55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

Thommy

Citaat van: Brossel op 19 december 2020, 14:33:36 PM
3. Blijkbaar leest de fabrikant in kwestie mee op dit forum. Anders zou niet om rechtzetting gevraagd zijn toch?
Waar is de betreffende fabrikant dan in dit draadje over de falende technische constructie (sorry dat zijn nu voor meerdere bezitters van die modellen wel de keiharde feiten) van een aantal van zijn andere modellen?

Beetje begrip, tekst, uitleg en een goede oplossing zou de reputatie van de fabrikant ten goede komen lijkt mij!

Dat is wat ik wil zeggen. Er wordt mee gelezen maar niet gereageerd tov de groep. Maar wel tov 1 persoon die een simpele lijst vraagt.

Citaat van: bellejt op 19 december 2020, 19:50:09 PM
als ik tijd vind zal ik mss morgen eens kijken of het bij hun 3 rail modellen ook identieke assen zijn en of er eventueel roco assen in passen.Heb er nog enkele van een ombouw naar ac liggen.


Dat zou interessant zijn.
Greetz

Thommy

Rangeerduivel

Citaat van: Thommy op 19 december 2020, 22:20:42 PM
Dat is wat ik wil zeggen. Er wordt mee gelezen maar niet gereageerd tov de groep. Maar wel tov 1 persoon die een simpele lijst vraagt.

Blijkbaar was de bewering van dat forumlid niet correct en bewaarheid, vandaar de eis op excuses van de fabrikant.
Ik had mij daardoor laten misleiden en had daarop verkeerd/misplaatst gereageerd.
Daar ben ik op gewezen door de moderator en mijn reactie is aangepast,
Voor de rest ben ik het bij alles met jullie eens Thommy en Brossel.

;)

bellejt

#107
zoals beloofd de foto's van het AC model type 23 die ik heb.Dat ziet er totaal anders uit en de as is in 1 deel en de WIELEN zijn GEISOLEERD.Mss ok te gebruiken voor dc dan




oebr

als ik dat hier zoal lees denk ik dan:

ipv een nieuw MSM model in 2021 dan maar eens een setje van 4 of 6 echt degelijke assen voor de al geleverde 23 en 55 voorstellen?
En de mogelijkheid om er zo meerdere te kopen.
Had uiteraard van meetafaan goed moeten zijn, maar mensen is misselijk en de toekomst van
zovele (100'n) modellen zeker stellen lijkt me toch een mooi initiatief voor deze kleine markt.
Zoals de Croo zegt, 1 team  en de zaken aanpakken ipv wat te zeuren tegen mekaar en ondertussen
stilstaande modellen te tolereren.   
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Rangeerduivel

Citaat van: oebr op 20 december 2020, 17:43:48 PM
als ik dat hier zoal lees denk ik dan:

ipv een nieuw MSM model in 2021 dan maar eens een setje van 4 of 6 echt degelijke assen voor de al geleverde 23 en 55 voorstellen?
En de mogelijkheid om er zo meerdere te kopen.
Had uiteraard van meetafaan goed moeten zijn, maar mensen is misselijk en de toekomst van
zovele (100'n) modellen zeker stellen lijkt me toch een mooi initiatief voor deze kleine markt.
Zoals de Croo zegt, 1 team  en de zaken aanpakken ipv wat te zeuren tegen mekaar en ondertussen
stilstaande modellen te tolereren.   

Dus met andere woorden, de gebrekkige kwaliteit van een product zelf als koper/klant oplossen en betalen...
Benieuwd hoeveel de alleswetende De Croo hiervan voor zijn rekening gaat nemen!

;)

Metpetergaathetbeter

als je iets levert dat niet beantwoord aan de kwaliteit die je zou moeten geven doen moet je als fabrikant je conclusies trekken, misschien moet MSM de mosterd maar elders gaan zoeken i.p.v tevreden te zijn met less for more.
Een echte objectieve beoordeling moeten die ook krijgen in het blad  en niet krijgen wat ze eigenlijk niet verdienen

bellejt

mss is de vraag en oplossing simpeler dan het lijkt : als het onderstel wat ik heb op de AC versie van de 23 goed is en degelijke assen heeft die GE-ISOLEERD zijn , waarom kan hetzelfde dan niet voor de DC modellen gebruikt worden ? Enkel de maat aanpassen van de wielen en alles is opgelost.Zo doet Ls models het trouwens ook want de AC en DC assen zijn nagenoeg identiek behalve de maatvoering.

