Marklin loc wordt niet herkend in systeem

Gestart door HC Treintje, 19 januari 2020, 14:02:37 PM

Mijn Märklin Hogwarts locomotief reageert niet meer op het systeem?

Ik weet het niet meer systeem reeds reset uitgevoerd.
0 (0%)
Kan locomotief niet resetten.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Stemmen gesloten: 19 maart 2020, 14:02:37 PM

HC Treintje

Mijn Märklin Hogwarts locomotief reageert niet meer op de commando's van de Mobile Station. Hij begint als hij contact maakt met de rails uit zichzelf achteruit te rijden.
Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Mvg,
HC Treintje
8)

Rangeerduivel

Staat M4 ingeschakeld op de decoder?
Niet enkel het systeem, ook decoder ge-reset?
Normaal moet hij dan minstens stil staan! :-\
Je weet waarschijnlijkwel dat je na reset, de loc een nieuw adres moet geven wanneer hij dat niet automatisch zelf doet.(M4 of Railcom)

;)

svvander

Enkele vraagjes:

- Mobilstation? 1 of 2 (of de geüpdatete die ze ondertussen 3 noemen?)
- Hij heeft gereden zoals het hoorde en je hebt iets gedaan waardoor dit nu niet meer is? Zo ja wat?
- Heb je een instelling proberen te wijzigen op een andere loc, terwijl je loc nog op je baan stond? (Dus niet op een programmeerspoor?)
- Herkent je Mobil Station de loc?

In het boekje van je loc, kan je lezen welke de basisinstelling van je loc is op CV1 (voor het korte adres) of als het al een MFx versie is CV17 of CV18 (lange adres).

Hier de handleiding van de Mobil Station 2:
http://hetspoor.com/handleidingen/Mobilestation60653.pdf => kijk bij loc resetten.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

svvander

Is het nu gelukt? Want ik zie niet veel reactie meer op het topic.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

thor

Heb een gelijkaardig  probleem met een recent aangekochte Trix22921 type 5705, is voorzien van een mfx M4 decoder met geluid en wordt niet herkend op het programeer spoor van mijn IB, krijg gewoonweg een melding 'geen loc'
Heb al diverse winkels waar ik klant ben geraadpleegd, geen reacties, noch hulp, voornaamste excuus is Neurenberg
Weet iemand raad of advies terzake?
Kan aankoop en gebruik van een ESU lokprogrammer hiervoor van dienst zijn? Overweeg al een tijdje deze aan te kopen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Arnaudmarklin

Hallo,

Volgens mij, heeft uhlenbrock het moeilijk om de nieuwe decoders te herkennen.
Een lokprog kan wel helpen maar eerst de decoder testen. Ieder merk heeft zijn protocole.
Voor de hogwarts, eens kijken of de decoder kapot is.
Helaas woon ik ver maar ik kan wel helpen.
Fijne dag,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

svvander

Citaat van: thor op 21 januari 2020, 12:09:25 PM
Heb een gelijkaardig  probleem met een recent aangekochte Trix22921 type 5705, is voorzien van een mfx M4 decoder met geluid en wordt niet herkend op het programeer spoor van mijn IB, krijg gewoonweg een melding 'geen loc'
Heb al diverse winkels waar ik klant ben geraadpleegd, geen reacties, noch hulp, voornaamste excuus is Neurenberg
Weet iemand raad of advies terzake?
Kan aankoop en gebruik van een ESU lokprogrammer hiervoor van dienst zijn? Overweeg al een tijdje deze aan te kopen.

Ken niemand in de buurt (of iemand van het forum misschien?) die een andere centrale heeft om het eens daar te proberen? Indien het daar niet zou werken, kan je al uitsluiten dat het aan je IB ligt. Soms ligt het aan kleine zaken. Heb ik met mijn IB vroeger ook regelmatig gemerkt. Alles reed perfect en dan ineens: niets meer... alle decoders gereset, zonder reden.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Peter

Ik krijg die melding op mijn IB als ofwel de decoder kapot is ofwel dat er een onderbreking zit tussen de lok en de decoder (bv. een draadje los tussen decoder en stekker)
Met vriendelijke groeten
Peter

thor

Dat is het probleem  niet Peter, alles werkt  naar behoren, alles rijdt volgens schema, alles  kan geprogrammeerd worden, het is enkel die verdomde Trix loc die  nergens op regeert. en tot overmaat van ramp  kan je ook nergens terecht voor enig advies of hulp terzake noch  bij treinhandelaars, nog bij  leveranciers voor de treinen winkel.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

svvander

Geen enkele modeltreinhandel die kan/wil helpen? Lijkt me heel sterk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Arnaudmarklin

Stuur maar de loc en ik zal eens kijken.
Of kom met de trein, ik woon 1km ver van MKM.
Fijne dag,
Arnaud
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox