Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Metpetergaathetbeter

#135
vergeet niet dat elke lawine met iets onnozel begint maar het is wel iets is dat in gang gezet is en zich steeds groter begint te manifesteren.

Ik veronderstel dat zelf een West-Vlaming begrijpt wat ik hiermee wil zeggen.

Transparantie is iets dat je als ondernemer moet hebben en luisteren naar je klanten en misschien eens een extra inspanning (lees investering doen) is iets dat je ook als GOEDE ondernemer moet doen.

Dat men eens mensen langs eens hier voorlicht of we veranderingen mogen verwachten?

Ik hoop hiermee niet tegen uw schenen geschopt te hebben Luc, misschien moet je maar eens de grieven van uw forumleden/lezers MSM daar in het Westvlaamse overmaken mochten ze het toch niet meelezen of het niet"begrijpen"

Misschien denken ze daar "wat dwaze onnozelaars daar op dat forum" maar het zijn toevallig wel die onnozelaars die zijn zaken kopen.Ik denk dat ik nog niet zo ver mis ben met deze bewering.

Ik hoop nu alvast dat men dit draadje niet monddood maakt zoals dat eerder bij anderen wel gebeurde toen er klachten kwamen van "(on)eerlijk handel drijven"

Thommy

Citaat van: doomslu op 22 december 2020, 20:50:29 PM
Je kunt je ook afvragen "wie leest dit"? Zo'n grote groep zijn we niet hé. En dan denkt ieder er toch nog het zijne van...  ;)

Mja, als je bruggen wilt opblazen: artikel in MSM zetten met de oplossing die hier gezocht wordt voor bestaande problemen?

Ik volg hier wel, mijn locs staan in de kast wegens geen baan ofzo. Maar het gaat mij wel aan.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2020, 16:21:34 PM
misschien kost in zijn ogen een duurzame oplossing te veel,er is ooit gelachten met die Kleinbahn's maar in weze is dit niet beter.

Voordeel aan die KMB was wel, als je de motor ietke kipte het wormpje het tandwiel weer insneed en je weer voor hele tijden goed was (zat bij mij in de club 1 die daar ne krak in was). En m'n KMB's hebben kilometers gedaan in die tijd
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

#137
en die hadden dan ook problemen met breken van het chassis.

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2020, 21:23:49 PM
Ik zal alvast meer attent de beoordelingen van VBV en andere loc's van daar lezen  en zien of men bij MSM ook niet vergeet te vermelden van zaken waar iedereen zo het zijne van denkt.Eens zien of men bij beoordelingen niet vergeet bepaalde zaken te vermelden zoals aandrijvingen of tandwielen en assen die schijnbaar niet aan de eisen beantwoorden waarvoor ze wel dienen

Beoordelingen in tijdschriften zijn niet meer dan een momentopname. Meestal na enkele dagen/weken een model in handen gehad te hebben. Niet na maanden ermee te rijden. Je kan over zoiets als kunsstof tandwielen niet oordelen zonder de hele geschiedenis erachten te kennen. van de toleranties bij het ontwerp, de toleranties bij de productie, de gebruikte materialen en nog een hoop parameters. En een tijdschrift kent die niet en eerlijk gezegd wil die ook niet kennen. Die kijken of de lengte over de buffers zoveel tienden mm van het origineel afwijkt, of het geel wel het "goeie" geel is, of de lettertjes leesbaar zijn en nog van die zaken die je kan beoordelen zonder enige technische kennis.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#139
Citaat van: hapkin op 22 december 2020, 21:10:49 PM
Citeer"wie leest dit"
" mogelijke" probleemlocs allemaal ouder zijn dan 3 jaar  :o
misschien heeft hij ook gekeken waar de problemen zich het meeste stelden.Kasticket hij weet wel waarvoor, toch raar ook op je klantenkaart moet toch uit te maken zijn wat je in het verleden bestelde/of daar kocht ? Of zelfs gewoon op zijn computer

Rangeerduivel

#140
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 22 december 2020, 22:11:07 PM
Kasticket hij weet wel waarvoor,

