55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 26 december 2020, 19:01:53 PM
Beide onderdelen worden door ons gratis ter beschikking gesteld, binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit. Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen.

ik ken alvast iemand die bij een 25.5 onderdelen toegestuurd kreeg zijnde 10 euro stukken en verzendingskosten


Blijkbaar zijn ze daar aan de haan van de kerk ook aan het werken want schijnbaar na ons opbreken van klachten hanteert men een meer klantvriendelijke oplossing, wat gebeurt er dan met mensen die wel dienden te betalen voor kapotte onderdelen?
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 december 2020, 15:18:48 PM
toch vreemd dat die eerlijkheid en klantvriendelijkheid hier nu maar kwam ? Gaat men even eerlijk zijn en klantvriendelijk zijn aan degenen die onterechte kosten werden aangerekend en die nog altijd een kat in de zak hebben betaald?

Peter,
We zijn nu zo ver dat er antwoord en binnen bepaalde tijd (waarschijnlijk) een oplossing is, dus of je er nog twee weken of nog twee jaar over zaagt, er gaat niets meer veranderen hoor!
Er staat in die tekst van Kristof/Luc D. dat er garantie gegeven wordt waarbij geen rekening wordt gehouden met de ouderdom van de loc "binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit."
Dus duidelijker kan een antwoord toch niet zijn dacht ik... ::)

;)
Terwijl ik dit aan het schrijven was hebben er blijkbaar nog gereageerd...

Metpetergaathetbeter

eens goed lezen wat ik schreef heeft niks met uw antwoord te maken en nu stop ik hopend dat daar ook rekening mee gehouden wordt

efl045

Ik ben blij dat Belgisch materiaal mij maar matig interesseert, want het is bedroevend om te zien hoe men kruipt voor een fabrikant die dergelijk materiaal maakt, zelfs als hij om problemen op te lossen voorstellen doet die wettelijk niet in orde zijn... hij mag gewoon geen verzendingskosten aanrekenen, ik geef Peter helemaal gelijk.
Ik heb dit jaar 2x beroep moeten doen op garantie en heb 1x een voorafbetaald etiket ontvangen van Bpost om op kosten van de leverancier het materiaal terug te sturen en 1x is men het materiaal zelfs aan huis komen terug halen! En in beide gevallen had ik een paar dagen later spiksplinternieuwe vervangtoestellen. Dat is service zoals het moet (en zelfs wettelijk verplicht is).

Dirk

Ik heb zo de indruk dat sommigen vergeten dat we het hier hebben over speelgoed, Wat wil je nog meer? Morele schade vergoeding of wat? Het probleem is erkend, er is toch een faire oplossing uit de bus gekomen. Als er sommigen blijven memmen over 10€ dan hebben ze de verkeerde hobby gekozen. En als je die 10€ echt niet kan betalen, spaar dan even, Komaan jongens, beetje serieus blijven.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

bellejt

gaat niet om die 10 euro.Gaat om het feit dat er geweten is dat er slecht materiaal is geleverd.Er is een oplossing aangeboden maar die is noch wettelijk nog bevredigend.De kosten van zo een set tandwielen of het koppelstukje voor de reeks 23 zijn miniem en toch moet de koper voor kosten opdraaien.In elk geval heb ik er mijn laatste model en onderdelen gekocht als het zo blijft.Denk dat velen mij zullen navolgen.Was mij niet teveel wat meer te betalen voor onderdelen ook een steeds goede service gehad maar dit bevredigd me zeker niet.
Een locsound defekt gehad van een duitse winkel en spontaan worden de verzendkosten vergoed onder garantie.En die zijn zeker duurder dan binnen belgie.

Karel A.J.

CiteerIk heb zo de indruk dat sommigen vergeten dat we het hier hebben over speelgoed

Speelgoed? Een bal uit de Action of rolschaatsen uit de Aldi, dat kan men speelgoed noemen. Een modelloc kost galant 200-300 euronen, dat zijn verzamelaarsstukken, met blijvende historische waarde, daar hoort een degelijke service bij te horen. Er kan al eens iets mis gaan, zeker wel, maar wie zo'n duur spul verkoopt die hoort er de konsekwenties bij te nemen, Zeker als die ook nog eens bij wet zijn  vastgelegd.

