dan wil een mens al eens iets doen om iedereen te helpen met een DUURZAME oplossing.

heb ook al is zo'n mailtje gehad over iets dat ik hier had gepost,

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

eve

Citaat van: svvander op 12 maart 2021, 22:39:00 PM
Ik ken er iemand die er 10 heeft, alle 10 defect en hij wil van alle 10 vanaf!

Wat vraagt hij ? (€)

Metpetergaathetbeter

#287
toch jammer, op zo'n momenten, denk ik dat als constructeur je goede kunt/wil tonen en het spelletje eerlijk te spelen, dit in alle eerlijkheid nog altijd niet kan.Volgens mij zijn ze gewoon bang van de omvang van hun probleem.Met er nergens over te praten en stil te houden  proberen ze naar mijn mening hun schade zoveel mogelijk te beperken. Jammer dat je je naam zo te grabbel gooit.

Ik kan mij niet inbeelden dat wat extra degelijke wisselstukken zo veel kunnen/moeten kosten, ik zie veel mensen die zelfs bereid zijn de herstelling zelf te doen MAAR MET degelijk materiaal.Eens komaf maken met niet zo leuke zaken die nu al voor sommigen 1.2.3en meer jaar aanhouden.

Nog veel jammer vind ik dat er hier zijn die onze houding/niet gehoord worden onredelijk vinden.Ik hoop dat zij bij hun hobby van deze KLOTERIJEN gespaard blijven en niet serieus genomen worden door de bouwer en zelfs niet wensen openkaart te spelen. Maar helaas was deze manier schijnbaar de enigste manier om de bouwer van onze kapotte loc's tot actie aan te zetten. Hoewel ik dit nog altijd met lede ogen aanzie en maar overtuigd zal zijn al die oplossing er is.

Ik danklangs  deze weg Olivier dat hij het initiatief nam voor alle ontgoochelde hobbyspoorders een niet onredelijke brief te schrijven en ook Luc die het in het verleden ook al deed (Luc misschien moet je ze daar ook overtuigen om eens open kaart te spelen?)

Nog jammerder vind ik de houding dat in deze winkel gelachen werd met Kleinbahn,.....(en hun materiaal ophemelden) die hun voorgingen maar uiteindelijk is ook dit een blaam voor hen.

Ik hoop alvast dat iedereen geholpen wordt en dat men geen spelletje gaat spelen om van hun verantwoordelijkheid onderuit te komen.

Ik hoop alvast dat degenen die de MSM -  loc bestelden (hopelijk) de eersten zijn die met een gerust hart de toekomst tegemoet zien.Velen waaronder ik zijn niet langer bereid loc's te kopen waarvan je niet weet als je hem in de kast zet hij de volgende keer nog zal willen of zelfs kunnen rijden totdat loc's met degelijk aandrijving uitkomen.Velen zijn nog bereid loc's te kopen van hen/daar. ik zou zeggen Mr's VBV grijpt die kans en toon dat je met een mooie lei de toekomst in wil.

Laten we alvast met een possitieve noot eindigen dat je al een antwoord kreeg Olivier -al is het eens te meer de kans te meer (en die schijnbaar moeilijk is) om open en klantvriendelijk te zijn.


bellejt

#288
verneem zojuist via via dat bepaalde personen wel nieuwe cardan koppen zouden hebben gekregen in messing . Indien dit zo is dan zou de leverancier dit best openbaar maken alvorens hij een rechtsvervolging aan zijn been heeft.Dit zou dus hiervoor al een afdoende oplossing zijn. OF nog in testfase ?

Hun stilzwijgen hier en achter de rug meelezen schept echter een niet betrouwbaar gevoel ondanks dat dat jaren wel is geweest.

Metpetergaathetbeter

waarom dat niet in alle openheid kan daar moet je je toch vragen stellen, hopelijk heeft iedereen het geluk geholpen te worden

OlivierV

#290
Citaat van: bellejt op 13 maart 2021, 18:41:47 PM
verneem zojuist via via dat bepaalde personen wel nieuwe cardan koppen zouden hebben gekregen in messing . Indien dit zo is dan zou de leverancier dit best openbaar maken alvorens hij een rechtsvervolging aan zijn been heeft.Dit zou dus hiervoor al een afdoende oplossing zijn. OF nog in testfase ?

Hun stilzwijgen hier en achter de rug meelezen schept echter een niet betrouwbaar gevoel ondanks dat dat jaren wel is geweest.
Dag Johnny, ik kreeg nog een tweede antwoord waarin wel vermeld werd dat het nieuwe onderdelen waren (constructie/materialen moest ik wel naar gissen), maar, ik vraag me dan af waarom dat zoals Peter zei niet aangekondigd/meegedeeld wordt?
Want als bij de klassieke E-locs nu messing kardankopjes gebruikt worden zoals het hoort, dan is dat probleem van de baan en zijn ze op dat vlak terug de naam modeltreinen met service waardig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#291
Citaat van: OlivierV op 13 maart 2021, 20:18:47 PM
modeltreinen
wordt alles waar je een messing bolletje instopt een trien ? ;D ;)

Metpetergaathetbeter

#292
nog altijd krijg jij plastieken bolletjes als vervangingsstuk(ik heb er een aantal in handen gehad ) en mogelijks worden die nog steeds ingebouwd als je met je kapotte 23 gaat.....dus wachten als je een kapotte loc hebt

bellejt

blijkbaar hebben ze dan nog niks geleerd.eerstdaags dan eens de bestellingen die ik heb lopen annuleren

janieburton

 

Metpetergaathetbeter

Al iemand stukken geplaatst in de 55 of 22, 23 en 25 die niet van VBV komen (andere fabrikant) en wat zijn de bevindingen ?

ERVIN

5525 & 5508 beide gebroken tandwielen , mailtje onderweg naar VBV. Bij de 5525 is dit niet de eerste keer.  :'(

Metpetergaathetbeter

hopelijk na vernieuwingen geen problemen meer in de toekomst. Die vorige revisie is dat voor of na de aangemelde "verbetering" of ?

Metpetergaathetbeter

als ik verder denk zou die 5508(MSM loc 2022) de loc moeten zijn die een ander tijdperk inluidt?  :-*

ERVIN

De 5525 heeft dit jaar nog nieuwe tandwielen gekregen , na amper 500 koploper kms is het weer van dat. ???