Modeltrein-tentoonstelling Anspach center Brussel 1985 (?)

Gestart door svvander, 23 januari 2020, 22:43:22 PM

svvander

Bij het kijken op Ebay naar locomotieven, schoot me juist iets te binnen. Als kind ben ik ooit met mijn grootvader-zaliger, naar een modeltrein-tentoonstelling geweest in het Anspach center te Brussel. Dit moet ergens rond 1985 geweest zijn.

Zijn er nog mensen van hier op het forum, die daar toevallig geweest zijn en fotomateriaal hebben? Ik denk dat dit zowat mijn eerste keer was dat ik zwaar onder de indruk was van al de zwarte stomers die er daar tentoongesteld werden. (Het grappige is dat achteraf nooit echt veel stomers heb gehad). Ik denk dat het een tentoonstelling was van Märklin.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

eddy

Was dat niet de tentoonstelling Treintjes van Toen?? Het boek heb ik nog liggen,maar weet niet meer of u dezelfde tentoonstelling bedoelt.

svvander

Wel, ik kan me de naam niet meer herinneren... ik was toen een jaar of 7 (of misschien wel jonger als het een jaar of 2 vroeger was). Wat ik mij wel herinner, is dat de locomotieven in een vrij donkere ruimte waren tentoongesteld en dat deze in "kastjes" die mooi verlicht waren.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: eddy op 23 januari 2020, 23:39:56 PM
Was dat niet de tentoonstelling Treintjes van Toen?? Het boek heb ik nog liggen,maar weet niet meer of u dezelfde tentoonstelling bedoelt.

--------------------------------------------------------------------

Treintjes van Toen

Was on 1985 , maar NIET in het Anspach center, wel in de PASSAGE 44.

Heb deze tentoonstelling meerdere malen bezocht en ook een paar mooie plantekeningen kunnen aanschaffen.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

loco

De tentoonstelling over 'treintjes van toen' was van december 1983 tot ergens in januari 1984.
Ik heb nooit een tentoonstelling geweten in de Gallerie Anspach (wat niet zover van de passage 44 is), maar ik kan het natuurlijk gemist hebben.
Ik heb het boek eveneens en indien je wil, mag je het hebben.

svvander

Het kan inderdaad wel daar geweest zijn. Ik herinner mij dat wij daar ergen geparkeerd stonden. Maar zoals gezegd: dat is ondertussen al 36 jaar geleden :-)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Vroeger jaren  (vermoed jaren 70) was er in Deurne (of was het daar al Wommelgem) ook zo'n tentoonstelling van ik vermoed de AMRA.
Was in een gewoon huis of een kasteeltje. Daar stonden al hun zelfgemaakte/omgebouwde Belgische modellen ook in kleine glazen kastjes. Moet daar nog ergens foto's van hebben
Met vriendelijke groeten
Peter