Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

LS Models 2020

Gestart door Gert1, 29 januari 2020, 18:27:54 PM

mardig23

Nee Joh, en ik ben ook een Amateurke in vergelijking met sommige "masterbuilders", maar ik kan niet tegen de vergoeilijking van dit soort acties.

Het niet reageren op mails van klanten, al zijn dat er duizenden per dag, is niet goed te praten.
En LS doet dat al jaren.
Ik heb het hier al eerder geschreven, als die toch ooit een concurrent tegen krijgen die hetzelfde levert, maar klantvriendelijk is, is het over en uit.

De beste manier om u daartegen af te schermen, is de problemen oplossen die zicht stellen.
Zorg dat je wisselstukken hebt, en die snel kan leveren bijvoorbeeld...
Als een klant een vraag heeft, verwijs hem naar de dealer, en breng de dealer op de hoogte, en volg dat op.
Ik zeg zo maar wat.

En als je dat niet wilt doen, dan sluit je uw website af voor particuliere contacten, en geef je geen emailadressen uit.
Je verwijst ze naar de verdelers, en daarmee is de kous af. Dan schep je geen verwachting.
Liever dat nog dan: We bekijken het even, om dan 5 jaar en 10 rappels later nog geen antwoord te geven.

Soit, het is wat het is, ze zullen het niet veranderen, en ik heb het opgegeven, en blijf zoals elke andere verslaafde hun spullen kopen ;D ;)

Mvg Karl

Sicco

Zullen we het anders eerst even een kans geven voordat we een hele polemiek starten over wat er in theorie wel of niet gebeurt op een vraag die gisteren pas gesteld is. De vraag was om informatie over de inzet van de aangekondigde NMBS variant van de DMH wagen.  8)

ramdani

zelfs Märklin kan je als normale sterveling contacteren,en die zullen wel iets meer mails dan LS krijgen ;)

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

mardig23

Tuurlijk Sicco,

Ik wacht samen met u in spanning af ;D
Mvg Karl

loco

Citaat van: Sicco op 23 augustus 2020, 07:00:37 AM
Zullen we het anders eerst even een kans geven voordat we een hele polemiek starten over wat er in theorie wel of niet gebeurt op een vraag die gisteren pas gesteld is. De vraag was om informatie over de inzet van de aangekondigde NMBS variant van de DMH wagen.  8)

Volledig mee eens Sicco.

Deze wagens zijn slechts een korte periode bij de NMBS ingeschreven geweest.
Het zijn gehuurde wagens, vandaar dat ze aangeduid werden als type 1000H1 (met de letter H).
Ze werden gehuurd om een tijdelijk tekort op te vangen in de periode 1985 tot eind 1987
Ze werden vooral ingezet naar de Cockerill-Sambre staalfabrielen op de verbinding Antwerpen - Charleroi.
In een konvooi met ertswagens kon je doorgaans een 10-tal van deze wagens aantreffen. Soms reden er ook wagens mee die bij de SNCF ingeschreven waren.
Ze werden gebruikt voor zowel ijzererts als steenkool.
Er waren twee varianten die onderling niet zoveel verschilden (in lengte), elk met een capaciteit van 56m³ en 55m³.
De wagens die ingezet werden behoorden tot verschillende eigenaars waaronder STEMI, LOTRASID, ARBEL, , SCRC ...
Rechts hadden ze een markering met de letter Z. Ik weet niet wat de betekenis was van deze Z-aanduiding. Of er ook wagens bij waren die geen Z aanduiding hadden, weet ik niet.
Ze kregen een nummering in de reeks 31 88 6552 000 - 65520 xxx. Over hoeveel wagens het gaat weet ik niet. Ik vermoed een 80-tal.
Of ook een lage variant ingeschreven was bij de NMBS, weet ik niet. Hierover heb ik niets gevonden. Ik zie wel in de pdf dat ze tot een ander nummerreeks behoorden.
Ik heb jammer genoeg geen foto's van het type 1000H1. Wel van enkele wagens ingeschreven bij de SNCF die ook hier tijdelijk werden ingezet.
Of LSM zich ook aan fantasietjes waagt, zou ik niet durven zeggen.

AFB

#80
Bedankt Peter voor de duidelijke uitleg. De NMBS variant zal dan niet voor mij zijn omdat ik in de jaren negentig hobby. De SNCF versie zal ik eens over nadenken want die kwamen volgens mij later nog wel in België.

Gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Sicco

#81
Citaat van: loco op 23 augustus 2020, 11:35:24 AM
Deze wagens zijn slechts een korte periode bij de NMBS ingeschreven geweest.
...
Of ook een lage variant ingeschreven was bij de NMBS, weet ik niet. Hierover heb ik niets gevonden. Ik zie wel in de pdf dat ze tot een ander nummerreeks behoorden.