OlivierV

Johnny, je haalt de  23 door mekaar met de 55.

- 55 = Halve wielen in breekbare tandwielen, gelijk welke verschillende kwaliteit, ze blijken toch allemaal te breken.
- 23 = Volle geïsoleerde wielen, maar de cardanas met kardankopje zijn bij alle uitvoeringen behalve de eerste uitlevering (2311 en 2366) van erbarmelijke kwaliteit (kopje barst na x-maand en gaat dan doorslippen => loc rijdt dan niet meer natuurlijk).
Foto van het onderdeel staat op pagina 4 of 5 hier.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

ik heb inderdaad de 2311 in AC. Dan moet ik mij eigenlijk geen zorgen maken maar stel me de vraag waarom dan op de opvolgende modellen bespaard is dat ze van mindere kwaliteit zijn.Tenzij winstbejag of de maker heeft slechte kwaliteit geleverd.Als het enkel dat ronde dingetje is dat breekt dan is het toch eenvoudig in 3D te printen en te vervangen ? Zwarte Superglue loctite doet wonderen .

OlivierV

Citaat van: bellejt op 20 december 2020, 23:33:58 PM
ik heb inderdaad de 2311 in AC. Dan moet ik mij eigenlijk geen zorgen maken maar stel me de vraag waarom dan op de opvolgende modellen bespaard is dat ze van mindere kwaliteit zijn.Tenzij winstbejag of de maker heeft slechte kwaliteit geleverd.Als het enkel dat ronde dingetje is dat breekt dan is het toch eenvoudig in 3D te printen en te vervangen ? Zwarte Superglue loctite doet wonderen .

Andere fabriek daarna, niet meer bij Modern Gala dus.
Dat zwarte dingetje zou gewoon niet mogen breken en bijgevolg doorslippen. Zeker niet na 6 maan, niet na 2 jaar, misschien na 10 jaar. En dat 1 loc het heeft, tot daar aan toe, maar niet bij iedereen meerdere van die locs. ;)
De verdraagzaamheidsgrens moet ergens getrokken worden. Er wordt een volledige loc betaald, dan dient die ook volledig goed te zijn. Anders kunnen we evengoed maar een halve betalen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 20 december 2020, 23:33:58 PM
Tenzij winstbejag of de maker heeft slechte kwaliteit geleverd.Als het enkel dat ronde dingetje is dat breekt dan is het toch eenvoudig in 3D te printen en te vervangen ? Zwarte Superglue loctite doet wonderen .

Ik kan het nog steeds niet bevatten dat modelspoorders zo gemakkelijk bereid zijn om zelf oplossingen te zoeken voor dergelijke problemen.
Als je een TV hebt die het onder garantie laat afweten, smijt je hem dan ook zelf open om hem te herstellen met loctite?
Beter zou zijn de handen (der gedupeerden) in mekaar te slaan en een deftige eis tot nakoming garantievoorwaarden op tafel te leggen.
Fabrikant weet ook wel dat je voor 1 locje van 250€ niet zal gehoord worden voor een rechtbank, maar er zijn andere middelen daarvoor.
Hier speelt duidelijk een rechtstreekse "fuck you" de hoofdrol, temeer er na dagen nog steeds geen reactie is van de fabrikant.
En de getrouwen (lees vriendjes) zullen nu wel van mening zijn dat ik hier overdrijf, maar nood lenigt de middelen meen ik te weten!  >:(
En ik ben niet van plan hiervoor excuses aan te bieden!

;)


doomslu

Ik zou graag weten (mag per mail of persoonlijk bericht) wie een 'NEEN' (of 'fuck you' zoals Rudy zegt) gekregen heeft van de fabrikant op de vraag om de loc te herstellen. Graag ook bij vermelden of dit binnen of buiten de garantieperiode was en op welke wijze dat contact was (telefoon, mail etc...).
Met dank bij voorbaat.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

#117
Citaat van: doomslu op 22 december 2020, 13:51:51 PM
Ik zou graag weten (mag per mail of persoonlijk bericht) wie een 'NEEN' (of 'fuck you' zoals Rudy zegt) gekregen heeft van de fabrikant op de vraag om de loc te herstellen. Graag ook bij vermelden of dit binnen of buiten de garantieperiode was en op welke wijze dat contact was (telefoon, mail etc...).
Met dank bij voorbaat.

