Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

ESU Ecos AC/DC samen

Gestart door mardig23, 19 januari 2020, 20:10:37 PM

mardig23

Beste Medemodelspoorders,

Ik zit met een misschien wat simpele vraag, met vermoedelijk een lastiger antwoord.

Kan ik op de plug van de Ecos2, waar de draadjes vertrekken naar de sporen, 2 draadjes samen aansluiten.
Bedoeling is met 1 draadje naar een programmeerspoor AC te gaan (Marklin C-rail), en 1 draadje naar een programmeerspoor DC (Trix C-rail)
Of kan ik eventueel zelfs met 1 draadje naar de AC sporen gaan, en van daaruit aftakken naar de DC sporen
De twee sporen zijn uiteraard volledig van elkaar gescheiden.

Alvast bedankt,
Mvg Karl

Olivier77

Beste Karl,
Als ik het goed begrijp wil je een 2 rail en een 3 rail programmeerspoor.
Als alles volledig apart van enige baan is zie ik geen probleem.
Het is ook zo dat op een programmeerspoor (of sporen) slechts 1 lok mag staan.
Ik heb thuis ook rollentestbank van Zeller en die kan ik zowel op 2 rail of 3 rail aansluiten. 
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

mardig23

Inderdaad Olivier.

Ik wil gewoon niet iedere keer een andere stekker in de Ecos moeten steken, f de schuivertjes van de rails moeten veranderen.
Beide sporen liggen volledig gescheiden.

Ik heb ook een rollenbank van Zeller, en ook daar heb ik al de beide op getest, maar hier koppel je tenslotte 2 verschillende spoorsystemen tegelijk aan.
En ook, 2 rail zou onder de 18V moeten blijven en 3 rail liefst ronde de 19V.

De rollenbank heb ik aan de kant geschoven, omdat ik locs wil testen, ook in bochten en op wissels.

Grts en bedankt, Karl
Mvg Karl

Paulogic

Dag Karl,

Ik doe dit met de locprogrammer ook. Ik heb een teststukje 2-rail en eentje 3-rail. Beiden correct en tegelijkertijd aangesloten op
de programmer (groen plugje met vijsjes, zoals bij Ecos). Dit werkt prima, zolang je maar één loc op de rails zet.
Er loopt zelfs een derde kebeltje naar de decoder tester.
mvg,
Paul(ogic)

2012

hoi, ik gebruik al een tijdje een ECOS voor marklin 3 rail en bemo 2 rail samen.
Dat werkt goe, alleen had ik eerder en sinds vorige week opnieuw, last van knipperende lichtjes op mijn lok's.
Vervelend fenomeen, heb er ganse tijd geen last van gehad maar nu is het er weer.
Nog iemand daar ervaring mee ? hoe komt dit en hoe los je het (definitief) op

Eerder had ik railcom afgezet, enkel DCC staat nog aangevinkt. Mijn marklin lok's zijn manueel ingevoerd omdat M4 en alle andere herkening uit staan. Dat had ik es als tip gekregen om dat knipperen te vermijden. Vorige week es een gastlok toegeveoegd op mijn baan en railcom had ik weer aangezet om die toe te voegen. Nu staat alles weer uit maar het knipperen is gebleven  :-\ :-\ :-\

tip's ? laat maar komen ...

Alberke

En met K rails kan je beide gebruiken op één stel rails, alleen een omschakelaar om van de rail naar de midden-contacten te switchen
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

2012

Citaat van: Alberke op 24 mei 2020, 20:00:17 PM
En met K rails kan je beide gebruiken op één stel rails, alleen een omschakelaar om van de rail naar de midden-contacten te switchen
Ja maar dat doe of heb ik niet, ik heb namelijk 2 spoorbreedtes, mijn normaal spoor is allemaal marklin systeem, diverse merken maar allemaal met sleper, op mijn smalspoor is het 2 rail.

Maar beide spoornetten zitten op de ECOS, alleen kjnipperen mijn lok's hun koplampen gelijk zot, dat komt door die pulsen die de ecos stuurt... maar hoe vermijd ik dat ?