55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Metpetergaathetbeter

eigenlijk hoeft dat niet gezegd worden eigenlijk zouden ze dat zelf moeten weten

OlivierV

Is er ondertussen al iemand die van meer weet of iets gevraagd heeft als hij/zij iets ging afhalen.

- Testen nieuwe 55-er tandwielen
- Terug metalen/messing cardankop.

Het is toch al een maand of 3 geleden eer we iets gehoord hebben van Ingelmunster uit ... Dat is mijn inziens toch wel wat tijd om af en toe met het gekende probleem bezig te zijn.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

misschien gaan we daarover een nieuwsbrief krijgen, maar bestellen kun je alvast nog altijd  ;)

OlivierV

Ik heb eens mijn oor te luisteren gelegd met een mailtje. Hopelijk krijgen we respons.

Beste Van Biervliet,

Bijna 3 maand geleden reageerde u via Luc Dooms op het forum van modelspoormagazine. Er werd geschreven dat er binnen enkele weken een nieuwe oplossing zou aankomen die getest zou worden.
Intussen is er toch wel wat tijd gepasseerd maar mochten we nog geen nieuws ontvangen over een eventuele status of ondervindingen.

Ik vraag dit niet alleen in naam van mezelf maar ook in naam van clubleden en andere kennissen.
Tezamen gaat dat om een kleine 30-tal locs uit de reeks 22/23/25/25.5 met het kardankopprobleem, en neen een vervangstuk van dezelfde erbarmelijke kwaliteit voldoet niet. Graag terug een oplossing zoals vroeger toen de locs nog bij modern gala gemaakt werden.
Ook valt er te pas en te onpas een tandwiel stuk bij de reeks 55.

Graag een statusupdate over de vorderingen/testresultaten.

Alvast bedankt.

Vriendelijke groeten, Salutations, Saludos, Kind regards,
Olivier Vleminckx

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

en wordt dat zelfde bolletje nog steeds als oplossing aangeboden.

Misschien is het een idee om eens te achterhalen over hoeveel loc's het hier gaat?Hier en eventueel op FB?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 maart 2021, 21:56:55 PM
en wordt dat zelfde bolletje nog steeds als oplossing aangeboden.

Hopelijk niet Peter, daar doelt Olivier alvast op

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 maart 2021, 21:56:55 PM
Misschien is het een idee om eens te achterhalen over hoeveel loc's het hier gaat?Hier en eventueel op FB?

Alsof dat voor ons een rol speelt?
Voor VBv echter wel, maar wij zijn blij als het euvel is opgelost, niet van belang hoeveel euvels er dienen te worden opgelost...

;)

Metpetergaathetbeter

#277
misschien om eens te achterhalen hoeveel mensen hier met dezelfde streken opgeschept zitten.Zijn het er 10tallen,100tallen?Hoe meer hoe sterker we staan want hier schijnt men nog steeds uit te gaan van de goedheid van .....ja,dat vervangingsstuk is nog steeds hetzelfde bolletje want anders had men dat zeker wereldkundig gemaakt.Ook op FB begint de trein blijkbaar met een goed cardanbolletje ook te rijden....btw ik stak het niet in gang.

Thommy

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 maart 2021, 22:26:59 PM
misschien om eens te achterhalen hoeveel mensen hier met dezelfde streken opgeschept zitten.Zijn het er 10tallen,100tallen?Hoe meer hoe sterker we staan want hier schijnt men nog steeds uit te gaan van de goedheid van .....ja,dat vervangingsstuk is nog steeds hetzelfde bolletje want anders had men dat zeker wereldkundig gemaakt.Ook op FB begint de trein blijkbaar met een goed cardanbolletje ook te rijden....btw ik stak het niet in gang.

Op fb las ik toch iemand die z'n 20 reeks 22/23 van de hand ging doen omdat ie er dus heeft met reeds enkele de gekende problemen hebben
Greetz

Thommy

svvander

Ik ken er iemand die er 10 heeft, alle 10 defect en hij wil van alle 10 vanaf!
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

ik werk in de distrubutie en daar krijgt iedereen die niet tevreden is zijn geld terug(bij elektonica ligt dat anders daar gelden garanties en zelfs daar soms)zelfs als de klant niet ter goeder trouw is.
...

bellejt

we wachten op antwoord maar mss is de enige oplossing ons allen verenigen en de zaak in gebreke stellen met vraag tot schadevergoeding of definitieve oplossing.Moet dan wel voor een vredegerecht plaatsvinden.

De oplossing is al aangereikt geweest : zoek iemand met een degelijke 3D printer en laat het vervangonderdeel daar maken zoals zovelen reeds doen

Stef71

Valt mij nu ook op dat er geen 55 r op hun webshop worden aangeboden  nu.
Kan me niet indenken dat ze er geen op stock hebben

OlivierV

Vandaag een antwoord gekregen, maar het was geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag was nochtans duidelijk. Informatie vragen over de status van de verbeterde vervangonderdelen voor de 55ers en de klassieke e-locs met elk hun verschillend probleem.
Enige wat ik terug krijg is gejammer dat ik mijn vraag/mail hier ook publiek zet, maar dus geen antwoord.

Dan wil een mens al eens iets doen om iedereen te helpen met een DUURZAME oplossing.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

mss moeten we de vraag doorspelen naar radio 2 de inspecteur.Dan zullen ze mss in aktie schieten ipv steeds te wenen en niks aan te bieden