Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

hornby decoder

Gestart door erik de noorman, 21 januari 2020, 23:38:40 PM

erik de noorman

Hallo,

In een van mijn lok's is een Hornby dcc decoder ingebouwd. De decoder werkt en is zeer goed af te regelen de lok loopt prima.
Echter bij het opnieuw opstarten van de baan moet ik telkens opnieuw het adres van de lok programmeren.
Is er een cv die ik kan aanpassen zodat de lok het ingevoerde adres op slaagt.
Ik weet niet welke type Hornby decoder het is enkel dat het zeer goedkope decoders waren enkele jaren terug gekocht.

Erik.

Arnaudmarklin

Hallo,

Voor meeste decoders, is het adres op cv 1.
Mvg, Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

PaulC


Michiel

#3
Ik denk niet dat het de Hornby R8249 is. Deze is namelijk helemaal niet te regelen, maar onthoudt wel het ingevoerde adres. Met JRMI DecoderPro op het programeerspoor zou je het decodertype moeten kunnen uitlezen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

erik de noorman

Ik heb drie lok's uitgerust met dezelfde decoder. Bij de twee andere wordt het adres wel opgeslagen. Het is enkel bij deze ene dat ik telkens het adres op nieuw moet ingeven. Eenmaal het adres ingegeven loopt de lok echt fantastisch goed. Blijkbaar gebruikt Hornby een andere nummering dan de standaard nummering (dcc decoder) voor de CV in te voeren.

Erik

Michiel

Het is toevallig geen "lang adres" (boven 99), want mogelijk dat de decoder daar geen ondersteuning voor heeft.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Citaat van: erik de noorman op 22 januari 2020, 10:30:40 AM
Blijkbaar gebruikt Hornby een andere nummering dan de standaard nummering (dcc decoder) voor de CV in te voeren.
Dat denk ik niet. Als het een echte DCC decoder is dan zijn sommige CV nummers verplichtend vastgelegd, onder andere het adres.

erik de noorman

100% DCC. Probleem is er zat ook geen handleiding bij dus het is gokken.

Erik.

B_Modelbouw

Als je drie identieke decoders hebt en slechts één doet raad... denk ik aan een defect.

Ik heb ooit iets vergelijkbaar gehad met enkele zender/ontvangers. Bleek te gaan om een slechte condensator die bij uitschakeling en verwijderen batterijen de instellingen moest onthouden en deze dus niet geladen werd.

Garantie ? Terugsturen met vaststelling en nieuwe ontvangen.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Rangeerduivel

Erik,

Ook ik heb een paar Hornby sounddecoders in mijn Britse loc's,
adres "verliezen" ben ik nog niet tegen gekomen (echter wel met Uhlenbrock)
Die Hornby sounddecoders hebben wel de eigenschap(of net niet) dat je de max. snelheid niet kan programmeren, voor de rest werken ze bij mij perfect...
Er kan ook altijd ééntje tussen zitten met een defect, wat misschien bij jou het geval is :-\

;)

Thommy

Ik heb die handleiding wss wel nog liggen. Ik heb in de meeste oudere locs zo'n decoder gezet.
Greetz

Thommy