Met die "fuck you" bedoel ik dat de fabrikant het gewoon vertikt om hier te reageren,
dat terwijl wij allemaal weten dat hij mee leest Luc,
Temeer daar hij wel kon reageren (zij het dan niet op dit forum) toen hem onrecht werd aangedaan door een valse beschuldiging.
Ik heb eerlijk toegegeven een paar posts geleden dat ik geholpen werd omwille van slechte stroomafname bij die draaistellen en daar blijf ik bij.
Maar ik blijf er ook bij dat enige deftige reactie van hem hier in dit topic zeker niet zou misstaan.

Toen ik een paar jaar geleden onze forumleden wou behoeden voor praktijken van een bepaald persoon uit Duffel, werd mij dat ook niet in dank afgenomen, maar ik heb uiteindelijk toch gelijk gekregen, niet?
Maar laat ons duidelijk zijn, ik beschuldig eerder vernoemde fabrikant niet van praktijken zoals de tweede genoemde, integendeel ik ben mij bewust dat hij eerlijk wil tewerk gaan zoals het hoort.

;)
Ik twijfel er niet aan of fabrikant zijn garantieverplichtingen zal nakomen, maar de bedoeling is op vraag van menigeen een degelijke oplossing voor te stellen.
Is men er mee bezig of niet, wij weten het gewoon niet

OlivierV

#118
Citaat van: doomslu op 22 december 2020, 13:51:51 PM
Ik zou graag weten (mag per mail of persoonlijk bericht) wie een 'NEEN' (of 'fuck you' zoals Rudy zegt) gekregen heeft van de fabrikant op de vraag om de loc te herstellen. Graag ook bij vermelden of dit binnen of buiten de garantieperiode was en op welke wijze dat contact was (telefoon, mail etc...).
Met dank bij voorbaat.

Luc, Ik heb onderdelen gekregen voor de 23/22ers. Zonder meerkost, hij heeft ze enkel willen meesturen met een bestelling. Anders kon ik er nog zelf achter kletsen in Ingelmunster.
Voor mijn 55er heb ik niet via hem reserveonderdelen verkregen. Maar van anderen lees je wel dat er moest betaald worden, dus hier is men niet altijd even rechtlijnig in.

Wat ik gewoon wil voor iedereen die hier dupe is van die kapotte tandwielen bij die 55ers en die kardankop bij de 22/23/25/25.5 is dat er een goede oplossing komt, een kwalitatieve. Niet weer hetzelfde slecht stuk steken om het dan een half jaar later weer te moeten vervangen.

- 55ers => Volledige as met isolatie aan 1 of 2 kanten voor 2-rail. Dan zal dat tandwiel niet meer barsten.
- 23ers (etc) => mag hetzelfde principe zijn, maar dan wel even kwalitatief als bij de 60 proto/60 van van biervliet in samenwerking met modern gala en niet zoal nu dat het elk half jaar om zeep is.

Het probleemonderdeel dat ook alle 6-7 maand breekt, of die locs nu veel of weinig rijden.

Wat je nu krijgt is dat iets wordt gerepareerd met een vervangstuk dat "even slecht" is als het origineel wat er in zat, daar heeft niemand plezier aan, en krijgt de fabrikant enkel maar veel gezaag en een slechte naam van.

Met bovenstaand doel en verwar de problemen per loctype niet wil de hele gemeenschap van zij die belgische treintjes leuk vinden in schaal H0 de fabriekant ergens ook helpen. Want als zijn modellen in de toekomst geheel kwalitatief zijn en hij deze euvels de wereld uit helpt, dan  laat hij ook zien dat hij inzit met zijn cliënteel en wil dat z'n producten kwalitatief zijn en lang meegaan.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Citaat van: OlivierV op 22 december 2020, 14:39:28 PM

- 55ers => Volledige as met isolatie aan 1 kant voor 2-rail. Dan zal dat tandwiel niet meer barsten.
Daar zou ik niet te veel op rekenen. Ook met een doorlopende as kan dat tandwiel barsten. Is bij andere fabrikaten ook wel gebeurd.

Verder denk ik dat VBV zich gedeisd houdt omdat het probleem ze boven de kop groeit. Het gaat ze te veel geld kosten om het definitief op te lossen.