Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Type 64

Gestart door Alberke, 26 januari 2020, 19:18:33 PM

Alberke

Citaat van: Michiel op 05 februari 2020, 10:08:51 AM
Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar deze tenders komen niet van het type 10. Deze hadden oorspronkelijk korte 3-assige tenders type 18. Ik ga vanavond toch eens opzoeken met welke tenders de P8 locomotieven ons land binnen kwamen.
Mijn info komt uit het nieuwe boek  van Casier, Vanderhaegen en Van Olmen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Dan moet het juist zijn. Goeie bron.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ACFI

Citaat van: Alberke op 05 februari 2020, 09:08:30 AM
...
Nee, een type 38 tender is een grotere die blijkbaar voor de loc type 10 is gemaakt. Sommige 64-en hadden die echter ook.

Ah een Langstreckentender zoals van een S10/HL 60/61/62. een pr 2'2' T31,5 op zijn Duits.

Ik zal maar wat plaats vrijmaken in mijn bibliotheek voor het nieuwe HL 64 boek dus.

Bedankt,

ACFI

Alberke

Ik heb Ferivan verward met PB-messing, waarvoor mijn welgemeende excuses!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Dirky op 04 februari 2020, 21:07:27 PM
Hugo, ik heb nog een spoor 1 BR38 liggen om ooit eens te verbelgischen. Dan schooi ik wel foto's en/of tekeningen om te zien wat er allemaal moet veranderen. Je H0 ziet er in alle geval al heel OK uit!
Leuk idee! Om die leidingen te maken is er wel iets dikkere koperdraad nodig denk  ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Nu met nummering; alle details er op; nog even retoucheren en dan in de satijnlak!
Achteraan de grote tender.

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 07 februari 2020, 11:53:14 AM


Mooi druk bezet ding... 8)

Dat "retoucheren", bestaat dat ook uit het bijschilderen van die messing-leidingen of blijven die zo,  :-\

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 07 februari 2020, 12:27:36 PM
Citaat van: Alberke op 07 februari 2020, 11:53:14 AM


Mooi druk bezet ding... 8)

Dat "retoucheren", bestaat dat ook uit het bijschilderen van die messing-leidingen of blijven die zo,  :-\

;)
Hier en daar een likje verf, maar ik laat de messing zo; na de matte laag blinken die wel niet meer zo erg.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Michiel

Dat ziet er heel goed uit, Hugo.  8)

Toch een algemeen vraagje: welke kleur hadden de leidingen van de NMBS stoomlocomotieven in 't echt. Was dit ook zo feestelijk met al het opgeblonken koper, of werden de leidingen in het algemeen in de ketelkleur gezet? En zelfde vraag betreffende de handgrepenen. Kleurenfotos uit de jaren '50 - '60 die uitsluitsel geven misschien? Of bestaat er een document met richtlijnen of beschrijving betreffende de kleur van leidingen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Citaat van: Michiel op 07 februari 2020, 13:13:30 PM
Dat ziet er heel goed uit, Hugo.  8)

Toch een algemeen vraagje: welke kleur hadden de leidingen van de NMBS stoomlocomotieven in 't echt. Was dit ook zo feestelijk met al het opgeblonken koper, of werden de leidingen in het algemeen in de ketelkleur gezet? En zelfde vraag betreffende de handgrepenen. Kleurenfotos uit de jaren '50 - '60 die uitsluitsel geven misschien? Of bestaat er een document met richtlijnen of beschrijving betreffende de kleur van leidingen?
Ik heb geen foto's van de 64 met ACFII in kleur, maar op zwart-wit foto's zie je dat die toch veel lichter van kleur zijn. In die tijd waren ook de ketelbanden opgeblonken, dus mag ik veronderstellen dat de leidingen ook zo verzorgd waren. Pas later zie je dat alles eenheidskleur kreeg.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D