Top bedankt! Neigt heel erg naar wat ik al een beetje vermoedde. LS Models zal vast correcte wagens hebben gepland en alleen het tijdperk niet goed hebben.
Persoonlijk vind ik het erg fraaie wagens, maar was wel verrast over de Belgische opschriften. Die gaan er wel komen, ondanks dat ik er al meters van heb in de Franse variant uit de eerste serie (en gene baan....)

loco

De wagens waarover ik info heb gevonden behoorden duidelijk niet tot Tijdperk V. Dit is volgens mij een jammerlijke en misleidende vergissing van LSM. Misschien dat de wagens die minder hoog waren met een ander inschrijvingsnummer in een andere periode gereden hebben.

Sicco

#83
De lage wagens zag (en zie) je nog wel in Frankrijk in latere jaren, maar vooral in intern of korte afstand vervoer. (zie bijvoorbeeld hier in 2008, mogelijk rijden deze wagens nog steeds https://www.flickr.com/photos/siccodierdorp/3804836303/) Het was toch het oudere type. DMH-wagens kwamen in de jaren negentig/nul niet meer echt regulier naar België, hoogstens in spotvervoeren en gezien ook ander ertsvervoer in die tijd instortte lijkt het me stug dat de NMBS nog dergelijke wagens had geimmatriculeerd. Dus ik vermoed dat het enkel de wagens zijn die jij noemt en dat de DM-variant niet van later, hoogstens van eerder is. Hoewel niet uit te sluiten, kan ik me niet voorstellen dat LSM hierin een fout heeft gemaakt

De laatste trafiek waarin ik DMH wagens in België heb gekend is kortdurend spotvervoer van kolen naar de kolenhaven van Monsin. Maar dat waren telkens SNCF wagens voor zover ik weet.

loco

#84
Ook de lage Fal wagens hebben in België gereden. Een aantal was ingeschreven bij de NMBS en maakten deel uit van een reeks van 94 wagens die bestond uit verschillende varianten. Over hoeveel het precies gaat met een lage laadbak heb ik niet teruggevonden. Het eigenaardige is dat ze vervangen werden door een andere wagen (niet noodzakelijk met lage laadbak) wanneer ze een groot onderhoud naar Frankrijk gingen. De reeks was zeker in dienst in de jaren 1988 en 1989. Wanneer ze terug zijn gegaan weet ik niet precies. Ze kregen een nummer toegewezen in de reeks 31 88 655 0 000a - 199a. De wagens met een lage laadbak werden voor ze aan de NMBS werden overgedragen waarschijnlijk alle ingezet door SACILOR. Alle wagens werden beheerd door SWG. De nummers die LSM gebruikt 073 en 075 heb ik niet teruggevonden, maar wel 057, 05, 059 en 072 (wat in dezelfde lijn ligt). Foto's heb ik niet.

Sicco

Bedankt weer Peter, nu is het verhaal wel redelijk compleet  :D

Sicco

Reactie van de heer Piron gehad (.....::))
Komt er op neer dat de wagens zijn gemaakt op basis van de foto's die hij zelf gemaakt heeft in Gent jaren 80 en Luik begin jaren 90. Dat is precies de periode die ik ook zou toekennen aan de wagens en die ook volgt uit het verhaal van Peter, met de aanname dat de Belgische wagens tot de eerste groep horen en de Franse tot de tweede, of beide. Meer info over de inzet is niet gegeven, maar dat heeft Peter al uitgebreid gedaan.
Van modellen die gemaakt zijn op basis van foto's weten we in elk geval zeker dat het geen fantasie is, maar dat hadden we ook niet gedacht van LS Models, toch? ;D En inderdaad, het tijdperk van de Belgische wagens is dus IV en niet V

mardig23

Top!👍

Ik ga ook eens proberen een mailtje te sturen, ik heb er nog wel enkele openstaan ::)...

Dat ze fantasiemodellen zouden maken leek mij ook al erg onwaarschijnlijk...
Mvg Karl

svvander

Misschien moet ik mijn woorden terugnemen... fantasiemodel was niet het juiste woord. Mijn excuses.  :)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Break302

Hier enkele opnames van gelijke wagens te Luik !

PICT0005 by Jos Gillard, on Flickr

SNCF SIMOTRA .. 87 655 2 966-7P Ile Mosin Luik 21-11-2004 by Jos Gillard, on Flickr

Ik heb per toeval deze opnames gemaakt en heb me altijd afgevraagd wat deze wagens daar kwamen doen, bij deze ook weer opgelost.

Jos