Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirky op 25 december 2020, 17:22:02 PM
Ik kan me ook niet voorstellen dat VBV nu in zijn vuistje lacht en deze negatieve commentaren gewoon laat voor wat ze zijn...
mocht ik in zijn geval zijn dan zou ik de beleefdheid en de eerlijkheid hebben wat je van plan bent in de toekomst, er iets aan doen of je verschuilen achter die 3 jaar garantie


Trouwens die opmerking eerder van "die onnozelaars ......" is niet uit de lucht gegrepen, men weet niet altijd wie wie is als ze in de winkel staan.

Dirky

Is dit een draadje over het zoeken naar een oplossing i.v.m. kapotte tandwielen of eentje tegen de persoon "VBV"?

Moet er een oplossing komen als VBV niets doet?

Kan je VBV overhalen om toch iets te doen?

Ik vind het vreemd dat er ook maar niemand inpikt op mijn vraag om me eens een kapotte set toe te sturen? Wie weet kunnen we zelf een deal voorstellen aan VBV?
Maar als er op zijn persoon zelf geschoten wordt, zal een deal ook moeilijker worden.


bellejt

van hetzelfde gedacht maar VBV moet hier in eerste instantie ook reageren vermits hij meeleest en andere leden benaderd om rechtzettingen.Enige oplossing is : komt er geen reply dan gewoon alle bestellingen annuleren en met zen allen genoegdoening eisen aangaande garantie ,desnoods via rechtswege. Het gaat hier voor sommigen wel om aanzienlijke bedragen van loks die niet meer bruikbaar zijn en de naam zal dan ook wel van de markt verdwijnen als onbetrouwbaar.Mss tot het uiterste gedreven gesproken maar als men zich wil kenmerken en leden tot rechtzetting drijft moet men ook kleur bekennen en VERANTWOORDELIJKHEID nemen.
Ps: die simpele oplossing had ik ook al voorgesteld omdat die onderdelen via 3d makkelijk te printen zijn en er kleine kosten aan verbonden zijn.Maar geen reakties is volgens mij schuld bekennen of zeggen dat het ze geen moer kan schelen en hun labiele oplossingen blijven naar voor schuiven zodat na 2 jaar of 3 jaar men ervan verlost is.

Dirky

Wie weet is er bijna een VBV oplossing klaar?

En wat het reageren betreft; Ik zou ook mijne kop niet durven naar buiten steken waar op mij geschoten wordt. En denk eens goed na, VBV zal ook zijn goed draaiende zaak niet aan 't wankelen brengen door niets te ondernemen!

Laat dit wat rusten en/of beperk jullie tot het zoeken naar een oplossing... Een goeie verstandhouding tussen de partijen is een eerste noodzaak om iets opgelost te krijgen.

Dirk

gewoon uit nieuwgierigheid, maar ik begrijp niet dat klanten een oplossing moeten aanbrengen bij een producent? Om bij de autobranche te blijven, als er een model een constructie fout heeft, dan moeten de klanten toch ook niet een oplossing aanbrengen. Dan wordt er gewoon een klacht ingediend, desnoods bij een consumentenbond, bvb Testaankoop oid, en dan moet er maar een terugroepactie komen. Of anders de mogelijkheid dat iedereen die een model heeft met de betreffende constructie fout zijn model kan en mag terug geven en zijn centen terug krijgt.

mvg

Dirk
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 25 december 2020, 20:44:23 PM
van hetzelfde gedacht maar VBV moet hier in eerste instantie ook reageren vermits hij meeleest en andere leden benaderd om rechtzettingen.Enige oplossing is : komt er geen reply dan gewoon alle bestellingen annuleren en met zen allen genoegdoening eisen aangaande garantie ,desnoods via rechtswege. Het gaat hier voor sommigen wel om aanzienlijke bedragen van loks die niet meer bruikbaar zijn en de naam zal dan ook wel van de markt verdwijnen als onbetrouwbaar.Mss tot het uiterste gedreven gesproken maar als men zich wil kenmerken en leden tot rechtzetting drijft moet men ook kleur bekennen en VERANTWOORDELIJKHEID nemen.
Ps: die simpele oplossing had ik ook al voorgesteld omdat die onderdelen via 3d makkelijk te printen zijn en er kleine kosten aan verbonden zijn.Maar geen reakties is volgens mij schuld bekennen of zeggen dat het ze geen moer kan schelen en hun labiele oplossingen blijven naar voor schuiven zodat na 2 jaar of 3 jaar men ervan verlost is.
Citaat van: Dirk op 25 december 2020, 22:30:19 PM
gewoon uit nieuwgierigheid, maar ik begrijp niet dat klanten een oplossing moeten aanbrengen bij een producent? Om bij de autobranche te blijven, als er een model een constructie fout heeft, dan moeten de klanten toch ook niet een oplossing aanbrengen. Dan wordt er gewoon een klacht ingediend, desnoods bij een consumentenbond, bvb Testaankoop oid, en dan moet er maar een terugroepactie komen. Of anders de mogelijkheid dat iedereen die een model heeft met de betreffende constructie fout zijn model kan en mag terug geven en zijn centen terug krijgt.

mvg

Dirk

Ik kon het zelf niet beter formuleren, om het te zeggen met een (volgens mij belachelijke) reactie die hier op het forum veel gebruikt wordt...

"+1"!