Maarre, als 10 euro voor u verwaarloosbaar is, stuur ze dan maar he. Rekeningnummer beschikbaar op eenvoudig verzoek :)


stevend

jaaa mannekes, de rijksten op kerkhof....
Met zo een discussie is onze hobby zeer aantrekkelijk voor nieuwkomers ...

Negenentwintig

CiteerEr staat in die tekst van Kristof/Luc D. dat er garantie gegeven wordt waarbij geen rekening wordt gehouden met de ouderdom van de loc "binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit."
Dus duidelijker kan een antwoord toch niet zijn dacht ik... ::)

Rudy,

als je alles goed leest in het bericht van VBV, zullen er voor een aantal onder ons toch nog steeds kosten zijn, nl.:

  • voor diegene die NIET tot in Ingelmunster geraakt, ook al is de loc nog in garantie of vanaf 2016.
  • voor diegene wiens loc van vóór 2016 is en die NIET ZELF kan herstellen, maar moet binnensteken bij VBV.

Ik heb geen zicht op welke modellen HLE 22/23/25/25.5 en HLD 55 vroeger dan 2016 op de markt gekomen zijn.
Verder vind ik geen info over een nieuw type cardankop.

Mvg
Born under the sign of steam.

evan

#248
Er wordt hier toch veel aan de haren getrokken precies.

Als je een product koopt en het is defect dan ga je er mee terug naar de winkel waar deze gekocht is.  Deze verplaatsing is logischerwijze voor eigen rekening.  Of deze verplaatsing nu ver is of niet, dat heb je aan jezelf te danken.  Als het per post verloopt dan is dat qua uitgave toch te vergelijken als een verplaatsing.

Nu hoor ik al sommigen zeggen dat in dit geval Ingelmunster ver is.  B Models of VBV is overal in Belgie te koop bij de lokale modelspoorhandelaars dus daar kunnen de onderdelen of herstellingen ook geleverd worden.  De keuze is vrijblijvend!

Voor een herstelling van een Roco, Marklin, Piko, etc.rij je toch ook niet naar Duitsland of Oostenrijk, maar ga je naar de lokale handelaar waar deze gekocht is.  Heb je deze online gekocht, dan is dat een gekend risico en hangt dat af van de online leverancier hoe de service is. 

Ik ben hier onpartijdig en ik betaal bij VBV ook de volle prijs, maar ik heb geen klagen over hun service.  Altijd geholpen zonder extra kost.  Of het nu rechtstreeks is of via de lokale handelaar.  Geduld is soms nodig, maar dat is een goede levensles  8)

De keuze van de tandwielen is best ongelukkig gebleken en er wordt toch op gereageerd.  Ik vind het trouwens knap dat er een reactie gekomen is via Luc.  Een forum is geen officieel kanaal en logisch dat er niet persoonlijk gereageerd wordt.
Bij mijn weten ga je met klachten rechtstreeks naar de handelaar of fabrikant via Mail, telefoon of in persoon.  En dus niet via een forum dat soms meer op een cafétoog begint te lijken de laatste tijd.

Ik moest het toch ns even kwijt  :o ::)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

AFB

#249
Citaat van: evan op 27 december 2020, 19:56:41 PM
Bij mijn weten ga je met klachten rechtstreeks naar de handelaar of fabrikant via Mail, telefoon of in persoon.

100% gelijk. Maar als je de berichten leest kun je concluderen dat veel hier eerst met VBV contact hebben gehad. Met mijn ervaring plus de berichten kan ik zeggen dat bij verschillende mensen verschillende dingen juist wel of niet zijn toegezegd. Sommigen keerden zelfs meerdere keren terug na nogmaals dezelfde problemen. De vraag die volgens mij het meeste leeft is meer hoe de problemen definitief opgelost kunnen worden zodat we langer op de modelspoorbaan van de locomotieven kunnen genieten.

