Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

on TraXs 2020, modeltrein expo

Gestart door Stedahult, 26 januari 2020, 08:29:18 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: dieselfreak op 13 maart 2020, 12:08:20 PM
vooral de (as)sociale media verantwoordelijk voor. 
niemand verplicht U daar naar te luisteren.Degenen die kritiek leveren zijn ook degenen die kritiek leveren als er niks gedaan wordt,nu men wel iets probeert......tja zelf in te vullen

dieselfreak

Paniek is altijd een slechte raadgever, maar dat is net waar de media van smullen want dat trekt kijkers, luisteraars en likes. Ik minimaliseer het probleem zeker niet maar zoals Suske al eerder zei, gezond verstand en rationeel denken is de beste manier om met dit virus om te gaan. Het virus van het paniek zaaien is volgens mij een veel groter probleem dan het Corona virus.
MC

steamdriven

Citaat van: SuSke op 13 maart 2020, 12:21:39 PM
Peter, het is niet meer dan een griep, helaas wel één waar we weinig tot geen antistoffen voor aanmaken en daar zit de knoop.

Maar net in die situaties moet je het gezond verstand laten spreken in  plaats van een massapsychose te lanceren. Maar dat zit nu eenmaal ingebakken in de genen van het hedendaagse mediageile en sensatiebeluste mensdom.
Rationaliteit, gezond verstand en relativeringsvermogen zijn onbegrippen geworden in plaats van deel van het dagelijkse leven.

Griep of niet. Maar ook griep kan dodelijk zijn. En omdat we geen antistoffen hebben is deze griep nog veel dodelijker dan anders. En ja, het zijn vooral de ouderen en zwakkeren die het zwaarst getroffen zullen worden. Dus wie kan moet helpen om dat te vermijden.
Een uitgevlakte besmettingscurve i.p.v. een hele steile zoals in Italië, net om te vermijden dat de ziekenhuizen overbelast worden, dat is toch wat men met deze draconische maatregelen wil bereiken? 't Is volgens mij ook de enige efficiënte manier om dat te doen.  Half-zijn-gat werk niet.
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

evan

Ik ga dit weekend een diorama bouwen in de plaats van On TraXs!  Wat tijd voor mezelf nemen... en de sociale media, wel die ga ik gebruiken om het resultaat te tonen aan de geïnteresseerden :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: ERVIN op 13 maart 2020, 11:32:29 AM
Niks mag nog , alleen gaan werken dat moet je nog , bedrijf van +600 mensen , maar geen probleem hoor. >:(

Na lang overleg is er vandaag bij ons op het werk beslist dat iedereen van thuis uit gaat werken. De shops gaan dicht en er kunnen enkel nog materialen vanuit het centraal magazijn geleverd worden (enfin op dit ogenblik toch).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

Citaat van: evan op 13 maart 2020, 12:48:22 PM
Ik ga dit weekend een diorama bouwen in de plaats van On TraXs!  Wat tijd voor mezelf nemen... en de sociale media, wel die ga ik gebruiken om het resultaat te tonen aan de geïnteresseerden :)

Dit ga ik ook doen. Ik ga nog wat mallen maken en mijn baan verder aankleden. Aangezien alle repetities en lessen afgelast zijn, heb ik tijd om mijn tuin een beetje proper te maken en om aan de modelbouw te werken.
Er is zelfs beslist om het feest van mijn ouders te verzetten. Vader heeft te veel schrik om besmet te geraken (heeft een zwak immuun systeem).
Ik denk dat de media hier een belangrijke rol in spelen. Men jaagt de mensen de schrik op het lijf. Voorzichtig zijn is goed en zeer belangrijk maar deze draconische maatregelen leiden wel tot paniek.
Ik heb vandaag een filmpje zien voorbij gaan van iemand die met een gasmasker in een Antwerpse winkel rond liep  ???.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

oebr

ik had vandaag verlof om richting Utrecht te trekken, maar het zal toch werken worden en seffens richting Brussel karren. Extra tv-uitzendingen om het jonge volkje  te informeren, dus voor de goeie zaak.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

CiteerIk heb vandaag een filmpje zien voorbij gaan van iemand die met een gasmasker in een Antwerpse winkel rond liep

Dat is net zo stom als de mensen die met overvolle karretjes door de supermarkten lopen te hamsteren.
Er is (er zijn) GEEN te korten. Er is geen oorlog. alles wordt normaal geproduceerd en de fabrikanten hebben voldoende voorraad.
Dus doe aub niet gek. HAMSTER NIET
Met vriendelijke groeten
Peter

Ronald

Citaat van: evan op 13 maart 2020, 12:48:22 PM
Ik ga dit weekend een diorama bouwen in de plaats van On TraXs!  Wat tijd voor mezelf nemen... en de sociale media, wel die ga ik gebruiken om het resultaat te tonen aan de geïnteresseerden :)

Ik ook, ben al lekker bezig. Van de nood een deugd maken heet dat :) Zat te doen, verveel mij geen moment. De vrouw des huizes kwam net thuis en vertelde al dat het chaos op de parkeerplaats en in de plaatselijke Jumbo was. En wat denk je? Gewoon volle schappen....  man, man, de mensen zijn echt gek geworden, wat een paniek.....