;)

Thommy

Citaat van: Dirk op 25 december 2020, 22:30:19 PM
gewoon uit nieuwgierigheid, maar ik begrijp niet dat klanten een oplossing moeten aanbrengen bij een producent? Om bij de autobranche te blijven, als er een model een constructie fout heeft, dan moeten de klanten toch ook niet een oplossing aanbrengen. Dan wordt er gewoon een klacht ingediend, desnoods bij een consumentenbond, bvb Testaankoop oid, en dan moet er maar een terugroepactie komen. Of anders de mogelijkheid dat iedereen die een model heeft met de betreffende constructie fout zijn model kan en mag terug geven en zijn centen terug krijgt.

mvg

Dirk

Dat kan een 'kleine' speler niet riskeren. Stel ge hebt klanten die quasi alle nummers hebben van bovengenoemde modellen, aardig centje. Als je dan moet zeggen: ik neem alles terug (dan gaan we naar ??10j?? modellen terug). Dan mag hij nog zeggen ik steek overal nieuwe asjes in en verkoop die terug. Wat een verlies.
Een grote autobouwer heeft een oorlogskas, zie naar wat VW overkwam met dieselgate (en andere ook deden, m'n toenmalige Sprinter van het werk moest opeens ook snel binnen voor een update met resultaat dat ik aan 120kmh opeens 3-4l meer verbruikte). Een 'kleine' zelfstandige heeft geen kas om 1000den modellen terug te nemen à 250-350euro/stuk.

Assen omruilen en laten inbouwen tot goeie lijkt me een redelijk faire deal. Breken ze dan de kast ervan, hebben ze het vervangstuk ook ervoor (en is het niet de eindklant die opdraait)

@Dirky. Ik begrijp uw kant als producent van niet reageren.
Echter wordt dit als eindklant, zeker als je leest wat menig mensen kregen van reactie, niet in dank afgenomen.
Het komt over als: het is wat het is en ik geef wel een ander stukje indien nodig als je erom vraagt.
Een simpele reactie als: we erkennen het probleem en we zoeken naar een goede oplossing en danken jullie met het aanbrengen van mogelijke oplossingen, is direct een compleet ander iets.
Greetz

Thommy

doomslu

Kristof Van Biervliet heeft me gevraagd volgende mededeling te plaatsen.
Ik hoop hiermee van harte deze discussie te kunnen afsluiten met een positieve noot.

Beste forumleden,


In principe neem ik niet deel aan fora, maar voor één keer wil ik een uitzondering maken, omdat ik op dit draadje gewezen werd door enkele mensen.

Als fabrikant en winkelier zijn we steeds bereid onze klanten de nodige service te verlenen. Dat was in het verleden zo en zal zeker in de toekomst zo zijn.


De genoemde problemen zijn ons zeker gekend en worden door ons zonder uitzondering ernstig genomen.

Er zijn twee verschillende problemen vastgesteld en gekend:

-          bolletjes aan de cardanassen bij de serie 22-23

-          gebarsten tandwielen in de draaistellen van de reeks 55.

Beide locseries zijn van een totaal andere constructie en de problemen hebben niets met elkaar te maken.


Beide onderdelen worden door ons gratis ter beschikking gesteld, binnen de garantietermijn van 3 jaar of niet, het maakt niet uit. Wie zich niet naar onze winkel kan of wil verplaatsen hoeft enkel de verzendkosten te betalen.

We hebben tevens besloten om deze herstellingen in ons eigen atelier gratis te doen voor alle modellen vanaf 2016.


Bovendien werken we al enige tijd aan een definitieve oplossing van de problemen. Zo verwachten we over enkele weken nieuwe tandwielen voor de serie 55, gemaakt uit een andere soort kunststof. Deze zullen daarna uitvoerig getest worden.


We hopen hiermee al onze klanten tevreden te stellen en wensen u nog een fijn eindejaar en een gelukkig 2021.


Kristof Van Biervliet
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

bellejt

prachtig , maar :  enkel de verzendkosten te betalen.

Kost het je nog geld want is 10 euro tenzij ze in envelop versturen.

Olivier77

Een goede middag iedereen,

Goed dat er een (bijna) gratis oplossing komt.
Nog een vraag/opmerking:
Blijkbaar zijn er dus verschillende types assen voor 2 rail en 3 rail.
2 rail met een as in 2 delen (anders geen isolatie)
3 rail met een as in 1 deel
De wielen zijn volgens mij wel hetzelfde (en dus met iets te kleine flenzen voor 3 rail)
Heeft er iemand de beide types in huis om te kunnen bevestigen ?

Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

evan

Citaat van: bellejt op 26 december 2020, 11:22:05 AM
prachtig , maar :  enkel de verzendkosten te betalen.

Kost het je nog geld want is 10 euro tenzij ze in envelop versturen.


Als je jouw reactie zelf terug leest.  Vind je dat dan zelf niet wat belachelijk?   

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

efl045

Citaat van: mark7758 op 26 december 2020, 10:10:48 AM
Amen. Case Closed
Is dat niet wat voorbarig? Ze spreken nog van uitvoerig testen...en dan moet nog iedereen aan voldoende assen geraken...  en dan zien we ooit wel of het opgelost is...
Ik zou voorlopig zeggen, brandje hier geblust  ;)

mark7758

In het NL. Heb vertrouwen. Geloof in de toekomst. En kijk naar de lichtpuntjes.
Voel me bijna een (schijn)heilige.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.