Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Draaistellen VSOE-rijtuigen

Gestart door ronny-vdv, 13 januari 2020, 21:36:35 PM

ronny-vdv

Ik vind het heel leuk dat Hornby de VSOE-rijtuigen op de markt brengt.
Maar, toch één vraag, kloppen de draaistellen wel uit die periode?
De draaistellen die er nu onder zitten zijn van een ander type zodat ze hogere snelheden kunnen halen.





Kan je mij iemand meer info bezorgen?

Bedankt,

Mvg,

ronny-vdv

jlvjlv

Volgens dit artikel (https://nl.qwe.wiki/wiki/Venice-Simplon_Orient_Express) werden midden het jaar 2000 de draaistellen vervangen om 160 km/u te kunnen rijden ipv 140 km/u.

Mvg

Johan

Gerolf

Wat ze hebben uitgebracht zijn de rijtuigen in de hedendaagse versie, niet de oorspronkelijke versie ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Zou het te riskeren zijn om deze rijtuigen te combineren met deze van LS-models?
Ik heb vooral schrik dat de kleuren niet gaan overeenstemmen.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Boemeltrein

De Hornby (Rivarossi)-rijtuigen verschillen miniem in kleur, het blauw van LS-Models is iets minder diep (fletser) alhoewel ik (persoonlijk) vind dat het blauw door Rivarossi gebruikt meer het nachtblauw van de CIWL benaderd. Maar ik laat de modellen van beide merken in één sleep rijden zelfs met de CIWL-rijtuigen van Jouef (Champagnole-reeks, ietsje beter dan Rivarossi) het verschil is verwaarloosbaar. En in realiteit was er ook een beetje verschil in de lak naargelang productietijd.