Ik ga weer bouwen en hou jullie via hier en de andere fora op de hoogte  :)

mardig23

Hier in België is het complete chaos.

Gisteren nog net op tijd wat kunnen kopen, gewoon wat wekelijkse spullen en een pakje extra, just in case.
Wat ik daar zag kan je niet schatten.

Een simpele buurtwinkel, parking stampvol, auto's 2 rijen dik om de parking op te draaien.

Mijn zoontje is ziek (niks met corona te maken gelukkig) en heeft iets nodig van korreltjes. Nu al 2 dagen niet binnen te geraken!
Zeker 40 man voor mij... :o

Lokale Aldi komen ze met bussen uit Nederland alles leeghalen. Ik snap dat niet, er is toch geen te kort in Nederland?
Hopen ze dat binnenkort aan woekerprijzen te verkopen ofzo?

Ik begin meer en meer te denken dat de maatregelen een averechts effect hebben.
Het kan toch nooit de bedoeling zijn dat we met 200 gaan aanschuiven aan de kassa's...

Ik zal blij zijn dat we hier met zijn allen zonder al te veel kleerscheuren doorgeraken, en ik hoop dat er lessen getrokken worden voor toekomstige gelijkaardige situatie!
Mvg Karl

oebr

bekijk het positief: volgende week zalig rustig winkelen en zonder aanschuiven langs de kassa !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Koen

Het klinkt misschien vreemd maar misschien gaan de sluitingen leiden tot het terug gaan naar de essentie van het leven.
Ik zie een grote kans dat mensen meer de natuur in trekken, terug op zoek gaan naar een creatieve hobby, gaan lezen, ...
Wie weet dat het sluimerend modelbouw virus de kop op steekt bij een aantal mensen. Dit is in ieder geval minder erg dan Corona  ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Herwig

#57
Bizar .
Hier in de Antwerpse Noorderkempen was het deze voormiddag in de dorpssupermarkt gewoon rustig.
Maar, mea culpa,  heb voor de eerste keer sinds jaren dan maar één glazen bokaal pekes-met-erwtjes, één met boontjes en zelfs één met schorseneren gekocht.
Maar is de plaatselijke Hubo volgende week open, voor houtlijm en andere knutselspullen ?

(maar dit is niks meer  "OnTraxs"  )


Michiel

#58
Citaat van: Koen op 13 maart 2020, 14:56:14 PMHet klinkt misschien vreemd maar misschien gaan de sluitingen leiden tot het terug gaan naar de essentie van het leven. Ik zie een grote kans dat mensen meer de natuur in trekken, terug op zoek gaan naar een creatieve hobby, gaan lezen, ...
Wie weet dat het sluimerend modelbouw virus de kop op steekt bij een aantal mensen...
Ik denk dat online internet-diensten als Steam (gaming) zich al de handjes in elkaar wrijven. Al die jongeren die nu zonder school, dagen mogelijk weken, zich op de canape liggen te vervelen. De virtuele entertainmentsector zal wel gaan boom'en... zolang het thuisinternet maar blijft werken, want anders is het echt boel met die gasten. (Best je virusscanner eerst updaten, je weet maar nooit   ::) ... flauwe grap, ik weet het)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 13 maart 2020, 14:58:31 PM
Bizar .
Hier in Bommerskonten-Statie was het deze voormiddag in de dorpssupermarkt gewoon rustig.
Maar, mea culpa,  heb voor de eerste keer sinds jaren dan maar één glazen bokaal pekes-met-erwtjes, één met boontjes en zelfs één met schorseneren gekocht. 
Maar is de plaatselijke Hubo volgende week open, voor houtlijm en andere knutselspullen ?

(maar dit is niks meer  "OnTraxs"  )
ik denk dat ze het daar ook nog niet weten, ik zag vandaag iemand van de Gamma en tot nu toe zijn ze morgen betaald thuis, de rest is nog een vraag?