55 B-models/VBV Kapotte tandwielen & 22/23/25/25.5 cardankop

Gestart door OlivierV, 30 januari 2020, 12:10:48 PM

bellejt

#60
zolang er geen maten komen van de tandwielen kunnen we ook geen links opzoeken.Die DC wielen moeten makkelijk te vervangen zijn door die van andere merken.Net zoals ik doe met DC naar AC wielen voor roco.Is echter een oplossing als de loks niet in garantie zijn want bij garantie (2 jaar) dan is het de verantwoordelijkheid van de leverancier/verkoper om deze gratis te herstellen en na herstelling wettelijk gezien de garantieperiode te verlengen.Heb nog maar 2 loks van VBV maar als dit standaard hetzelfde probleem is dan worden er geen meer besteld zoals ik het bij die andere leverancier/concurrent heb gedaan na gelijkaardige problemen.Spijtig dat er geen simpele oplossing komt want die is er dus wel als we het topic volgen.Kost mss iets meer maar je betaald graag enkele euro meer als er geen problemen zijn.

Havoc

Citaat van: Klaas Zondervan op 16 december 2020, 12:23:34 PMDat is waar. Maar de vraag is toch of die Chinezen wel de kwaliteit hebben geleverd die je mag verwachten.

Die chinezen hebben de kwaliteit geleverd die de klant gevraagd heeft en wou betalen. Ofwel is de klant niet instaat goede, sluitende eisen voor te leggen ofwel is het niet in staat om het geleverde te beoordelen. In die laatste 2 gevallen kan je van alles voorhebben.

Afgezien van productiefouten natuurlijk, dat kan je overal hebben.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

BC911

Ik volg hier met interesse het draadje. Hier staat de MSM actie loc ook sinds enige tijd stil met vermoedelijk hetzelfde probleem. Heeft nauwelijks gereden  :(.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Thommy

Wat mij dan de vraag stelt... waarom dat de genoemde leverancier kwaad is als er naar een document gevraagd werd ivm decoder instellingen (zie elder draadje) maar hier dan niet op wil reageren? Het probleem is blijkbaar al meermaals voor gelegd door verschillende mensen.
Greetz

Thommy

Metpetergaathetbeter

Citaat van: BC911 op 17 december 2020, 20:27:22 PM
Ik volg hier met interesse het draadje. Hier staat de MSM actie loc ook sinds enige tijd stil met vermoedelijk hetzelfde probleem. Heeft nauwelijks gereden  :(.
ik ken dat gevoel, misschien dat MSM zich ook maar eens beraadt of loc's aanbieden met twijfelachtige kwaliteit geen imagoschade kan toebrengen ?

Alberke

Misschien is het oneerlijk om Belgische producenten te vergelijken met  buitenlandse, maar ik heb het hier al eens aangehaald, kijk eens bij RAPIDO in Canada.
Hun CEO is een openbaar figuur, die maanden van tevoren hun producten voorstelt op de media. De productie wordt op de voet gevolgd, en en ze zijn niet bang om de voortgang te laten zien.
Ze hebben een prima dienst na verkoop. Onlangs hadden ze een probleem met motoren, dat hebben ze zelf toegegeven en die vervangen waar nodig.
En uiteraard produceren ze in China .
https://rapidotrains.com/products/ho-scale
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Sicco

Rapido is een beetje het LS Models van Noord Amerika. Qua producten dan, niet qua communicatie  ;D
Een ander vergelijk is tegenwoordig Piko (ook qua openbaar figuur als CEO), die eveneens in China een eigen fabriek heeft waar dagelijks intensief wordt samengewerkt met de Duitsers (via bezoekjes of videoconferentie). Je ziet dat dat werkt.
Bij kleinere fabrikanten kan dat natuurlijk niet. En de rest zweeft er een beetje tussen.
En inderdaad, de Chinezen doen uiteindelijk precies wat je van ze vraagt, niks meer of minder.

Havoc

Citaat van: Sicco op 18 december 2020, 08:31:06 AM
Bij kleinere fabrikanten kan dat natuurlijk niet. En de rest zweeft er een beetje tussen.

Dat kan wel hoor, maar het vraagt:
- wat organisatie
- toegeven dat je het zelf niet kan en er iemand voor inschakelt die de ervaring heeft ginder
- weten dat je dan niet alle winst eruit kan halen want dat die tussenpersoon ook zijn deel wil

Heb het al bij een kmo weten doen en perfect werken. (andere branche)
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Brossel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 december 2020, 21:50:32 PM
ik ken dat gevoel, misschien dat MSM zich ook maar eens beraadt of loc's aanbieden met twijfelachtige kwaliteit geen imagoschade kan toebrengen ?

Goede vraag, maar ik zou hem liever een positievere insteek geven:

Zou MSM haar imago als gerenommeerd tijdschrift en als zakenrelatie van VBV kunnen aanwenden om in gesprek te treden met de betreffende fabrikant. Dit met als doel om te komen tot een definitieve oplossing?

Dan denk ik qua 55-ers aan het ontwikkelen van een vaste, geïsoleerde as met daarop de tandwielen. Dat zou mits goed uitgevoerd, een stuk minder gevoelig moeten zijn voor breuken in de tandwielen dat de huidige constructie met twee halve assen die in een te krap tandwiel worden gestoken...
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

doomslu

Citaat van: Thommy op 17 december 2020, 21:04:08 PM
Wat mij dan de vraag stelt... waarom dat de genoemde leverancier kwaad is als er naar een document gevraagd werd ivm decoder instellingen (zie elder draadje) maar hier dan niet op wil reageren? Het probleem is blijkbaar al meermaals voor gelegd door verschillende mensen.

OPGELET!
Het draadje waar hier naar verwezen wordt was eigenlijk 'FAKE NEWS' zoals ze dat zo mooi zeggen tegenwoordig.

Ik wil dit toch nog wel een duidelijk stellen.

De werkelijkheid is dat het betreffende forumlid heeft toegegeven dat hij het betreffende model NIET bij de fabrikant zelf heeft gekocht en NOOIT om het blad met instellingen heeft gevraagd.
De fabrikant was dus, terecht, ontevreden omdat de zaken anders werden voorgesteld dan ze werkelijk waren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Maar op mijn vraag schijnt U niet te reageren en die was :" misschien dat MSM zich ook maar eens beraadt of loc's aanbieden met twijfelachtige kwaliteit geen imagoschade kan toebrengen ?" :)

Metpetergaathetbeter


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

en als je dan toch leuke woorden zoekt VBV is op deze wijze zeker niet mijn knuffelcontact  ;D ;)

AFB

#74
Citaat van: Brossel op 18 december 2020, 08:44:43 AM
Zou MSM haar imago als gerenommeerd tijdschrift en als zakenrelatie van VBV kunnen aanwenden om in gesprek te treden met de betreffende fabrikant. Dit met als doel om te komen tot een definitieve oplossing?

Wellicht zou MSM voor het model van 2021 nu eens kunnen kiezen voor een set goede tandwielen i.p.v. een loc of goederenwagen? Ik ben geïnteresseerd!  ;D

Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl