55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 december 2020, 14:59:23 PM
Citaat van: OlivierV op 22 december 2020, 14:39:28 PM

- 55ers => Volledige as met isolatie aan 1 kant voor 2-rail. Dan zal dat tandwiel niet meer barsten.
Daar zou ik niet te veel op rekenen. Ook met een doorlopende as kan dat tandwiel barsten. Is bij andere fabrikaten ook wel gebeurd.

Verder denk ik dat VBV zich gedeisd houdt omdat het probleem ze boven de kop groeit. Het gaat ze te veel geld kosten om het definitief op te lossen.

Als er gewerkt wordt met een volledige as kan er ook een beter (lees metalen) kamwiel worden gebruikt Klaas, maar dan wordt jouw tweede zin steeds meer bewaarheid...
;)

Klaas Zondervan

Rudy, metalen tandwielen zijn altijd beter. Maar besef je wel wat de consequentie is? Dan moeten alle tandwielen van metaal worden. Als je een metalen wiel tegen een kunststof wiel laat lopen zal het kunststof wiel versneld slijten.
Het echte probleem is het gebruik van slechte kwaliteit kunststof. Die is niet bestand tegen de kracht waarmee de as er door geperst wordt.

Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 december 2020, 14:59:23 PM
Verder denk ik dat VBV zich gedeisd houdt omdat het probleem ze boven de kop groeit. Het gaat ze te veel geld kosten om het definitief op te lossen.

Kan zijn, maar als dit blijft rotten dan gaan er niet veel meer nog geneigd zijn bij hem iets te bestellen. Niet diegenen die er mee te maken gehad hebben en niet die die de hele saga met stukken en brokken gehoord hebben en hun conclusies trekken. Zelfs al is de volgende productie zonder enig technisch probleem en met alle toeters en bellen. Reputatie krijgen duurt lang en vraagt veel werk. Maar het is heel gemakkelijk en snel om zeep geholpen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 22 december 2020, 15:12:47 PM
Maar besef je wel wat de consequentie is? Dan moeten alle tandwielen van metaal worden.

Dat besef ik maar heel goed Klaas
Er bestaan loc's met dergelijke layout, maar de prijs is daar ook naar aangepast.

Verder zal ik mij daar niet over uitlaten, omdat het hek dan helemaal van de dam is...!

;)

Metpetergaathetbeter

#124
misschien kost in zijn ogen een duurzame oplossing te veel,er is ooit gelachten met die Kleinbahn's maar in weze is dit niet beter.Of je nu tandwielen krijgt al dan niet gratis, je blijft met hetzelfde probleem opgezadeld zitten als 't ware een pleister op een (breekbaar/rot?)houten been !  ;)

De problemen stellen hem al langer maar toch blijft men loc's uitleveren met hetzelfde gebrek in de toekomst. Ik heb al ooit eens iets gehoord van een kapotte LSModels, maar deze schijnen bij toch niet bij alle Chinezen maar niet bij deze te gaan te gaan ! Dit ook waarom in mijn collectie geen loc vandaar meer bij zal komen (hoewel zo fraai zouden kunnen zijn.Zo te horen denken hier wel meer modelspoorders aan.Dan spreken we nog niet van degenen die we (HIER) niet hoorden of zelfs hier op het forum niet komen.Misschien dat daar "misschien" ook een belletje zal gaan rinkelen.Als eenzelfde loc heel veel zou gereden hebben zou men nog ja kunnen zeggen.Maar mogelijks begint het probleem al al ze in elkaargezet worden want die loc's hebben bij mij nog maar weinig gereden.

bellejt

eigenlijk zie ik de meerwaarde van messing of metalen tandwielen niet in.Als ze de kwaliteit van de roco hebben dan heb je in jaren geen problemen.Mijn reeks 20 loks hebben hier uren gereden met een sleep van lux modelbau erachter of 6 rijtuigen met slepers eronder.Nooit een gebroken tandwiel gehad.En de vervang sets kosten amper 12 euro waar zelfs de wielen inzitten.Geen gepruts met tandwielen monteren.Gewoon de as vervangen waar het tandwiel opzit.

Metpetergaathetbeter

trouwens een goede,duurzame oplossing kost éénmaal gemaakt nog nauwelijks, zelfs helemaal niks al je meteen een goede oplossing zoekt i.p.v te kiezen voor de goedkoopste oplossing.

