Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nmbs I 4 1ste klasse

Gestart door bellejt, 20 januari 2020, 17:54:30 PM

bellejt

heb in het weekend  4 ls models/heris I4 rijtuigen memling 2de klas gekocht als aandenken en omdat ik deze bij nazicht nog niet in de verzameling had.Vind nergens info of er ooit een 1ste klasse I4 memling heeft bestaan/gereden .Wie heeft info of reden deze in combinatie met een I5 .Het bistro rijtuig I4 heb ik ook in bezit en kan er dus wel in meerijden.

Metpetergaathetbeter

wat is het nr van Heris/mogelijks dezelfde van LS ?

bellejt

yep ,  identiek 12125 en geen enkel verschil te merken behalve verpakking. Zijn mooi op schaal  1/87 en mijn bistro rijtuigen ook.

OlivierV

Johnny bij mjin weten zijn er 1 of  2 geweest, deze reden in de memling trein mee als bistro-rijtuig in plaats van het gekende memling resto rijtuig.

Dus in de volgende klassieke samenstelling oostende - dortmund in de mooie memlinkgleuren.
- I10 B - I10B - i6B - i6B - i10 resto/i4 ABk - i6A - i6A


Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

http://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=3771&controller=product er staat geen klasseaanduiding vermeld,één wagon in afwachting van die I10Memling

bellejt

zal ik eens moeten kijken want die 12125 heb ik er 4 van. Het bistro rijtuig heb ik ook in memling kleuren .Dan is er eigenlijk nooit een I4 geweest met helelijn bovenaan en een 1 op de zijkanten.

OlivierV

Citaat van: bellejt op 21 januari 2020, 07:52:10 AM
zal ik eens moeten kijken want die 12125 heb ik er 4 van. Het bistro rijtuig heb ik ook in memling kleuren .Dan is er eigenlijk nooit een I4 geweest met helelijn bovenaan en een 1 op de zijkanten.
Niet in de memling kleuren, het was wel een ABk rijtuig, a=1eklasse, B=2eklass en k voor het bistrodeeltje.

In C1 waren er wel volledige 1e klasse, als ook 1e/2eklasse.
Idem voor de groene kleurstellingen.

En dan waren er nog de vele railtour varianten.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Zelfs tp3 volledig groen 1ste klas nummer 42050.
Den Eric.

the_gold

Ik heb nog een AB te koop 😁

Metpetergaathetbeter

in C1 en groene kleurstelling waren die er ,Heris maar hetzelfde rijtuig en nr is er ook van LS http://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=1412&controller=product
Bestonden niet in Memling uitvoering enkel die met geen klasse-aanduiding Bisto (1 ex.)  reed in combinatie met I6 en I10 Memling uitvoering, gewoonlijk 2 I10B Mem.2de kl - Rest/bistro Mem-4 I6 2 A's en 2 B's  al eens versterkt met I10 of I6 in C1 uitvoering oranje/Memling .Er  zelfs zijn er foto' te vinden warvan het restauratie rijtuig vervangen was een wit/rood DB of zelfs een FS (groen/creme)rijtuig  als een eens excuus voor dat duurdere Memling niet te moeten aanschaffen


bellejt

#11
mooi om weten maar ik zocht dus eigenlijk enkel memling kleuren.Feit is dat ik de I6 memling rijtuigen van Marklin heb maar die zijn op 1/100 schaal.Volledige set (4 x 2de en 1 x 1ste)  met bijhorende loc reeks 16 (1602) van marklin ook.
Die LSM/Heris passen daar dus niet tussen (1/87) maar wil toch een trein met memling boventoon van die I4.Dus als de I6 er ook in meereden dan op zoek naar een roco 64683 of 44350.Kan ik er ook nog een bistrorijtuig in memling bijzetten en heb dan een mooie set van 6 rijtuigen en de loc zoek ik nog wel uit welke er kan voorhangen.
Die trein maak ik dan fiktief de internationaal van en de marklin rijdt dan als belgisch broertje :)

Rangeerduivel

#12
Citaat van: bellejt op 21 januari 2020, 16:28:56 PM
Dus als de I6 er ook in meereden dan op zoek naar een roco 64683.

Ik heb nog wel een 4-tal Roco Memlings (waaronder dubbel 1steklas) staan waar ik afstand van wil doen... :-\
Ik zou wel in mijn lege dozen moeten zoeken wat wat is,
Het rijtuignr van de 1e klas die ik dubbel heb is; 61 88 19-70 604-4
                                                                  of; 61 88 19-70 602-8   
;)

bellejt

Rudi , als je die doos vind mag je er eentje aan mij verkopen want is het rijtuig dat ik dus nodig heb :) .Hoef ik niet ver meer te zoeken hé

Rangeerduivel

#14
Johnny; PM

Doos 44350 gevonden...

;)