Roco nieuwigheden 2020

Gestart door Peter, 14 januari 2020, 11:26:59 AM

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

mardig23

Er staat nochtans wel een Belgische loc in hoor Peter... ;)
Mvg Karl

Rangeerduivel

Citaat van: mardig23 op 14 januari 2020, 11:39:41 AM
Er staat nochtans wel een Belgische loc in hoor Peter... ;)

blz. 41...

;)

hapkin

Triestig  :(
Ok dat ze niks nieuw brengen... maar ik had toch wel verwacht dat ze zoals andere jaren een rerun van bestaande modellen zouden doen.
Niet dus

Peter

Met Belgisch bedoel ik modellen van de NMBS.
Lineas is dan wel Belgisch maar meer een prive maatschappij, ook al heeft de NMBS er aandelen in.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#5
er bestaan tegenwoordig geen andere spoorwegmaatschappijen en  vooral bij goederenverkeer meer, want ze hebben tegenwoordig allen privé-partners of zijn er door overgenomen

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

stevend

Voor mij toch een wagonneke van de sncf.
Na lang zoeken op internet en komsoorten en aan niet al te
schappelijke prijzen , een grote zucht van opluchting.
Die Dd4s bagagerijtuig . Yes

hapkin

Dus ... niks nieuws meer van Roco
Dit gaat het zijn voor dit jaar  :o

Michiel

De G10 in Pruissische livrei, als oorlogsschadegeval in dienst bij de "Etat Belge" en prille NMBS van 1919 tot begin jaren '30, toen ze allemaal omgeschilderd waren naar huislivrei. Is ook Belgisch.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

svvander

Citaat van: hapkin op 30 januari 2020, 21:16:14 PM
Dus ... niks nieuws meer van Roco
Dit gaat het zijn voor dit jaar  :o

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Veel leveranciers brengen onder het jaar nog "zomer-edities" etc. uit. Voor Belgische materiaal, zijn we vrees ik afhankelijk van onze invoerder. In Nederland hebben ze wel een aantal "nieuwe" modellen gekregen dacht ik.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

PeterVG

Eigenlijk had ik de hoop opgegeven.
Mijn contactpersoon heeft doorgegeven dat de huidige Nederlandse invoerder welke ook Roco in België onder zijn hoede heeft geen belangstelling heeft voor de Belgische markt. Dus had ik niet verwacht dat het project waar ik aan mocht meewerken toch door zou gaan. Plots staat er in MSM 200 het nieuwe Roco setje 76061 met 2 wagens Type 1215 A. Roco heeft deze ontwikkeld op basis van 2 foto's uit het fotoarchief van wijlen Fernand Maes. Fijn dat ze eerst raad vragen en dan handelen. Helaas zitten er geen nieuwe projecten in de pijplijn. Geen belangstelling van de huidige invoerder voor België.
Jammer want in deze tijden dat wagens altijd duur moeten zijn is Roco een verademing. Voor de prijs van 1 wagen bij andere firma's heb je er 2 bij Roco. En ik durf het zeggen, veel correcter ook.... echte Belgische wagens voor een zeer faire prijs.
Nee, ik verdien hier niets aan. Ik ben mijn setje trouwens gewoon in de winkel gaan kopen. Ik hoop alleen dat andere fabrikanten ook de moeite nemen om eens eerst te luisteren naar goede raad vooraleer te handelen en een wagen vol fouten op de markt te zetten.