Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

bellejt

dat plastiek bolletje vervangen door een metalen is toch kinderspel ? Met loctite 480 is dat gewoon vast te kleven.Moet er wel iemand dat bolletje in metaal maken of onbreekbaar plastiek 3D print.
Wij deden dat 20 jaar geleden al met onze kwik links en aandrijvingen in telegeleide modelbouw.

Klaas Zondervan

Citaat van: Negenentwintig op 26 december 2020, 14:41:08 PM
Wat ook een rol speelt in het verschil tussen 2- en 3-rail is de afstand tussen de wielen.
Dat verschil wordt grotendeels veroorzaakt door het verschil in flensdikte. Pas nog een partij Hamo wielen afgedraaid zodat ze voldoen aan de norm voor 2-rail. Het euvel bij Hamo is dat het eigenlijk Märklin wielen zijn die alleen maar eenzijdig zijn geïsoleerd zonder de flenzen en de back-to-back afstand aan te passen.

Metpetergaathetbeter

Beide onderdelen worden door ons gratis ter beschikking gesteld, binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit. Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen.

ik ken alvast iemand die bij een 25.5 onderdelen toegestuurd kreeg zijnde 10 euro stukken en verzendingskosten


Blijkbaar zijn ze daar aan de haan van de kerk ook aan het werken want schijnbaar na ons opbreken van klachten hanteert men een meer klantvriendelijke oplossing, wat gebeurt er dan met mensen die wel dienden te betalen voor kapotte onderdelen?


bellejt

stel ik mij ook de vraag hoelang het nieuwe onderdeel zal leven ? Betere plastiek is niet de oplossing.Een bubbel envelop kost max 50 cent en verzending 1.50 euro.Mss moeten ze wel alles dubbel leveren GRATIS zodat er een echte oplossing komt.Dat is garantie.Geen enkele degelijke firma durft het aan tijdens garantie periode verzendkosten aan te rekenen en waarom zou het hier dan anders moeten zijn.Mooie geste om klanten met een kluit in het riet te sturen.Na de aankomst van het bestelde stel zal ik nogmaals goed nadenken of deze winkel nog wat te bieden heeft wat anderen niet hebben.

Klaas Zondervan

Citaat van: bellejt op 26 december 2020, 19:08:30 PM
Betere plastiek is niet de oplossing.
Dat denk ik wel. Deze constructie met gedeelde assen in een tandwielhuls wordt al jaren toegepast door andere fabrikanten die vooral op de Amerikaanse markt actief zijn.
Er bestaan plastic soorten die niet barsten als je er een as in perst.

bellejt

daar mss wel maar ik spreek op de cardanoplossing met het bolletje.Heb ook een reeks 62 infrabel en vraag mij af of het daar hetzelfde probleem is.Bij de reeks 23 die ik heb en waar de foto's van staan is er volgens mij geen probleem met de tandwielen.

krispy

Mooi van die reactie van kristoff , maar ik heb nog geen jaar geleden 2 maal 6 euro neergelegd om mijn 22 te herstellen

Heb het dan nog moeten zelf ophalen
Bij al tevreden dat de stukken al gratis ter beschikking komen , maar toch , als ze het al veel langer wisten vindt ik het nu vijgen na Pasen hoor
Ik reageer meestal niet in zo n discussies maar ben nu wel teleurgesteld omdat ze toegeven ervan te weten , maar toch incasseerden
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

efl045

Er staat duidelijk op de site van FOD economie dat er voor een herstelling onder garantie GEEN kosten mogen aangerekend worden, ook geen verzendingskosten.
Hier worden wel verzendingskosten aangerekend en er zijn zelfs al ooit materiaal kosten aangerekend... dat is er toch al ver over...

Negenentwintig

Citeerdaar mss wel maar ik spreek op de cardanoplossing met het bolletje.Heb ook een reeks 62 infrabel en vraag mij af of het daar hetzelfde probleem is.

Ik heb de VBV 6219 en 6238 Infrabel. De laatste heeft ooit op een OD onafgebroken gereden van 9:00u tot 17:00u. Beide locs rijden nog steeds prima. Geen problemen met cardankoppen of assen. Hout vasthouden dat het zo blijft.

CiteerEr staat duidelijk op de site van FOD economie dat er voor een herstelling onder garantie GEEN kosten mogen aangerekend worden, ook geen verzendingskosten.

