Roco Type 59

Gestart door scotrail, 03 oktober 2006, 10:12:28 AM

scotrail

Hoi,

Ik kan voor 75? een Roco type 59 (refnr 2156B) kopen.
Voor zover ik kan nagaan is de enige schade enkele afgebroken buffers.
Is dit gemakkelijk te herstellen?
En kan je die buffers nog apart verkrijgen (en weet iemand een schatting van kostprijs)?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Scotrail
 

Gerolf

75? lijkt me geen al te overdreven prijs.
Buffertjes bij Roco zelf vinden kan lastig zijn, gezien de faling en herstart dat ze doormaken.
Je kan steeds je licht opsteken bij zaken als Jocadis, PBMessing, ...
Met wat handigheid en geduld is het ook te doen om die buffertjes zelf te maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

75 euro voor een oude 59 er vind ik nogal duur.
Onderschat die afgebroken buffers niet.
Reserve buffers als ze er nog zijn kosten vreselijk veel(soms wel 2 a 3 euro per stuk,waanzin natuurlijk).
Maar waarom geen nieuwe gekocht uit 2005 en niet een uit 1983 want toen bracht Roco de 2156 uit.
Mijn advies niet kopen en in de winkel voor circa 65 euro een geheel nieuwe halen
====================================================================== Artikelnummer  Merk  Prijs  
                   63998  Roco  ?   56,98        
Dieselloc Reeks 59 groen/geel

======================================================================
Hier boven zo maar een willekeurig handelaar


wim ysbeer

marctje

ik denk dat ysbeer zich een beetje vergist
de vraag ging over een N model en die werdt niet meer gemaakt in 2005
nu is 75 ? een redelijke prijs als de loc 100 % goed rijdt, de mensen van wervik hebben hun 59'ers gedigitaliseerd wat een mooie rij stijl geeft. ook kan je van bestaande model een afdruk maken voor de buffers.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

ysbeer

Inderdaad,ik had niet in de gaten dat het hier een N model was.
Sorry voor de mis informatie,van N weet ik niet veel af.

wim ysbeer

Roderik

Ik heb zelf drie N-schaal type 59's en die prijs is nog niet zo uitzonderlijk. Een beetje aan de hoge kant, maar doenbaar.
Maar als je nog op zoek moet naar buffers kan je van een kale reis terug komen.
Ze zijn HEEL moeilijk te vinden. Zelfbouw is inderdaad de beste oplossing.
Een tip: lijm wanneer je je loc ontvangt onmiddellijk alle buffers vast.
Always be modelling!

INFO

Hi,

Eevn een klein onderzoekje gedaan naar de prijs en de leeftijd van deze lok hij is gemaakt tussen 1981 en 1984.

De prijzen welke ik tegen kwam op Ebay liggen tussen de 45,-- en 66,- euro.

De prijs van 75,-- voor een beschadigd model is dus veels te veel.
Zonder de lok te hebben gezien, of weet hoe zijn rijeigenschappen zijn, vind ik een prijs van 25,-- Euro meer op zijn plaats.

Alleen de waarheid ligt in het midden.

Roderik

Hmmm. Ik wist niet dat die locs zo oud waren. Dan heb je wel gelijk, Info, 75 is teveel. Zou het steeds zeldzamer worden van die loks er misschien voor iets tussen zitten?
Always be modelling!

Roderik

Aan iedereen die een idee wil wat de prijs van een N-model zou kunnen zijn, heb ik een site gevonden met een overzicht van bijna alle modellen die zijn uitgebracht bij de (grotere) fabrikanten.
http://www.spurweite-n.de en dan kijken in de dtanebank (staat bovenaan de pagina.)
Always be modelling!

INFO

citaat:
Geplaatst door Roderik

Hmmm. Ik wist niet dat die locs zo oud waren. Dan heb je wel gelijk, Info, 75 is teveel. Zou het steeds zeldzamer worden van die loks er misschien voor iets tussen zitten?



Nee, dat denk ik niet zo zeldzaam zijn ze niet. Ik herinner mij een firma, welke ze midden jaren 80 gedumpt heeft op de Nederlandse markt. En niet zo maar een paar.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

scotrail

okay hartelijk bedankt voor al jullie reacties.
heb beslist na jullie commentaaar om de locomotief niet te kopen, tenzij tegen sterk verminderde prijs.

Ben pas begonnen met Belgisch N en heb dus nog niet echt veel ervaring met richtprijzen en welk model/uitvoering zeldzaam is.
De link die Roderik doorgaf is wel interessant maar is wel gebaseerd op Duitse prijzen (maar veronderstel dat die niet zo veel verschillen met Belgische, of vergis ik mij?)

Scotrail
 

janjozef

Ik heb mijn locje 2 jaar geleden 25? betaald en die reed perfect. Dat was in vilvoorde en ja ook mijn buffers zijn verdwenen

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

Ja , een van de meest waardeloze dingen bij roco zijn de buffers.
Wat je ook koopt de buffers zitten altijd los.
En als je ze niet lijmt zijn ze zo weg.
Dat geld voor loks mar ook voor wagens.
Wat dat betrefd is de sevice van roco ver maar dan ook ver beneden peil.
In plaats van een paar reserve buffers bij te doen zoals mehano vraagt men voor zo een buffer meer dan een euro per stuk,en dan nog 5 weken wachten ook.
Nee als men de markt wil terug veroveren dan zal men aan de reserve onderdelen en aan het verlies vrij monteren meer moeten doen.
En niet zoals printerboeren zich rijk maken met de verkoop van reserve onderdelen ( bij printers de inkt)

Ik koop nog roco maar als de service zo blijft dan weet ik het nog niet zo

wim ysbeer