Ik heb bij ESU een splinternieuwe HLR8040 gekregen (weliswaar na lang zagen omdat ze die uit de markt hadden genomen)
Ik had de loc gekocht van een partikulier en had dus geen ticket.
Maar gezien het concept minder dan twee jaar oud was hebben zij gewoon die garantie op zich genomen, en zo hoort het.
Het vragen om kastickets is gewoon een smoes om het aantal klachten te minimaliseren, want of ze nu door een andere winkel verkocht zijn of door hemzelf, ze komen toch van zijn hand, of zijn toch minstens gemaakt in zijn opdracht aan een fabriek onder zijn verantwoordelijkheid...
Ik heb voor mijn wagen een splinternieuwe achterophanging gekregen (brace zoals men dat in vaktaal noemt), die was doorgeroest en men kende dat probleem bij de fabrikant.
Dat was een herstelling die meer dan 1000€ zou gekost hebben.
Ik heb hem laten herstellen bij een officiele dealer waar ik hem niet gekocht heb en men heeft daar geen enkel probleem van gemaakt alhoewel de wagen op dat ogenblik 10jaar was!
De herstelling verliep volledig op kosten van het moederhuis in Duitsland.
Men noemt dat gegeven "coulance"!!!
https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Coulance/1

;)

Metpetergaathetbeter

Rudy ik ben blij dat U het gezegd heeft wat ik niet zei maar suggereerde  ;)

bellejt

als vaste klant met je klantenkaart weet men juist wanneer en voor hoeveel je kocht door de jaren heen

SuSke

Ik peins dat ik eens goed en van dicht bij naar mijn 55-ers en andere VBV'ers ga kijken.

En een kasticket... hoe zit het dan met de MSM-loc's van de voorbije jaren ?? Maar wat Rudi Rangeerduivel stelt over de verantwoordelijkheid bij garantie, snijdt wel hout.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 22 december 2020, 22:44:02 PM
Maar wat Rangeerduivel stelt, snijdt wel hout.

Da's niet moeilijk he Suske, ik ben in een vorig leven nog op leercontract schrijnwerker geweest!  ;D ;D

;)

Havoc

Citaat van: SuSke op 22 december 2020, 22:44:02 PM
Ik peins dat ik eens goed en van dicht bij naar mijn 55-ers en andere VBV'ers ga kijken.

En een kasticket... hoe zit het dan met de MSM-loc's van de voorbije jaren ?? Maar wat Rudi Rangeerduivel stelt over de verantwoordelijkheid bij garantie, snijdt wel hout.

Wet is duidelijk: het is de verkoper die voor de garantie moet zorgen. Dus als je die loc niet bij vbv kocht, dan is het diegene die je de loc verkocht heeft die de garantieproblemen moet verhelpen. Niet de fabrikant als direct aanspreekpunt. Dus als je die loc van MSM hebt, dan is het MSM die voor de garantiegevallen moet instaan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

De meesten kochten hun loc's daar met uitzondering van enkele die via MSM acties kwamen


pandur

Enkele bedenkingen;

Neem aan dat er een "duurzame" oplossing komt die +/- 4,- € per as zou kosten (wat volgens mij niet te duur is)
Dus voor het restoreren van mijn collectie 55ers zou dit voor diegene die meerekenen ; om de 8 modellen één extra loc kosten ! Dit enkel voor de aanschaf v/d assen , daarbij reken ik niet de eventuele portokosten voor de loc's en de werkuren v/d technieker .

Op welke wijze ga ik dan te werk ; vervang ik per probleem loc alle assen , of enkel het gebroken asje ? Om een "duurzame" oplossing op relatief korte termijn te realiseren , zou ik eventueel alle locomotieven gelijktijdig uitrusten ?

Heeft er iemand een idee hoeveel diverse modellen in der loop der jaren verschenen en geleverd zijn ? Zou men dan overwegen om deze "duurzame" assen volgens een actieplan te verspreiden , zoals we nu gaan zien bij het covid-vacsin ?

Dan kan ik als 65 plusser op beide oren slapen !

Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

Metpetergaathetbeter