Aangezien beide locs al meerdere jaren - meer dan 3 - oud zijn, kan ik m.i. geen aanspraak maken op gratis vervanging ... indien ik met "breuken" te maken krijg.
Let wel: cardankoppen en assen met tandwielen worden massaal aangekocht, dus kan de stukprijs ervan niet zo hoog liggen. En een gratis verzending zou toch moeten kunnen, als commerciële geste, zelfs buiten garantie.

Zoals reeds eerder gezegd: de assen voor mijn MSM 5528 hebben mij € 0,00 gekost, wegens binnen garantie.

Mvg
Born under the sign of steam.

Olivier77

Beste Rik,
Ik weet niet met wat je meet maar met een digitale meter meet ik wel wat andere
verschillen.
Mvg
Olivier 77

3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Metpetergaathetbeter

 VBV 6219 en 6238 Infrabel die horen gewoon bij de goede loc's zonder problemen maar anderen vallen bijna massaal uit

Negenentwintig

CiteerIk weet niet met wat je meet maar met een digitale meter meet ik wel wat andere
verschillen.
Mvg
Olivier 77

Ik snap niet wat je bedoelt met "wat andere verschillen".
Ik heb slechts één afmeting gemeten en dat staat klaar en duidelijk in mijn post op pag. 15:

Citeerik heb de flensdiameter van de 3-railwielen gemeten: 14mm.

Flensdiameter = maximale diameter, dus NIET de diameter op het loopvlak.
Niet digitaal gemeten op een wiel van de VBV MSM 5528 in 3-rail versie.
Ik heb geen idee van de flensdiameter van een VBV MSM 5528 in 2-rail versie, maar veronderstel dat die minder zal zijn.

Hopelijk is dit nu duidelijk genoeg?

Mvg

Born under the sign of steam.

Brossel

Citaat van: doomslu op 26 december 2020, 10:04:48 AM
Kristof Van Biervliet heeft me gevraagd volgende mededeling te plaatsen.
Ik hoop hiermee van harte deze discussie te kunnen afsluiten met een positieve noot.

Beste forumleden,


In principe neem ik niet deel aan fora, maar voor één keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik op dit draadje gewezen werd door enkele mensen.

Als fabrikant en winkelier zijn we steeds bereid onze klanten de nodige service te verlenen. Dat was in het verleden zo en zal zeker in de toekomst zo zijn.


De genoemde problemen zijn ons zeker gekend en worden door ons zonder uitzondering ernstig genomen.

Er zijn twee verschillende problemen vastgesteld en gekend:

-          bolletjes aan de cardanassen bij de serie 22-23

-          gebarsten tandwielen in de draaistellen van de reeks 55.

Beide locseries zijn van een totaal andere constructie en de problemen hebben niets met elkaar te maken.


Beide onderdelen worden door ons gratis ter beschikking gesteld, binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit. Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen.

We hebben tevens besloten om deze herstellingen in ons eigen atelier gratis te doen voor alle modellen vanaf 2016.


Bovendien werken we al enige tijd aan een definitieve oplossing van de problemen. Zo verwachten we over enkele weken nieuwe tandwielen voor de serie 55, gemaakt uit een andere soort kunststof. Deze zullen daarna uitvoerig getest worden.


We hopen hiermee al onze klanten tevreden te stellen en wensen u nog een fijn eindejaar en een gelukkig 2021.


Kristof Van Biervliet


Top!
Ik ben blij met de erkenning van het structurele probleem en heb vertrouwen dat er met wat tijd en testen een duurzame oplossing komt. De fraaie 55ers / CFL 18's verdienen dit. Ook de servicenorm is nu helder.

@ Luc: dank voor je inzet ook in deze!

Met vriendelijke groet
Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Metpetergaathetbeter

toch vreemd dat die eerlijkheid en klantvriendelijkheid hier nu maar kwam ? Gaat men even eerlijk zijn en klantvriendelijk zijn aan degenen die onterechte kosten werden aangerekend en die nog altijd een kat in de zak hebben betaald?

Dirky

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 27 december 2020, 15:18:48 PM
toch vreemd dat die eerlijkheid en klantvriendelijkheid hier nu maar kwam ? Gaat men even eerlijk zijn en klantvriendelijk zijn aan degenen die onterechte kosten werden aangerekend en die nog altijd een kat in de zak hebben betaald?

Ga jij nu echt niet ophouden?  >:(