Metpetergaathetbeter

Misschien is hun denken commercieel en technisch ook wel goed en slim, maar jammer in praktijk is hun zoeken naar oplossingen dat helemaal niet

ERVIN

een kapotte LSModels, maar deze schijnen bij toch niet bij alle Chinezen maar niet bij deze te gaan te gaan

@Metpetergaathetbeter hier moet je mij eens even wat meer uitleg over geven , want dit snap ik niet?? ???
En wil je nu zeggen dat je geen LS Models loc meer koopt? Ik heb er hier ook een paar van rijden , en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Metpetergaathetbeter

#129
nee wat ik bedoelde dat LS Models ook niet bij de eerste de gereedste Chinees (lees elke Chinees) gaat procuceren,maar toch bij die gaat die toch kwaliteit kan neer kan zetten.

Nee, ik ving eens een gesprek op(of was daar bij betrokken bij dat gesprek ik weet het niet meer) waarbij iemand het over een kapotte LS had, die zei'Ik houd mijn hart vast als...."

Ik toen ook omdat ik maar ik 10(of meer zelfs)keer meer loc's van LS dan VBV en die verhouding van kapotte loc's dat vertaalt hem niet in evenredigheid,welintegendeel.

Ik heb geen,nada, nothing  kapotte of loc's waar iets aan scheelt.

Ik weet niet of ik nog LS koop maar voorlopig niet want 1 11,2 12'en, 7 13'en, 2 15'en, 2 18'en. 3 18² en,2of 3 21's, 4 27,4 CFL 30's heb ik voorlopig genoeg daarentegen zou ik eigenlijk nog wel 22,23.25.25-5. willen kopen maar zolang men het de moeite niet vind daar iets aan te doen zal desbetreffende onderneming aan mij geen loc's meer aan de man kunnen brengen.Dat aantal is zowat juist, 't was met de natte vinger(dat aantal LS lo'smaar ik denk daar toch niet zover van te zitten.

Die andere diesesl schijnen het vrij goed te doen en zijn er motorisch problemen met treinstellen ?

hapkin

Ik ben dit draadje al een paar dagen aan het lezen.
Als ik nu Van Biervliet was zou ik me toch behoorlijk wat zorgen maken.
Dit draadje is een serieus probleem voor het imago van Vbv

Wie gaat er nu nog een loc kopen van deze reeksen na al deze negatieve commentaar...   

doomslu

Je kunt je ook afvragen "wie leest dit"? Zo'n grote groep zijn we niet hé. En dan denkt ieder er toch nog het zijne van...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hapkin

Citeer"wie leest dit"


Blijkbaar VBV want ik zie nu net op zijn site staan "Op al onze loks geven wij 3 jaar garantie ! (enkel op vertoon van kasticket) "
Alleen jammer dat mijn 11 Vbv " mogelijke" probleemlocs allemaal ouder zijn dan 3 jaar  :o

bellejt

dan is de vraag : wat heb je aan garantie als je binnen die 3 jaar 5 x 300 km moet rijden om die lok te laten herstellen en ophalen ? Dan kopen velen liever een wat minder gedetailleerd model van een ander merk dat jaren meegaat zonder problemen. Een andere winkel had ooit dezelfde instelling en zit nu nog met een massa van zijn modellen over. Een simpele oplossing is er en dan moet de winkelier maar kleur bekennen.

Metpetergaathetbeter

#134
Citaat van: doomslu op 22 december 2020, 20:50:29 PM
En dan denkt ieder er toch nog het zijne van...  ;)
jammer dat je daar zo over denkt.

Ik meen mij toch te herinneren dat zowel elke loc,treinstel "toevallig?" van daar kwam, dus dan maakt het tijdschrift op deze manier niet zo'n goede indruk.

Ik zal alvast meer attent de beoordelingen van VBV en andere loc's van daar lezen  en zien of men bij MSM ook niet vergeet te vermelden van zaken waar iedereen zo het zijne van denkt.Eens zien of men bij beoordelingen niet vergeet bepaalde zaken te vermelden zoals aandrijvingen of tandwielen en assen die schijnbaar niet aan de eisen beantwoorden waarvoor ze wel dienen

Uit reacties van verschillende hier(of degene die moed hebben zich hier durven te uiten) denk ik dat wij zowat op dezelfde gollflengte zitten en hetzelfde over denken