Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Belgische seinen

Gestart door perk, 12 januari 2020, 16:26:56 PM

Geert

Ik wil wel eens weten wat zulke sein kost aan gebruikt materiaal?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

minitreintje

Märklin C-rail modulebaan met Arduino

svvander

Echt goe bezig buurman. Ik weet waar ik moet aankloppen als ik seintjes wens op Arduino aangesloten. (Ik wist trouwens niet dat gij lid waar van de Pijl??!!).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

perk

Citaat van: Geert op 16 januari 2020, 18:22:49 PM
Ik wil wel eens weten wat zulke sein kost aan gebruikt materiaal?

Geert

plastiek : volgens de slicer 1.27 gram (nog niet echt gewogen ;D) , ongeveer 0,032 euro
5 SMD leds : 0.72 euro
beetje lakdraad, pak 1 meter : 0,12 Euro
beetje verf, lijm, solduur

verzend kosten negeer ik even, ik koop alles wel in EU. 

Werkuren voor te assembleren en voor het ontwerp zouden nogal prijzig zijn moest ik dat tellen.

Voor je begint te vergelijken met wat in de winkel staan moet je ook beseffen dat mijn PLA printen en "klodder verf/soldeer werk" niet van hetzelfde hogere niveau zijn als commerciële producten. 

bellejt

mijn makker heeft ook een 3d printer en zou mss ook wel de stl file kunnen gebruiken.Kan hij mss ook aanpassingen doen en delen we het hier.Op een ander forum doen ze dat al.Kunnen de verschillende printers en mogelijkheden vergeleken worden.

Geert

Bedankt Patrick,

Nu heb ik een idee wat zoiets kost.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Koen

Citaat van: bellejt op 16 januari 2020, 17:33:29 PM
koen, mooi te weten.Aanpassen met mini leds is geen probleem.De andere onderdelen zijn prachtig in messing.

Het zijn inderdaad heel mooie seinen, krokodillen ed. Ik heb destijds een 100-tal seinen in veel verschillende uitvoeringen gekocht. Intussen is mijn voorraad al heel wat gekrompen doordat ik er aan verschillende mensen heb uitgedeeld.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Geert

Ik ben nu ook een poging aan het ondernemen een sein te ontwerpen. Wel geen 3D print maar PCB .

Ik vroeg me af of er standaardisatie is op de afmetingen van het seinbord? (Schaal 1/1 wel te verstaan )

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

perk


Geert

#39
Bedankt, dat is wat ik nodig had. Nu die mannen in China aan tet het werk zetten ;)

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Geert

Bedankt, het is gecorrigeerd.

Het rare is dat ik deze zin 10 keer heb herlezen voor ik doorhad wat ik mis getit hebt...

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Geert

Ik probeer alles in China te laten maken. Met PCB Bedoel ik printjes. Of het lukt weet ik nog niet. Mijn huidig project dat ze nu in China maken zijn C Rail wisselaandrijvingen 1€ stuk. Volgende week komen ze binnen.

https://flic.kr/p/2igzJ7T

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Koen

Dag Geert,

Bij wie laat jij je printjes maken?

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Geert

Bij pcbway  laat ik PCB maken.

Als je de afmeting beperkt houd tot 100mm op 100mm en 10 stuks dan maken ze deze voor jou voor 15€ inc. aangetekende verzending van het pakket.

De bestelling die nu onderweg is wisselaandrijving voor C rails. Ik heb een zwarte matte kleur gekozen met witte opdruk. Dan heb ik al een idee of ik deze kleur kan gebruiken voor de seinen.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen