Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

on TraXs 2020, modeltrein expo

Gestart door Stedahult, 26 januari 2020, 08:29:18 AM

evan

En voila de baan staat hier terug thuis.  Van een Generale repetitie gesproken... voor On TraXs! 2021 weliswaar.

Dus Iedereen,  zet alvast in de Agenda:

12,13 en 14 maart 2021 tenzij er een virus uitbreekt met de naam Heineken  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Citaat van: evan op 12 maart 2020, 20:48:32 PM
...tenzij er een virus uitbreekt met de naam Heineken  ;D
Dat is een virus dat op Belgen geen vat heeft.  :D

Ronald

 ;D ;D ;D

Tja, ik hoorde het in de auto op weg naar het museum... zag het al een beetje aankomen door die aankondiging van de persconferentie. Onderbuikgevoel zeg maar ;) Helaas gecancelled maar het NSM kon niet anders. Vind niet dat je hen de schuld kunt geven, ze hebben er alles aan gedaan het evenement toch doorgang te laten vinden en zijn getackeld door de richtlijnen van het RIVM. Het mocht niet zo zijn.

Ik heb toch wat foto's gemaakt en we hebben met de mensen die er al waren ondanks het slechte bericht toch lol gehad. Je moet het wel enigzins kunnen relativeren vind ik. Ook was er nog eten zoals altijd met de opbouw van het evenement en hebben we samen nog een lekkere maaltijd verorberd. Oh ja, we hebben OntraXS omgedoopt tot NonTraXS ;D ;)

Braubach stond eigenlijk al bijna helemaal opgebouwd en voor die jongens is het natuurlijk extra zuur vanwege de grootte van de baan en het daarbij behorende vervoer en op/afbouwen. Verder alleen de banen van Roco/Fleischmann. En daarna; niks.

Braubach:

20200312_162601 by Ronald Halma, on Flickr

Vorig jaar nog plywood en nu landschap... en mooi!!:

20200312_161955 by Ronald Halma, on Flickr

Van Roco/Fleischmann deze (de andere heb ik geen foto van):

20200312_165807 by Ronald Halma, on Flickr

En nog samen lekker gegeten:

20200312_172426 by Ronald Halma, on Flickr

En als laatste; de Corona-Express... ja, die reed! Kijk maar (klik op het plaatje voor het filmpje):

20200312_170355 by Ronald Halma, on Flickr

En dat Corona grensoverschrijdend is kan niet kloppen, het wil niet eens door de tunnel  ;D:

20200312_170637 by Ronald Halma, on Flickr

Het is maar humor en het geeft aan dat uit al het slechte ook iets goeds kan komen. Maar helaas moesten we alweer naar huis en was dit de kortste OntraXS die ik en alle anderen gehad hebben in de afgelopen 12 jaar...... helaas maar het zij zo.

Volgend jaar beter, ik rij naar huis  ;) Had me ontiegelijk verheugd om met de baan van Evan te mogen spelen. NSM en organisatie (en Evan ;) ) ; bedankt!

20200312_183213 by Ronald Halma, on Flickr


vyncky


Citaat van: evan op 12 maart 2020, 20:48:32 PM
En voila de baan staat hier terug thuis.  Van een Generale repetitie gesproken... voor On TraXs! 2021 weliswaar.

Dus Iedereen,  zet alvast in de Agenda:

12,13 en 14 maart 2021 tenzij er een virus uitbreekt met de naam Heineken  ;D
Ook hier net terug thuis van de uitstap naar Utrecht.
Het was een vreemd gevoel, maar toch enkele leuke babbels gehad goed gegeten we hebben het beste er van gemaakt.

Ook leek het voor ons een generale repetitie. Het lijstje met to do's raakt alweer gevuld ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Martin Welberg

#34
Als onderdeel van de organisatie en commercieel deelnemer de vreemdste dag die ik in jaren mee heb gemaakt. De hele week al achter raken op je schema vanwege de aanhoudende telefoontjes en berichtjes van deelnemers. Dan wel met een mindere mededeling maar vaak ook niet en gewoon informeren naar de stand van zaken. Dagelijkse communicatie met het museum om op de hoogte te blijven. Onder tijdsdruk de bakwagen vol pakken, stand en grote voorraad omdat het plan niet helemaal volgens plan verliep..onderweg een belletje van het NSM met de mededeling dat het RIVM en de regering bijeenkomsten van meer als 100 man hadden verboden...en dat per direct...baf das kouwe koffie..

In ieder geval iedereen bedankt, Evan, Vyncky en Frans voor het blijven hopen er een mooie show van te maken. Vyncky en Evan, het is zonde dat jullie weer onverrichte zaken retour konden. Bedankt!

Grtz Martin

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 maart 2020, 18:57:02 PM
andere scholen zullen wel volgen de komende we(e)k(en)/uren
ondertss al zo ver, naast café's,restaurants, bars, discotheken,..........ook!

oebr

wij zijn nu in het voordeel he: we weten thuis heel goed wat te doen, we gaan ons niet vervelen.
Mensen die normaal bij wijze van hobby in discotheken of op voetbalvelden rondhangen daarentegen...

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Citaat van: oebr op 12 maart 2020, 23:15:29 PM
wij zijn nu in het voordeel he: we weten thuis heel goed wat te doen, we gaan ons niet vervelen.
Mensen die normaal bij wijze van hobby in discotheken of op voetbalvelden rondhangen daarentegen...



En zo heeft elk nadeel ook zijn voordeel

Ik werd net op tijd verwittigd door mijn echtgenote ie het op faceboek had, dus geen loze rit voor mij.
We gaan nu alles geven om verder te werken naar volgend jaar om de baan nog mooier en aantrekkelijker te maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard

Citaat van: oebr op 12 maart 2020, 23:15:29 PM
wij zijn nu in het voordeel he: we weten thuis heel goed wat te doen, we gaan ons niet vervelen.
Mensen die normaal bij wijze van hobby in discotheken of op voetbalvelden rondhangen daarentegen...

Dat is zo.  :) :) :) :) :) :) ;) :D :D ;D ;D ;D

ERVIN

Niks mag nog , alleen gaan werken dat moet je nog , bedrijf van +600 mensen , maar geen probleem hoor. >:(

Michiel

Hier ook +600 mensen, maar we kregen toch een hoop richtlijnen kwa hygiene en organisatie. En thuiswerken werd sterk aangemoedigd. 't Is uiteidelijk maar een griep, dat door de media totaal uit proportie is geblazen door hun sensatiezucht. De rekken in de supermarkten zijn leeg! Wat een hysterie, zeg. Kunnen we niet terug normaal doen, en het probleem een beetje rationeel bekijken? ???

(dit is geen verwijt aan niemand hier, maar een algemene waarneming en opmerking)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ERVIN


dieselfreak

1000% mee eens Michiel, voor sommigen lijkt Wereldoorlog 3 te zijn begonnen en daar zijn vooral de (as)sociale media verantwoordelijk voor.  Doe normaal, dat is al gek genoeg, maar ja, dat is niet sexy meer in deze tijden van massahysterie. Maar gelukkig gaat uiteindelijk alles voorbij, ook deze hype.
MC

Metpetergaathetbeter

sommige beseffen niet dat het meer is dan een griep, geen remedie tot nu toe en toch nu toe geen preventief bescherming tegen....... vandaar dat men overal nu echt paniekeren gaat.Hamsteren doe je niet aan mee, onbewust ga jij ook die stap ook zetten eens het weer voorradig is.......of je nu wil of niet

SuSke

Peter, het is niet meer dan een griep, helaas wel één waar we weinig tot geen antistoffen voor aanmaken en daar zit de knoop.

Maar net in die situaties moet je het gezond verstand laten spreken in  plaats van een massapsychose te lanceren. Maar dat zit nu eenmaal ingebakken in de genen van het hedendaagse mediageile en sensatiebeluste mensdom.
Rationaliteit, gezond verstand en relativeringsvermogen zijn onbegrippen geworden in plaats van deel van het dagelijkse leven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.