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

OlivierV

Citaat van: AFB op 27 december 2020, 22:18:31 PM
Citaat van: evan op 27 december 2020, 19:56:41 PM
Bij mijn weten ga je met klachten rechtstreeks naar de handelaar of fabrikant via Mail, telefoon of in persoon.

100% gelijk. Maar als je de berichten leest kun je concluderen dat de veel hier eerst met VBV contact hebben gehad. Met mijn ervaring plus de berichten kan ik zelfs zeggen dat bij verschillende mensen ander dingen wel of niet zijn toegezegd. Sommigen keerden zelfs meerdere keren terug na nogmaals dezelfde problemen. De vraag die volgens mij het meeste leeft is meer hoe de problemen definitief opgelost kunnen worden zodat we langer op de modelspoorbaan van de locomotieven kunnen genieten.

Vriendelijke groeten,

Arno

Ik volg Arno volledig, wat we willen is een definitieve oplossing voor zowel de 55 als de 22/23/25/25.5, die blijkt in de maak te zijn, ik zou persoonlijk de verschillende definitieve oplossingen afwachten. Na ontvangst van de vervangende onderdelen kunnen we aan de slag en testen en ondervinden als het helaas nog niet goed is. Maar voor we ons daar over uitspreken gaan we afwachten.

Toevallig stootte ik nog op zo'n cardanballetje in messing. Goed om in het achterhoofd te houden. Vervangstuk voor locs van overland models met faulty cardan tips ...

http://www.dccdecoderservice.nl/cardan_ball_tip.html
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Ik volg dit al een tijdje met een bang hartje,
Mijn 1° vraag is: over hoeveel assen per HLD 55 gaat het ?
       2° hoe doe je de onderzijde van het draaistel open zonder iets af te breken ? :-\
Als het 3 assen per draaistel betreft, mogen ze voor mij alvast 36 asjes van die nieuwe productie voorzien.( 5x HLD 55 & 1x HLD54 ) :(
Want als deze dan binnen enkele jaren niet meer te verkrijgen zijn zou ik toch nog graag mijn loc's zien bollen en niet als duur vitrinestuk behoeven te plaatsen.
Dat gaat een grote productie worden vermoed ik.
Saskia

Brossel

Citaat van: stoomlokje op 28 december 2020, 00:53:30 AM
Als het 3 assen per draaistel betreft, mogen ze voor mij alvast 36 asjes van die nieuwe productie voorzien.( 5x HLD 55 & 1x HLD54 ) :(
Want als deze dan binnen enkele jaren niet meer te verkrijgen zijn zou ik toch nog graag mijn loc's zien bollen en niet als duur vitrinestuk behoeven te plaatsen.

Wat niet stuk is hoeft niet per definitie stuk te gaan hè! Dus je hoeft niet te vervangen wat niet kapot is...

Over jouw HLD 54 hoef je je, als je dit topic goed gelezen hebt, geen zorgen te maken! Die modellen zijn van een andere productielijn en lijken dat probleem met de tandwielen niet te hebben. De mijne althans niet en van anderen heb ik dat ook nog niet gehoord. Zelfde geldt voor de andere Budget Line modellen zoals de reeks 62.

Oftewel: zolang je 55ers goed rijden; lekker van genieten, niets aan het handje!
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

krispy

Lap , het is van dat  >:(
Mijn 5523 stop opeens en ni meer weg te rijden , dus bougie maar open gedaan , de zes tandwielen op de assen gebarsten
Men 5501 hapert ook soms , dus verdenk hetzelfde probleem
Mailtje naar vanbiervliet is vertrokken     ;)  met vraag of ze de assen willen herstellen of de tandwielen opsturen

Nu afwachten , is wel spijtig want veel hebben ze nog ni gereden omdat de hobby laatste jaren op laag pitje stond :-[
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992